Η αξιοπιστία είναι ένας από τους τομείς που λαμβάνουν σοβαρά υπόψη αρκετοί αγοραστές αυτοκινήτων, πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για μεταχειρισμένο. Βέβαια, δεν είναι κάτι που μετριέται, όπως η κατανάλωση και οι επιδόσεις για παράδειγμα, ή είναι απτό, παρόλα αυτά μια εικόνα δίνουν σχετικές έρευνες.
Μια πρόσφατη προέρχεται από τον πάροχο εγγυήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Warrantywise. Σύμφωνα με την τελευταία αναφορά όπου λήφθηκαν υπόψη 131.000 επεκτάσεις εγγυήσεων, από τα πιο αξιόπιστα μοντέλα ηλικίας κάτω των 10 ετών, είναι και το Kia Rio. Στην Ελλάδα διατίθενται δεκάδες Kia Rio δεύτερης γενιάς με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου σε προσιτές τιμές. Μεταξύ αυτών συμφέρει το Rio με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.1 CRDi, γιατί έχει χαμηλή κατανάλωση και τεκμήριο, ενώ θα βολέψει εύκολα όσους κινούνται καθημερινά εντός πόλεων. Ας το δούμε παρακάτω αναλυτικότερα.
Καταρχήν, ένας μέσος όρος τιμής του Kia Rio 1.1 CRDi δεύτερης γενιάς (2011-2017) είναι κοντά στις 9.000 ευρώ. Διατίθενται και με άλλα μηχανικά σύνολα, όπως είναι το 1.400άρι ντίζελ των 90 ίππων και τα βενζίνης 1.2 λτ. 85 hp και 1.4 λτ. 109 hp. Οπότε επιλογές υπάρχουν για κάθε ανάγκη.
Αναφορικά με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.120 κ.εκ., αποδίδει 75 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Παρά τα λίγα του κυβικά, είναι ελαστικός και με θετικό τράβηγμα σχεδόν από το ρελαντί, ενώ μέχρι τις μεσαίες στροφές αποδίδει ικανοποιητικά. Μέρος της ζωντάνιας του οφείλεται και στην σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 ταχυτήτων με τον θετικό σε αίσθηση επιλογέα. Επίσης, ο θόρυβος που παράγει είναι περιορισμένος από τις χαμηλές έως τις πιο υψηλές στροφές. Η Kia ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 16,1 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 159 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 94 γρ./χλμ. Οι επιδόσεις σίγουρα δεν ενθουσιάζουν όσους κυνηγούν τα δευτερόλεπτα, όμως με πραγματική κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. αποζημιώνει σε κόστος καυσίμου.
Εκτός από αξιόπιστο και οικονομικό στη χρήση (προσφέρονταν με 7ετή μεταβιβάσιμη εγγύηση), το προγενέστερο Kia Rio κέρδιζε τις εντυπώσεις στην οδήγηση με την ευκολία στους χειρισμούς και τη ροπή του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές. Οι αναρτήσεις είναι λίγο παραπάνω πιο σφιχτές από ότι θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο αστικού προσανατολισμού, κάτι που όμως εξασφαλίζει σταθερότητα και λογικές κλίσεις στις στροφές. Επίσης, το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει τους ελιγμούς και το παρκάρισμα, αλλά μειονεκτεί ως προς την επαναφορά και την τεχνητή του αίσθηση.
Με μήκος 4.045 χιλιοστά, το Rio παραμένει μεγάλο και για τα τωρινά δεδομένα του B-Segment, γεγονός που έχει ανάλογα θετικό αντίκτυπο στους χώρους. Στο πίσω κάθισμα προσφέρει αρκετό ωφέλιμο πλάτος και αέρα για τα γόνατα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 288 λίτρων έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Στα «συν» του εσωτερικού η πολύ καλή εργονομία και η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων με τα σκληρά πλαστικά.
Σημείωση: Τα εικονιζόμενα αυτοκίνητα είναι ενδεικτικά.