Μια μεγάλη μερίδα κοινού που ψάχνει για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο προσανατολίζεται προς τις οικονομικές προτάσεις, έτσι ώστε με λίγα λεφτά να αποκτήσει ένα αξιοπρεπές μοντέλο για να καλύψει τις όποιες ανάγκες τους. Ψηλά σε ζήτηση βρίσκονται χρόνια τώρα τα μικρομεσαία 5θυρα, γιατί απευθύνονται τόσο σε οικογένειες, όσο και σε άτομα χωρίς ιδιαίτερες υποχρεώσεις.
Ένα μοντέλο που ήταν δημοφιλές στην εποχή του και προσφέρεται τώρα με λίγα χρήματα, ενώ στέκεται επάξια σε αρκετούς τομείς, είναι το δεύτερης γενιάς Ford Focus. Παρουσιάστηκε στις 25 Σεπτεμβρίου του 2004, ανανεώθηκε το 2007 και αντικαταστάθηκε το 2010. Οι τύποι των αμαξωμάτων ήταν πολλοί, όπως 3θυρο, 4θυρο, 5θυρο, station wagon και Coupe Cabriolet. Μεταξύ αυτών το 5θυρο ήταν πιο δημοφιλές, σε συνδυασμό με τους κινητήρες βενζίνης των 1.4 λτ. και 1.6 λτ. Τώρα στα μεταχειρισμένα υπάρχουν αρκετά τέτοια Focus, τα οποία πωλούνται κατά μέσο όρο κάτω από 5.000 ευρώ.
Το μήκους 4,3 μέτρων Focus MkII ακολουθούσε την αιχμηρή σχεδιαστική φιλοσοφία του πρώτου Focus σε μια πιο σύγχρονη, λειασμένη μορφή. Στο ανανεωμένο Focus άλλαξαν τα φωτιστικά σώματα, η μάσκα και οι προφυλακτήρες, σύμφωνα με τα αισθητικά πρότυπα του Kinetic Design.
Στο εσωτερικό του δεύτερης γενιάς Ford Focus η σχεδίασή ήταν πιο ήπιων τόνων συγκριτικά με του πρώτου Focus. Οι «καθαρές» γραμμές στο ταμπλό, ο σπορτίφ πίνακας οργάνων, οι οβάλ αεραγωγοί και το τριάκτινο τιμόνι αποτελούν βασικά του γνωρίσματα. Από πλευράς κατασκευής είχε γίνει χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό, όμως κάποιες ατέλειες στη συναρμογή ήταν ορατές. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν οι αρκετοί χώροι για όλους τους επιβάτες και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων.
Σημείο αναφοράς του αποτελούσε το πολύ καλό στήσιμό του στο δρόμο (όπως άλλωστε σε κάθε Focus). Οι σωστά σεταρισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο, χάριζαν στο αυτοκίνητο πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Παράλληλα, το ακριβές και σωστά «ζυγισμένο» τιμόνι συνέβαλε στον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα.
Όσον αφορά τους κινητήρες, ο αρχικός των 1.4 λτ. με τους 80 ίππους, τα 124 Nm ροπής και το 0-100 χλμ./ώρα σε 14,1 δλ., ήταν λύση ανάγκης. Προτιμότερος είναι ο αμέσως επόμενος 1.600άρης των 100 ίππων και 150 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. Επίσης, διατίθεται και ο 1.6 Ti-VCT με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και ισχύ 115 ίππων και 155 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.).