Τα μικρομεσαία 5θυρα αυτοκίνητα βρίσκονταν χρόνια ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού, ωστόσο τα τελευταία χρόνια μειώθηκε η ζήτηση, λόγω της επέλασης των SUV. Παρόλα αυτά, στην αγορά των μεταχειρισμένων παραμένουν δημοφιλή, αφού διατίθενται πάρα πολλά και σε πολύ οικονομικές τιμές, όσον αφορά τα λίγο παλαιότερα.
Εμείς κάναμε μια έρευνα και ψάξαμε ανάμεσα στις αγγελίες για να βρούμε εκείνα που κοστίζουν κατά μέσο όρο κοντά στις 5.000-6.000 ευρώ, εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης 1.4 λτ. και είναι χρονολογίας κυρίως μεταξύ 2008-2009. Πρόκειται για τα Citroen C4, Ford Focus, Kia Cee’d, Opel Astra και Peugeot 308, τα οποία σας παρουσιάζουμε αναλυτικά παρακάτω.
Citroen C4 1.4 5d
Το πρώτης γενιάς Citroen C4 παραμένει ενδιαφέρον σχεδιαστικά, χάρη στη μοντέρνα σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού. Στην καμπίνα του μικρομεσαίου γαλλικού αυτοκινήτου θα μετακινηθούν άνετα τέσσερις επιβάτες στα αναπαυτικά καθίσματα, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 352 λίτρα. Ποιοτικά διαθέτει μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και είναι καλοφτιαγμένο, ωστόσο από πλευράς εργονομίας εμφανίζει σφάλματα. Στο δρόμο θα εκτιμηθεί η προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση, αν και αφήνει να περάσουν ορισμένοι θόρυβοι στο εσωτερικό. Η οδική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη και το ελαφρύ τιμόνι παρέχει καλή αμεσότητα. Ο 1.4 λίτρων κινητήρας είναι αρκετά «ζωντανός», χάρη και στην σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου με το μέτριο όμως σε αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 6 αερόσακοι, ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.360 κ.εκ., Ισχύς: 90 PS/5.250 σ.α.λ., Ροπή: 133 Nm/3.250 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,2 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,4 λτ./100 χλμ.
(+): Οδική συμπεριφορά, άνεση, χώροι, σχεδίαση
(-): Εργονομία, κατανάλωση, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
Ford Focus 1.4
Από τα πιο οικονομικά σε τιμές μεταχειρισμένα μικρομεσαία χάτσμπακ είναι το Ford Focus και ειδικότερα με τον 1.400άρη κινητήρα. Σημείο αναφοράς του αποτελεί η πολύ καλή οδική συμπεριφορά που προσφέρουν οι σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο. Παράλληλα, ο οδηγός του λαμβάνει θετική αίσθηση από το ακριβές και σωστά «ζυγισμένο» τιμόνι. Ωστόσο, οριακά επαρκής είναι ο κινητήρας των 1.4 λτ. απόδοσης 80 ίππων, γιατί είναι λίγος για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Όσον αφορά το εσωτερικό του, έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό που το αναβαθμίζει ποιοτικά, όμως η συναρμογή σε επιμέρους επιφάνειες δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, air condition, ράδιο CD, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κεντρικό κλείδωμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.388 κ.εκ., Ισχύς: 80 PS/5.700 σ.α.λ., Ροπή: 124 Nm/3.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,1 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,6 λτ./100 χλμ.
(+): Οδική συμπεριφορά, χώροι, οδηγική αίσθηση
(-): Ατέλειες στην συναρμογή του εσωτερικού, επιδόσεις – απόδοση κινητήρα
Kia Cee’d 1.4
Το Cee’d πρώτης γενιάς αποτελεί μια αξιόλογη συνολικά πρόταση και παραμένει ένα καλό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, ενώ από την αρχική του έκδοση δεν λείπει κάτι από τον εξοπλισμό του. Από τους πιο δυνατούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες στα 1.4 λτ. ήταν αυτός του Cee’d με απόδοση 109 ίππων, ο οποίος είναι ελαστικός και προσφέρει καλές επιδόσεις. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το μικρομεσαίο Kia με τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα χωρίς να κουράζει, ωστόσο το τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων έχουν μια σχετική ασάφεια. Σχεδιαστικά παρουσιάζει ελκυστική εικόνα εξωτερικά και στο εσωτερικό, όπου το μαλακό υλικό που καλύπτει το ταμπλό αναβαθμίζει την ποιότητα. Στα πλεονεκτήματα του Cee’d ανήκουν οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 340 λτ.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 6 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα, air condition και ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.397 κ.εκ., Ισχύς: 109 PS/6.200 σ.α.λ., Ροπή: 137 Nm/5.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,1 λτ./100 χλμ.
(+): Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, βασικός εξοπλισμός, επιδόσεις, χώροι επιβατών
(-): Άνεση ανάρτησης, αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων
Opel Astra 1.4
Το δημοφιλές και στην παλαιότερη ανανεωμένη γενιά του Opel Astra με τον 1.400άρη κινητήρα, πωλείται σε χαμηλές τιμές και έχει ζήτηση. Παρά τα χρόνια του παραμένει ένα καλό αυτοκίνητο με ελκυστική συνολικά εικόνα. Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη, αφού έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και στις πόρτες. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές ικανοποιούν, όχι όμως η εργονομία των χειριστηρίων της κεντρικής κονσόλας και η έλλειψη θηκών. Ο αρχικός κινητήρας 1.4 Twinport των 90 ίππων εμφανίζει ικανοποιητική ισχύ αλλά αρνητικό του χαρακτηριστικό είναι το μέτριο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές. Ωστόσο, η σωστή διάταξη των 5 σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων ωφελεί εν μέρει τις επιδόσεις. Η ανάρτηση του Astra 1.4 είναι σφιχτή, γεγονός που από τη μία πλευρά λειτουργεί θετικά στην οδική συμπεριφορά αλλά από την άλλη δεν ευνοεί ιδιαίτερα την άνεση. Στα μείον ο μέτριας αίσθησης επιλογέας των ταχυτήτων και το ελαφρύ τιμόνι.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, air condition και ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.364 κ.εκ., Ισχύς: 90 PS/5.600 σ.α.λ., Ροπή: 125 Nm/4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,1 λτ./100 χλμ.
(+): Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, βασικός εξοπλισμός
(-): Άνεση ανάρτησης, αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων, εργονομία, πρακτικότητα εσωτερικού
Peugeot 308 1.4
Ένα πλήρες μεταχειρισμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ αυτοκίνητο της προηγούμενης 10ετίας είναι το πρώτης γενιάς Peugeot 308 με τη μοντέρνα σχεδίαση εξωτερικά και το ελκυστικό εσωτερικό. Σε αυτό το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Οι επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση στα αναπαυτικά καθίσματα και χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις σε χώρους. Το πορτ μπαγκάζ είναι ικανοποιητικό σε χωρητικότητα με τα 348 λίτρα και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. Ο 1.400άρης κινητήρας με τους 95 ίππους προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και έχει θετικό τράβηγμα, χάρη και στην σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου με τον χαλαρό όμως και με μακριές διαδρομές επιλογέα. Στο δρόμο το 308 διακρίνεται και για τον συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας ανεξαρτήτως διαδρομής, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό του.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός, air condition, κεντρικό κλείδωμα, ράδιο CD
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.397 κ.εκ., Ισχύς: 95 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 136 Nm/4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,5 λτ./100 χλμ.
(+): Οδική συμπεριφορά, άνεση, «ζωηράδα» κινητήρα, χώροι, ποιότητα υλικών
(-): Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, θόρυβος κινητήρα, κατανάλωση
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Σημείωση: Τα εικονιζόμενα αυτοκίνητα δεν αφορούν αγγελίες.