Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν πληθύνει σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια, δεδομένης της εξέλιξης του εξηλεκτρισμού και κατά επέκταση της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Βέβαια η υβριδική τεχνολογία δεν είναι κάτι καινούργιο, αφού ορισμένοι κατασκευαστές την είχαν ήδη εφαρμόσει, προτού διαδοθεί σε τέτοιο βαθμό.
Μία από τις μάρκες που μετρά δεκαετίες με υβριδικά αυτοκίνητα είναι η Honda. Η σημερινή της γκάμα αποτελείται πλέον από Full Hybrid και EV μοντέλα, όμως πρωτεργάτης ήταν το Insight. Το πρώτης γενιάς με το 3θυρο αεροδυναμικό αμάξωμα (Cd: 0,25) ξεκίνησε να παράγεται το 2009, ωστόσο οι πωλήσεις του ήταν πολύ περιορισμένες. Τη διαφορά έκανε το εικονιζόμενο 2ης γενιάς Insight, που έκανε ντεμπούτο το 2009, ανανεώθηκε το 2012 (δεν λανσαρίστηκε το facelift στην Ελλάδα) και σταμάτησε να παράγεται το 2014.
Σήμερα μεταχειρισμένα Honda Insight δεύτερης γενιάς υπάρχουν λιγοστά σε αγγελίες και οι τιμές τους κυμαίνονται κατά μέσο όρο κυρίως μεταξύ 8.000-9.000 ευρώ. Το μικρομεσαίο 5θυρο σφηνοειδές αμάξωμά του με το μήκος των 4.396 χλστ. χαρακτηρίζεται για το χαμηλό του ρύγχος και το ψηλό τελείωμα στο πίσω καπό με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ.
Στο εσωτερικό του κύριο στοιχείο αποτελεί ο διπλός πίνακας οργάνων με το ψηφιακό ταχύμετρο στο πάνω μέρος και τις αναλογικές ενδείξεις πιο κάτω με το trip computer στο κέντρο. Ο διάκοσμος αναβαθμίζεται από τη διχρωμία, ενώ τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και με γερή συναρμογή. Από πλευράς χώρων το Insight προορίζεται για τις μετακινήσεις 4 ατόμων, αλλά ένας ακόμα δύσκολα θα χωρέσει στο πίσω κάθισμα λόγω του περιορισμένου πλάτους. Επίσης, η έντονη κλίση της οροφής μειώνει αισθητά το ωφέλιμο ύψος. Όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων είναι μεγάλο, ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα.
Στην οδήγηση, το Honda Insight είναι πολύ εύκολο και άνετο στους χειρισμούς, αλλά η ορατότητα προς τα πίσω είναι πολύ περιορισμένη. Η σταθερότητα που επιδεικνύει σε κάθε διαδρομή είναι καλή, αν και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς τονισμένες. Το Insight χρησιμοποιεί το παράλληλο υβριδικό σύστημα ΙΜΑ (Ιntegrated Motor Assist) στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε συνδυασμό με το βενζινοκινητήρα. Οι μπαταρίες του συστήματος βρίσκονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και ζυγίζουν 38 κιλά.
Ο υβριδικός κινητήρας των 1.3 λτ. με τη συνδυαστική ισχύ των 98 ίππων στις 5.800 σ.α.λ. και τη ροπή των 167 Nm, ωφελείται από τη συνδρομή του ηλεκτρικού μοτέρ των 13 ίππων και 79 Nm ροπής. Το ελαφρύ αμάξωμα των 1.171 κιλών επιτάχυνε από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 182 χλμ./ώρα. Η δύναμη στους εμπρός τροχούς περνά μέσω CVT κιβωτίου ταχυτήτων, με το θόρυβο να είναι αρκετός κατά την πλήρη επιτάχυνση. Στα θετικά είναι οι χαμηλές εκπομπές CO2 των 105 γρ./χλμ., όπως και η περιορισμένη κατανάλωση των περίπου 6 λτ./100 χλμ. στην πόλη και 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Βέβαια, εφόσον πρόκειται για μεταχειρισμένο υβριδικό, θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να κάνει ένα έλεγχο στην απόδοση των μπαταριών, δεδομένου ότι τα Honda Insight που πωλούνται είναι ηλικίας μεταξύ 10-14 ετών.