Το προγενέστερο Nissan Qashqai γνώρισε μεγάλες δόξες και με τους πετρελαιοκινητήρες, ενώ όσοι το θέλουν είναι βέβαιο ότι θα βρουν το καλύτερο δυνατό στα μεταχειρισμένα. Εξάλλου υπάρχει μεγάλη προσφορά από Qashqai 1.5 και 1.6 diesel, τα οποία μπορεί να δει κανείς σε αγγελίες που είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο. Κατόπιν απαιτείται ψάξιμο, χρόνος και εξονυχιστικοί έλεγχοι, όπως ισχύει άλλωστε για κάθε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Το νέο Nissan Qashqai σταμάτησε να διατίθεται με κινητήρες πετρελαίου, γεγονός που δυσαρέστησε κάποιους. Ο λόγος είναι ότι τα ήπια υβριδικά μοτέρ βενζίνης δεν φτάνουν με τίποτα τη χαμηλή κατανάλωση των diesel της Renault. Δεύτερης γενιάς Nissan Qashqai με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2018 και το μηχανικό σύνολο 1.5 dCi πωλούνται κατά μέσο όρο σε ένα εύρος τιμών μεταξύ 16.000-19.000, με τα 1.6 dCi είναι περίπου κατά 1.000 ευρώ πιο ακριβά. Εξαρτάται σε κάθε περίπτωση από τη χρονολογία, τα χιλιόμετρα, το επίπεδο εξοπλισμού και τη μετάδοση της κίνησης. Πληροφοριακά, το best seller Qashqai 1.5 dCi 110 HP πωλούνταν το 2015 από 20.120 ευρώ (με απόσυρση και έκπτωση), το ανανεωμένο του 2017 ξεκινούσε από 21.790 ευρώ, ενώ στην ίδια τιμή προσφέρονταν το 2019 με τον πιο αποδοτικό 1.500άρη ντίζελ των 116 ίππων.
Αναφορικά με τον 1.5 dCi, είναι ένας αξιόπιστος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί και πάρα πολλά αυτοκίνητα διαφορετικών μαρκών, τύπων και κατηγοριών (π.χ. Renault, Dacia και Mercedes-Benz). Αρχικά ήταν διαθέσιμος στο Qashqai με 110 άλογα και 260 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γεμάτο τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω μαζί με ραφιναρισμένη λειτουργία και χαμηλό θόρυβο. Το μοτέρ αυτό επιτάχυνε το μικρομεσαίο ιαπωνικό SUV από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. και κατανάλωνε σε πραγματικές μεικτές συνθήκες 6,0 λτ./100 χλμ. Στις αρχές του 2019 ο 1.5 dCi ανέβηκε σε δύναμη στους 116 ίππους και η κατανάλωση μειώθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ., ωστόσο στις πολύ χαμηλές στροφές παρουσίαζε ένα κενό ισχύος. Ακόμα πιο κατάλληλος για το Qashqai ήταν ο 1.6 dCi με τους 130 ίππους και τα 320 Nm ροπής, γιατί η κατανάλωση παρέμενε στα ίδια επίπεδα, όμως οι επιδόσεις ήταν αισθητά πιο γρήγορες (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.).
Το δεύτερης γενιάς Qashqai το οποίο παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2013, δέχτηκε ένα εκτεταμένο facelift τον Οκτώβριο του 2016. Εξωτερικά άλλαξε τελείως μπροστά, υιοθετώντας πιο κομψό και δυναμικό σχεδιασμό. Aρκετές αναβαθμίσεις είχαν γίνει και στο εσωτερικό του, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε ποιότητα. Από πλευράς χώρων το προγενέστερο Qashqai παρέχει καλές ανέσεις σε τέσσερα άτομα μαζί με τις αποσκευές τους (430 λίτρα πορτ μπαγκάζ).
Βελτιώσεις είχαν γίνει και σε πολλά άλλα -μη ορατά- σημεία, που είχαν ως στόχο την καλύτερη οδική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα είχε αυξηθεί η ακαμψία της μπροστινής αντιστρεπτικής δοκού και μειώθηκε η διαδρομή των ελατηρίων. Παράλληλα η Nissan τοποθέτησε πιο παχύ άξονα διεύθυνσης για το τιμόνι και ενσωματώθηκε η τεχνολογία Active Return Control για καλύτερη επαναφορά του τιμονιού. Όλες αυτές οι αλλαγές έκαναν το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο στην οδήγηση, μείωσαν τις ταλαντώσεις και κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, βελτίωσαν την άνεση από τις αναρτήσεις και λιγόστεψαν το θόρυβο. Οπότε καλό είναι να κοιτάξει ο ενδιαφερόμενος το facelift Qashqai και ας δώσει λίγα λεφτά παραπάνω.