Το απόλυτο best seller αυτοκίνητο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, δεν είναι άλλο από το Toyota Yaris. Πορεία που συνεχίζει και το υπάρχον 4ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2020, όμως και στα μεταχειρισμένα ο προκάτοχός του συνεχίζει να έχει ζήτηση. Το τρίτης γενιάς Toyota Yaris έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2011 και κατόπιν δέχτηκε δύο ανανεώσεις, το 2014 και το 2017.
Σήμερα, προγενέστερα Yaris υπάρχουν εκατοντάδες σε αγγελίες με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.4 λίτρων και σε αναλογικά λογικές τιμές. Τα πιο παλιά κυμαίνονται γύρω στις 10.000 ευρώ, ενώ ανά facelift τα ποσά αυξάνονται περίπου κατά 1.500 ευρώ. Το εύρος των τιμών από το 2012 έως το 2018 (τότε σταμάτησε η διάθεση του Yaris 1.4 D-4D) κυμαίνεται μεταξύ 10.000 έως 13.000 ευρώ. Πληροφοριακά, το νέο Yaris 1.0 72 hp ξεκινά από 16.020 ευρώ, το 1.5 125 hp από 17.180 ευρώ και το 1.5 116 hp Hybrid από 19.130 ευρώ.
Ανεξαρτήτως χρονιάς και ανανέωσης, ο 1.400άρης πετρελαιοκινητήρας παρέμεινε ο ίδιος. Πρόκειται για ένα 4κύλινδρο, 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο, ισχύος 90 ίππων στις 3.800 σ.α.λ. και με ροπή 205 Nm στις 1.800-2.800 σ.α.λ. Στο μοντέλο του 2017 έγιναν κάποιες βελτιώσεις για μείωση του θορύβου και των δονήσεων, ωστόσο σε κάθε περίπτωση δεν θα ενοχλήσουν οδηγό και επιβάτες. Ο 1.4 D-4D εμφανίζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και συνεργάζεται πολύ καλά με το θετικό σε αίσθηση 6τάχυτο επιλογέα. Παράλληλα εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.) και κυρίως εν κινήσει, συν του ότι η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ.
Στην οδήγηση το Toyota Yaris 1.4 D-4D παρουσιάζεται ευχάριστο, εύκολο στους χειρισμούς και ξεκούραστο. Ειδικά μετά από τις βελτιώσεις που είχε δεχτεί το 2014 στα ελατήρια, αμορτισέρ, πίσω ανάρτηση και τιμόνι. Παρά τον αστικό του προσανατολισμό θα καλύψει εύκολα και μακρινές αποστάσεις, ενώ στις στροφές παρουσιάζει καλή πρόσφυση και θα γλιστρήσει προοδευτικά κατόπιν επιδίωξης, αλλά όχι για πολύ αφού επεμβαίνει το σύστημα ευστάθειας VSC.
Στα ανανεωμένα Yaris του 2014 και 2017 έγιναν αλλαγές στον σχεδιασμό του αμαξώματος και του εσωτερικού, μαζί με βελτιώσεις στην ποιότητα. Το ταμπλό άλλαξε στο facelift του 2014 και έγινε περισσότερη χρήση μαλακού πλαστικού στη μετωπική του επιφάνεια, μαζί με νέες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες. Αναβάθμιση είχε γίνει και στο σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 (δεν ανήκε στις βασικές εκδόσεις) με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής των 7 ιντσών, αντί 6,1 ιντσών πριν. Από πλευράς χώρων για τους επιβάτες, το προγενέστερο Yaris είναι άνετο, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων είναι κάτω του μέσου όρου.