Η άνοδος των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα έχει αναγκάσει κάποιους που θέλουν να αγοράσουν, να κοιτάξουν προς τα μεταχειρισμένα. Και αυτά με τη σειρά τους έχουν ακριβύνει, ωστόσο μοντέλα άνω των 5 ετών είναι αρκετά πιο φθηνά συγκριτικά με αντίστοιχων κατηγοριών νέα.
Τριάδα Mii, Citigo και up!
Τρεις τέτοιες περιπτώσεις ομόσταυλων μίνι αυτοκινήτων, είναι τα σχεδόν παρόμοια SEAT Mii, Skoda Citigo και VW up!. Παρουσιάστηκαν το 2011 και μόνο το Volkswagen παραμένει στην παραγωγή, αφού τα άλλα δύο αποσύρθηκαν πριν από 2-3 χρόνια. Στις εκδόσεις με τους κινητήρες αμιγώς βενζίνης 1.0 MPI με τους 60 και 75 ίππους πωλούνται δεκάδες (ειδικά τα 60 PS) και σε ένα εύρος τιμών κυρίως μεταξύ 7.000-9.000 ευρώ για τα ταξινομημένα του 2013-2016. Σε κάθε περίπτωση προσφέρουν αρκετά προτερήματα, όπως είναι το πολύ σημαντικό της χαμηλής κατανάλωσης βενζίνης.
Λιτά αλλά ευρύχωρα εσωτερικά
Εξωτερικά διαφέρουν, αλλά το εσωτερικό είναι ίδιο και αρκετά λιτό, έως μουντό σε βασικές εκδόσεις με τον σκουρόχρωμο διάκοσμο. Τα σκληρά πλαστικά δεν είναι φθηνά και έχουν γεροδεμένη συναρμογή, όμως οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες τονίζουν τη μείωση του κόστους. Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί και εκείνος την λιτή σχεδίαση με το μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο και τα πολύ μικρά όργανα δεξιά και αριστερά για το στροφόμετρο και το δείκτη καυσίμου. Εκεί που σημειώνουν πλεονέκτημα και δεν τους φαίνεται εξωτερικά, είναι σε χώρους. Τέσσερις επιβάτες μέσου ύψους δεν θα συναντήσουν κανένα πρόβλημα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 251 λίτρων είναι αρκετός, αλλά χωρίς επενδύσεις και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Ιδανικά για την πόλη
Τα τρίδυμα μοντέλα του ομίλου Volkswagen διαφέρουν ως προς την σχεδίαση του εμπρός και πίσω τμήματος των αμαξωμάτων τους. Στα υπόλοιπα μέρη, όπως πλαίσιο, κινητήρες και αναρτήσεις είναι ίδια. Σχετικά με τους κινητήρες, πιο δημοφιλή ήταν τα 3κύλινδρα 1.000άρια μοτέρ με τους 60 και τους 75 ίππους. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται αρχικά για την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα είναι περιορισμένος και δεν παρατηρούνται κραδασμοί. Το μοτέρ αυτό είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα τα ελαφριά αμαξώματα των 900+ κιλών, επιδεικνύοντας ζωηράδα και προθυμία στο ανέβασμα στροφών. Άλλωστε μεταξύ τους οι κινητήρες των 60 και 75 ίππων δεν έχουν φοβερές διαφορές σε επιδόσεις, ενώ το βασικό τους πεδίο δράσης είναι η πόλη. Όσον αφορά την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 5,0-6,0 λτ., ανάλογα την κίνηση, τις διαδρομές και κατά πόσο «βαρύ» πόδι έχει ο οδηγός.
Ιδανικό για την πόλη είναι και το μικρό μήκος των αμαξωμάτων τους στα 3,56 μέτρα. Υπάρχουν τα 3θυρα και τα σαφώς πιο πρακτικά 5θυρα, χωρίς να αλλάζουν σε διαστάσεις. Τα μίνι αυτά μοντέλα είναι πολύ εύκολα στην οδήγηση, ευέλικτα και πρακτικά στην καθημερινότητα. Οι αναρτήσεις τους αποσβένουν ικανοποιητικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και είναι αρκούντως βαρύ. Την σταθερότητά τους βοηθά σε ανοιχτούς δρόμους το αναλογικά μακρύ μεταξόνιο των 2.420 χλστ., με το στιβαρό πλαίσιο να αυξάνει το αίσθημα της ασφάλειας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Έκδοση | 1.0 60 PS | 1.0 75 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 60/5.000 | 75/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 95/3.000 | 95/3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,4 | 13,5 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 162 | 173 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 4,4 | 4,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 101 | 101 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |