Η άνοδος των τιμών στα νέα αυτοκίνητα έχει συμπαρασύρει τα μεταχειρισμένα και ειδικά τα λίγων ετών (π.χ. έως 5ετίας), αφού έχουν φτάσει να πωλούνται όσο είχαν καινούργια. Για να βρει κανείς φθηνό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πόλης προκειμένου να εξυπηρετήσει τις αστικές του μετακινήσεις με λίγα λεφτά, θα πρέπει να ψάξει σε μοντέλα 10-15 ετών.
Μια πολύ τίμια πρόταση αξιόπιστου μίνι μοντέλου, είναι το πρώτης γενιάς Hyundai i10, το οποίο έκανε ντεμπούτο το 2007 και αντικαταστάθηκε από τον ομώνυμο διάδοχό του, το 2013. Τώρα στην Ελλάδα πωλούνται πολλά i10 του 2008-2012 με τους κινητήρες των 1.1 λτ. και 1.2 λτ., σε ένα εύρος τιμών που κυμαίνεται μεταξύ 5.000-7.000 ευρώ.
Νεανικό, καλοφτιαγμένο και με ικανοποιητικούς χώρους
Το Hyundai i10 έφερε μεγάλο αέρα αλλαγής για τη μάρκα την κατηγορία των μίνι, αφού δεν είχε καμία ομοιότητα σε σχέση με το Atos που αντικατέστησε. Εξελιγμένο σε νέα πλατφόρμα, με ελκυστικό σχεδιασμό γεμάτο καμπύλες επιφάνειες και μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 3.568 χλστ.), το i10 έγινε γρήγορα δημοφιλές. Άλλωστε και στην υπάρχουσα τρίτη γενιά του είναι πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα. Το ανανεωμένο Hyundai i10 πρώτης γενιάς ανασχεδιάστηκε πλήρως στο εμπρός και πίσω τμήμα του, ενώ στο εσωτερικό άλλαξαν ο πίνακας οργάνων και οι υφασμάτινες επενδύσεις.
Η ποιότητα κατασκευής του παραμένει πολύ καλή ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα της κατηγορίας, αφού τα σκληρά πλαστικά που καλύπτουν ταμπλό και πόρτες είναι ανθεκτικά και γεροδεμένα. Ο οδηγός θα εξοικειωθεί αμέσως με τα διάφορα χειριστήρια, όπως θα τον βολέψει και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων. Οι χώροι του επαρκούν για τέσσερις επιβάτες, καθώς και το πορτ μπαγκάζ των 225 λίτρων για τις καθημερινές ανάγκες.
Πολύ βολικό στις αστικές μετακινήσεις
Στην πόλη όπου θα κινηθεί περισσότερο το i10, κερδίζει τον οδηγό του αμέσως με την ευκολία που παρέχει στους χειρισμούς γενικότερα. Επίσης, είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια σε ανοιχτούς δρόμους και σε στροφές τηρουμένων των αναλογιών, με το τιμόνι να έχει το απαιτούμενο βάρος, πληροφόρηση και αμεσότητα. Αρκετά καλή είναι και η άνεση που παρέχει, αν και τα σημεία που ενδέχεται να ενοχλήσουν κάποιους είναι τα όχι πολύ αναπαυτικά καθίσματα και η επαφή του ποδιού στην κεντρική κονσόλα (αναλόγως ύψους οδηγού).
Όσον αφορά τους κινητήρες, τα περισσότερα Hyundai i10 που υπάρχουν σε αγγελίες, εφοδιάζονται με το μοτέρ των 1.1 λτ. Οι 66 ίπποι που αποδίδει επαρκούν για την πόλη, χάρη στην ελαστικότητά του και την κοντή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου. Ο 1.200άρης των 76 ίππων είναι σαφώς πιο αποδοτικός, ενώ όσοι θέλουν πιο πολύ δύναμη, τότε θα καλυφθούν πλήρως από τους 86 ίππους του 1.2 MPi στο facelift i10.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |||
Μοντέλο | 1.1 MPi | 1.2 MPi | 1.2 MPi FL |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.086 | 1.248 | 1.248 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 67/5.500 | 78/6.000 | 86/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 98/2.800 | 119/4.000 | 121/4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,6 | 12,8 | 12,2 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 151 | 164 | 169 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,0 | 5,0 | 4,6 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |