Με τις τιμές των νέων αυτοκινήτων συνεχώς να ανεβαίνουν, πλέον οι οικονομικότερες προτάσεις στοιχίζουν από περίπου 15.000 ευρώ, όταν κάποια χρόνια πίσω καινούργια αυτοκίνητα πόλης κόστιζαν από 8.000 ευρώ. Σίγουρα τα νέα μοντέλα είναι έτη φωτός μπροστά σε εξοπλισμό, ασφάλεια, τεχνολογία κ.λπ., όμως και τότε με απλά πράγματα εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο.
Εξυπηρετεί με πολύ λίγα λεφτά
Μια τέτοια πολύ φθηνή επιλογή ήταν και το Chevrolet Matiz, το οποίο τώρα προσφέρεται σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 3.000 με 4.000 ευρώ (μοντέλα του 2005-2009). Το δεύτερης γενιάς Matiz ξεχώριζε για το νεανικό του σχεδιασμό, τόσο εξωτερικά το μίνι διαστάσεων αμάξωμα των 3.495 χλστ. μήκους, όσο και το εσωτερικό του. Σε αυτό, κυρίαρχο στοιχείο ήταν ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό, ενώ μπροστά από τον οδηγό υπήρχε ένα πάνελ με διάφορες ενδείξεις του αυτοκινήτου. Η εικόνα του θα ήταν ακόμα καλύτερη, αν είχε δοθεί περισσότερη προσοχή στην ποιότητα των υλικών, όπως αυτό της κεντρικής κονσόλας. Οι χώροι ήταν καλοί για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών με ύψος γύρω στα 1,75 μέτρα, όμως ο χώρος αποσκευών των 170 λίτρων ήταν λίγος και επαρκούσε για τις καθημερινές ανάγκες.
Εξαιρετικά ευέλικτο
Στην οδήγηση το Matiz εστίαζε στην άνεση και στην ευελιξία, όπου τα κατάφερνε πολύ καλά. Σε σχέση με το πρώτο Matiz (Daewoo), είχε δεχθεί ενισχύσεις στο πλαίσιο και είχε αποκτήσει νέα πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα, αντί άκαμπτου πριν. Έτσι μειώθηκαν οι αναπηδήσεις και βελτιώθηκε η σταθερότητα σε νορμάλ ταχύτητες κίνησης. Άλλωστε δεν ήταν ένα αυτοκίνητο για «τρέξιμο» αλλά για να είναι φιλικό στο χρήστη του και εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα.
Κινητήρες χαμηλής ισχύος
Το Chevrolet Matiz ήταν διαθέσιμο με δύο κινητήρες, τον 3κύλινδρο των 0.8 λτ. και τον 4κύλινδρο του 1.0 λτ. Το μικρότερο και οικονομικότερο σε κατανάλωση μοτέρ με τους 52 ίππους ανέβαζε εύκολα στροφές, αλλά ήταν τραχύ και με αργές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 18,2 δλ.). Πόσο δε μάλλον όταν έμπαινε σε λειτουργία το air condition και φορτωνόταν με επιβάτες. Σίγουρα με πιο πολύ άνεση κινούνταν το Matiz με το 1.000άρι μοτέρ των 62 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 14,1 δλ.), χωρίς παράλληλα να ζητάει πολύ περισσότερη βενζίνη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 796 | 995 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 52/6.000 | 66/5.400 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 71,5/4.400 | 91/4.200 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 18,2 | 14,1 |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) | 145 | 156 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 5,2 | 5,6 |
Βάρος (κιλά) | 775 | 795 |
Έλεγχοι απαραιτήτως!
Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως έκδοσης και κινητήρα, ο ενδιαφερόμενος αγοραστής θα πρέπει να κάνει όλους τους απαραίτητους ελέγχους. Άλλωστε τα περισσότερα Chevrolet Matiz έχουν κάνει αρκετά χιλιόμετρα, ενώ κάποια ενδεχομένως είχαν κάνει «θητεία» και σε εταιρείες ενοικιάσεων σε νησιά.