Η απόκτηση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σίγουρα δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, αφού θέλει αρκετό ψάξιμο. Πρώτα να βρεθεί το κατάλληλο μοντέλο που ικανοποιεί τις ανάγκες του αγοραστή και κατόπιν να γίνει ένας λεπτομερής έλεγχος στο αμάξωμα – εσωτερικό – μηχανικά μέρη και στα έγγραφά του.
Ένας από τους βασικούς τομείς που παίζουν ρόλο στην τελική επιλογή, είναι η παράδοση που έχει η μάρκα και το αυτοκίνητο στον τομέα της αξιοπιστίας. Έτσι μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης βλαβών. Βέβαια, όπως έχουμε αναφέρει πολλάκις σημαντικό ρόλο παίζει η χρήση και η συντήρηση που γίνεται. Εμείς ψάξαμε στις αγγελίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και αναζητήσαμε αξιόπιστα μοντέλα (σύμφωνα με έρευνες), τα οποία πωλούνται σε τιμές μεταξύ 5.000-6.000 ευρώ, εφοδιάζονται με κινητήρες έως 1.400 κ.εκ. και είναι όσο το δυνατό λιγότερων ετών.
Hyundai i10 1.1 (2009-2013)
Το πρώτης γενιάς i10 είναι ένα από τα καλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πόλης σε αυτά τα λεφτά. Η ευκολία που παρέχει στην οδήγηση και στους χειρισμούς γενικότερα το κάνουν «παιχνίδι» στα χέρια ενός οδηγού, ο οποίος θα εξυπηρετηθεί από την ψηλή θέση οδήγησης, τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες και την βολική θέση του επιλογέα των ταχυτήτων. Επίσης, ο κινητήρας των 1.1 λίτρων με τους 67 ίππους επαρκεί για να το κινήσει σε αξιοπρεπείς ρυθμούς. Στο εσωτερικό του η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ παράλληλα προσφέρει αρκετά καλούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές (225 λίτρα).
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.086 κ.εκ., Ισχύς: 67 PS/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 98 Nm/2.800 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ.*
Hyundai i20 1.2 (2009-2011)
Τα αυτοκίνητα της Hyundai έχουν ισχυρή παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας, γεγονός που αφορά και το πρώτης γενιάς i20. Από το βασικό του εξοπλισμό διαθέτει 6 αερόσακους, air condition, ράδιο CD και τις ηλεκτρικές ευκολίες. Στο εσωτερικό του τα σκληρά πλαστικά διαθέτουν ικανοποιητική ποιότητα και συναρμογή. Στα συν ανήκουν οι άνετοι χώροι για τη φιλοξενία 4 ενήλικων επιβατών, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων. Ο 1.200άρης κινητήρας των 78 ίππων εμφανίζει καλή ελαστικότητα, εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Στο δρόμο, το μικρό Hyundai με τη σφιχτή ανάρτηση κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του, ωστόσο το τιμόνι με την θετική αμεσότητα είναι ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 78 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 118 Nm/4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,1 λτ./100 χλμ.*
Kia Cee’d 1.4 (2008-2010)
Το πρώτης γενιάς Kia Cee’d αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση με λίγα χρήματα, ενώ από την αρχική του έκδοση δεν λείπει κάτι από τον εξοπλισμό του. Σχεδιαστικά παρουσιάζει ελκυστική εικόνα τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του, όπου το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό αναβαθμίζει την ποιότητα. Στα θετικά γνωρίσματά του ανήκουν οι πολύ καλοί χώροι και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 340 λτ. Ο 1.400άρης κινητήρας των 109 ίππων είναι ελαστικός και προσφέρει καλές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει. Παράλληλα, οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα. Ωστόσο το τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων έχουν μια σχετική ασάφεια.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.397 κ.εκ., Ισχύς: 109 PS/6.200 σ.α.λ., Ροπή: 137 Nm/5.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,1 λτ./100 χλμ.*
Nissan Pixo 1.0 (2010-2013)
Με το ποσό των 5.000-6.000 ευρώ υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα Pixo, για όσους θέλουν ένα πολύ ευέλικτο και οικονομικό σε κατανάλωση αυτοκίνητο. Το εσωτερικό του σε ποιότητα και σε χώρους δεν ενθουσιάζει, όπως και ο πολύ μικρός και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης χώρος αποσκευών των 129 λίτρων. Ο 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λτ. με τα 68 άλογα έχει «νεύρο» και κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο αλλά είναι σχετικά τραχύ στην λειτουργία του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 996 κ.εκ., Ισχύς: 68 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 90 Nm/3.400 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.*
Suzuki Alto 1.0 (2010-2014)
Το δίδυμο αδελφάκι του Pixo, το Alto αποτελεί και αυτό ένα αξιόπιστο και οικονομικό μίνι αυτοκίνητο, κατάλληλο για όσους μετακινούνται κυρίως στην πόλη. Ο 1.000άρης κινητήρας των 68 ίππων είναι ολιγαρκής σε κατανάλωση, ενώ κινεί με άνεση το αυτοκίνητο εμφανίζοντας ωστόσο κραδασμούς και τραχύτητα. Την λιτή εικόνα του αυτοκινήτου ακολουθεί και το εσωτερικό με τη μέτρια ποιότητα, τους απλά επαρκείς χώρους και το πολύ μικρό πορτ μπαγκάζ των 129 λίτρων. Μεγάλο πλεονέκτημα του Alto αποτελεί η ευελιξία και η ευκολία στους χειρισμούς. Σε ανοιχτούς δρόμους δεν λείπουν οι τάσεις πλεύσης και οι αναπηδήσεις από άκαμπτο άξονα πίσω, υπενθυμίζοντας στον οδηγό τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 996 κ.εκ., Ισχύς: 68 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 90 Nm/3.400 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,3 λτ./100 χλμ.*
Suzuki Swift 1.3 (2006-2010)
Το Swift που παρουσιάστηκε το 2004 ξεχωρίζει για τον σπορτίφ και νεανικό του χαρακτήρα εξωτερικά και στην οδήγηση. Ο συνδυασμός της σφιχτής του ανάρτησης, του στιβαρού πλαισίου και του άμεσου τιμονιού, το κάνουν ευχάριστο στο δρόμο. Παράλληλα, είναι πολύ ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση, χάρη και στις περιορισμένες εξωτερικές του διαστάσεις. Ο 1.300άρης κινητήρας με τους 92 ίππους είναι αρκετά «ζωηρός» και αποδίδει καλά μέχρι τις υψηλές στροφές, όπου όμως παράγει αρκετό θόρυβο. Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι λιτή, ενώ έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών με κάποιες ατέλειες στη συναρμογή. Επίσης, οι χώροι των επιβατών δεν ανήκουν στα πλεονεκτήματά του, όπως και το μικρό πορτ μπαγκάζ των 213 λίτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.328 κ.εκ., Ισχύς: 92 PS/5.800 σ.α.λ., Ροπή: 116 Nm/4.200 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,3 λτ./100 χλμ.*
Toyota Aygo 1.0 (2007 – 2012)
Ο νεανικός και οικονομικός χαρακτήρας του Toyota Aygo αποτελούν κύρια πλεονεκτήματά του. Στο εσωτερικό του εντοπίζονται περικοπές σε θέματα ποιότητας, όπως είναι τα μέτρια πλαστικά, οι «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες, η απουσία δεύτερου διακόπτη για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού και τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Σε επίπεδο χώρων οι πίσω επιβάτες θα κάνουν παραχωρήσεις. Σημαντικό μειονέκτημα αποτελεί ο μικρός και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης χώρος αποσκευών των 139 λίτρων. Ο 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λίτρου των 68 PS διαθέτει θετική απόκριση στο γκάζι, έχει χαμηλή κατανάλωση και ανεβάζει με ευκολία στροφές, αλλά εμφανίζει κραδασμούς και τραχύτητα. Πολύ καλή είναι η οδική του συμπεριφορά για μίνι αυτοκίνητο, αφού κινείται αρκετά σταθερά και εκτός πόλεως.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 68 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 93 Nm/3.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,6 λτ./100 χλμ.*
Toyota Auris 1.4 (2007-2009)
Το πρώτης γενιάς Auris με τον 1.400άρη κινητήρα προσφέρεται σε χαμηλές τιμές και είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα σε τιμές κοντά στις 6.000 ευρώ. Το δημοφιλές μικρομεσαίο χάτσμπακ Toyota παρουσιάζει ενδιαφέρουσα εικόνα στο εσωτερικό του, όπου συναντώνται σκληρά πλαστικά με ορισμένες μικροατέλειες στο φινίρισμα. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (354 λτ.) βρίσκονται σε καλά επίπεδα για την κατηγορία. Στο δρόμο, το πρώτο στοιχείο που θα εκτιμηθεί είναι η ευκολία που παρέχει στους χειρισμούς. Επίσης το Auris διαθέτει ασφαλή οδική συμπεριφορά και ικανοποιητική οδηγική αίσθηση. Ο 1.4 λτ. κινητήρας με τους 97 ίππους κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, ενώ με το facelift του 2008 αντικαταστάθηκε το μοτέρ με το πιο αποδοτικό των 1.33 λτ. 99 PS και με τη χαμηλότερη κατανάλωση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.398 κ.εκ., Ισχύς: 97 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 130 Nm/4.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,9 λτ./100 χλμ.*
*Εργοστασιακές μετρήσεις