Το πολύ δημοφιλές στην Ελλάδα, Toyota Yaris, έχει γράψει μια λαμπρή πορεία από το 1999 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Έκτοτε έχουν κυκλοφορήσει στη χώρα μας χιλιάδες Yaris, κάποια από τα οποία διατίθενται ως μεταχειρισμένα και έχουν μεγάλη ζήτηση. Ανάμεσα σε αυτά είναι και το προηγούμενο, 3ης γενιάς, που ξεκίνησε να παράγεται το 2011 και αντικαταστάθηκε από το υπάρχον Yaris το 2020.
Οι κινητήρες που πλαισίωναν την γκάμα του ήταν οι βενζίνης 1.0 λτ. 69 hp, 1.33 λτ. 99 hp και 1.5 λτ. 111 hp (αντικατέστησε τον 1.33 λτ. το 2017), ο πετρελαίου 1.4 λτ. 90 hp και το υβριδικό 1.5 λτ. 100 hp. Μεταξύ αυτών, στην αγορά των μεταχειρισμένων διατίθενται αρκετά 1.000άρια με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015 έως 2018 και σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στις 10.000-13.000 ευρώ (ανάλογα τα χιλιόμετρα, εξοπλισμό, χρονολογία κ.λπ.). Ένα μοντέλο που είναι σε θέση να καλύψει όσους αναζητούν ένα αξιόπιστο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για να κινούνται στην πόλη, με χαμηλή κατανάλωση, ευκολοδήγητο και να εξυπηρετεί εύκολα τις μετακινήσεις ρουτίνας για τη δουλειά, το σχολείο, δραστηριότητες κ.λπ.
Ο μικρότερος 3κύλινδρος κινητήρας 1.0 VVT-i με την ισχύ των 69 ίππων και τη ροπή των 95 Nm, εύλογα δημιουργεί ερωτηματικά σχετικά με το αν επαρκεί για το αμάξωμα των 3.945 χλστ. μήκους και βάρους 980 κιλών. Στην πράξη αποτελεί μια μικρή έκπληξη, αφού στην πόλη διαθέτει το απαιτούμενο νεύρο, δίνοντας την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη. Γεγονός που αποδίδεται στην προθυμία και αμεσότητά του, χάρη και στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων με την κοντή κλιμάκωση. Από τη λειτουργία του δεν λείπουν δονήσεις κυρίως στο ρελαντί, όμως από εκεί και πάνω δεν ενοχλεί. Η Toyota ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 155 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ., Όσο για την κατανάλωση, στη δοκιμή είχε βρεθεί στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο, το προηγούμενο Yaris (όπως άλλωστε κάθε γενιά του) ξεχώριζε αμέσως για την ευελιξία και τη φιλικότητά του προς τον οδηγό. Η ανάρτησή του αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και εξασφαλίζει αρκετά καλή άνεση, όπως και σταθερότητα σε ανοιχτούς δρόμους και στροφές. Επίσης, είναι σε θέση να διανύσει και πιο μακρινές αποστάσεις χωρίς να κουράσει ιδιαίτερα.
Όσον αφορά το εσωτερικό του προγενέστερου Yaris, μετά την ανανέωση του 2017 είχε αποκτήσει ακόμα καλύτερη εικόνα και ποιότητα. Μαλακό πλαστικό συναντάται στο εμπρός τμήμα του ταμπλό και στις πόρτες, με τα υπόλοιπα υλικά να ικανοποιούν σε φινίρισμα και συναρμογή. Οι πιο πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, συν αρκετά στάνταρ, όπως 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, αυτόματη λειτουργία προβολέων και αισθητήρες βροχής.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.