Το υπάρχον τέταρτης γενιάς Toyota Yaris λανσαρίστηκε στην Ελλάδα το 2020 και ήταν αρχικά διαθέσιμο με τους κινητήρες αμιγώς βενζίνης 1.0 λτ. 72 HP (από 13.770 ευρώ), 1.5 λτ. 125 HP (από 15.550 ευρώ) και 1.5 λτ. Hybrid 116 HP (από 17.340 ευρώ). Εδώ και αρκετό καιρό το Yaris πωλείται μόνο με τα υβριδικά μηχανικά σύνολα 1.5 Hybrid 116 HP (από 21.620 ευρώ) και 1.5 Hybrid 130 HP (από 26.580 ευρώ).

Καινούργια Yaris με τα μοτέρ αμιγώς βενζίνης δεν υπάρχουν, ωστόσο στα μεταχειρισμένα διατίθενται αρκετά και μάλιστα σε τιμές που ελάχιστα διαφέρουν από όσο πωλούνταν με τις «ζελατίνες», ενώ το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά. Τα πιο φθηνά 1.000άρια και 1.500άρια ξεκινούν λίγο πιο πάνω από τις 13.000 ευρώ, ενώ hybrid προσφέρονται από 14.000 ευρώ, αλλά «φορτωμένα» με αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα. Παρόλα αυτά υπάρχει τεράστια προσφορά σε μεταχειρισμένα Yaris τέταρτης γενιάς, οπότε όποιος θέλει ένα σύγχρονο Yaris με πολύ λιγότερα λεφτά από ένα ολοκαίνουργιο, είναι βέβαιο ότι θα βρει το καλύτερο δυνατό αμάξι.
Αναφορικά με τους κινητήρες, ο βασικός 1.000άρης αποτελούσε λύση ανάγκης για όποιον θέλει ένα πολύ φθηνό Yaris για τις αστικές του μετακινήσεις. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής, επιταχύνει το μικρό Toyota στο 0-100 χλμ./ώρα σε 14,6 δλ., φτάνει τα 160 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 4,7 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή). Το αμέσως πιο δυνατό μοτέρ των 1.5 λτ. ταιριάζει στο Yaris σαφώς καλύτερα, αφού με ισχύ 125 ίππων και ροπή 153 Nm εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και τελική 180 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,8 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ. Όσον αφορά το πιο δημοφιλές 1.5 Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων, αποτελείται από το μοτέρ των 1.5 λίτρων, με απόδοση 92 ίππων και 120 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 207 Nm ροπής. Φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., τη μέγιστη ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα, καταναλώνει 4,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 91 γρ./χλμ. CO2. To e-CVT βολεύει στην αστική κίνηση, αλλά από την άλλη πλευρά η λειτουργία του ενισχύει το θόρυβο από τον κινητήρα ειδικά κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Το Yaris με μήκος 3.940 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.560 χλστ. θα εξυπηρετήσει όσους μετακινούνται στην πόλη, λόγω ευελιξίας. Από την άλλη όμως πλευρά οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι μικρότεροι από άλλων supermini μοντέλων. Οι πίσω φιλοξενούμενοι με ύψος άνω του μέσου όρου δεν θα νιώσουν βολικά, ενώ το πορτμπαγκάζ των 286 λίτρων βρίσκεται πολύ πιο κάτω του μέσου όρου των περίπου 350 λίτρων.









































