Ο περισσότερος κόσμος θέλει το επόμενό του αυτοκίνητο να είναι ψηλότερο από τα υπόλοιπα για να είναι πιο πρακτικό και ωραίο στο μάτι, αλλά να μην κοστίζει μια περιουσία. Αν έχει και χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, τότε είναι ακόμα καλύτερα. Κοινώς ένα SUV με κινητήρα πετρελαίου. Όμως καινούργια diesel SUV με πολύ λίγα λεφτά δεν υπάρχουν (το λιγότερο 20.000 ευρώ), γι’ αυτό τη λύση μπορεί να δώσει ένα μεταχειρισμένο, που προσφέρεται σε τιμές αντίστοιχες με νέων μίνι ή μικρών μοντέλων.
Ο λόγος γίνεται για το πρώτης γενιάς Renault Captur 1.5 dCi 90 PS, το οποίο πωλείται σε τιμές που κυμαίνονται στις 12.000 ευρώ, όσον αφορά τα ταξινομημένα του 2014 και 2015. Μεταχειρισμένα ντίζελ Captur αυτών των χρονολογιών υπάρχουν πολλά διαθέσιμα, οπότε είναι σίγουρο ότι θα βρείτε εκείνο που θα είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση (επιβάλλεται ένας διεξοδικός έλεγχος). Αναμφίβολα το ολοκαίνουργιο 2ης γενιάς Captur είναι σημαντικά αναβαθμισμένο, όμως και το πρώτο παραμένει σίγουρα μια πολύ καλή πρόταση στα μεταχειρισμένα SUV με τα μισά σχεδόν χρήματα.
Το μήκους 4.122 χλστ., πλάτους 1.778 χλστ., ύψους 1.566 χλστ. και με μεταξόνιο 2.606 χλστ. αμάξωμα του Captur παραμένει θελκτικό εξωτερικά. Παράλληλα, τα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος του επιτρέπουν να κινηθεί πιο εύκολα σε σημεία εκτός δρόμου, συγκριτικά με ένα τυπικό χάτσμπακ.
Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του Captur κυριαρχούν οι καμπύλες. Στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών και αυτό είναι κάτι που αρχικά μπορεί να ξενίσει. Χαρακτηριστικό που βελτιώθηκε στο ανανεωμένο μοντέλο το 2017 με την προσθήκη λεπτής μαλακής επένδυσης. Εκεί που δεν αφήνει κανένα παράπονο, είναι στους χώρους. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του μπορεί εύκολα να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Την πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύουν οι διάφορες θήκες, το πολύ μεγάλο συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού των 11,5 λίτρων και το συρόμενο πίσω κάθισμα. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ διαμορφώνεται ανάλογα από 377 έως 455 λίτρα.
Λίρα 100 είναι ο 1.500άρης ντίζελ κινητήρας των 90 ίππων και 220 Nm ροπής. Ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο, χαρίζοντάς του σβέλτες επιδόσεις και μεγάλη οικονομία σε καύσιμο. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει από τις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει κενά ισχύος, επιταχύνει με άνεση το αυτοκίνητο εν κινήσει, εμφανίζει πολύ χαμηλό θόρυβο και σχεδόν ανύπαρκτους κραδασμούς. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,1 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 171 χλμ./ώρα, με μέση πραγματική κατανάλωση στα 5,4 λτ./100 χλμ.
Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει και η πολύ καλή άνεση από τις αναρτήσεις. Παράλληλα προσδίδουν πολύ καλή σταθερότητα στο αμάξωμα ανεξαρτήτως διαδρομής. Στις ευθείες παραμένει ασφαλές και σίγουρο ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ στις στροφές ακολουθεί πιστά την προεπιλεγμένη πορεία. Το τιμόνι είναι ακριβές, ελαφρύ στους αστικούς ελιγμούς και βαραίνει όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης. Μέτριο σε αίσθηση είναι το πεντάλ των φρένων με το καλό σε αποτελεσματικότητα σύστημα πέδησης, αν και τα ταμπούρα πίσω δεν είναι ότι καλύτερο.