Η Toyota είναι άμεσα συνδεδεμένη με το Corolla για σχεδόν 6 δεκαετίες (πρωτοπαρουσιάστηκε το 1968), ενώ αποτελεί ένα παγκόσμιο best seller αυτοκίνητο. Στην Ευρώπη έκανε ένα «διάλλειμα» με το μοντέλο Auris, το οποίο εμφανίστηκε στην πρώτη γενιά το 2006 και στη δεύτερη το 2012, αντικαθιστώντας το χάτσμπακ Corolla. Μετά όμως η ιαπωνική φίρμα επανέφερε την αρχική και παγκοσμίως αποδεκτή και γνωστή του ονομασία.
Παρόλη την αλλαγή του ονόματος, το Auris ήταν δημοφιλές στην Ελλάδα, όπου άλλωστε ελάχιστα είναι τα Toyota που δεν έχουν γίνει best seller. Τώρα σε αγγελίες θα βρει κανείς αρκετά διαθέσιμα Auris πρώτης γενιάς (2007-2012) και σε προσιτές τιμές, οι οποίες στην πλειοψηφία τους κυμαίνονται μεταξύ 7.000-9.000 ευρώ. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει διακριθεί για την αξιοπιστία του, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ψάξιμο και έλεγχοι, αφού δεν παύει να είναι μεταχειρισμένο και τα περισσότερα έχουν γράψει αρκετές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Το πρώτης γενιάς Toyota Auris είχε αρκετά πιο μοντέρνο σχεδιασμό από τον προκάτοχό του εξωτερικά και ειδικά στο εσωτερικό. Κυρίαρχο γνώρισμά του αποτελεί η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με τις θήκες στη βάση και τον ψηλά τοποθετημένο -και βολικό- επιλογέα των ταχυτήτων. Στο ανανεωμένο Auris άλλαξαν οι ταπετσαρίες, τοποθετήθηκε flat bottom τιμόνι και αναβαθμίστηκε η ποιότητα κατασκευής μέσω της χρήσης μαλακού λεπτού πλαστικού πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Σε επίπεδο χώρων για τους επιβάτες, παρέχει αρκετό αέρα για τα πόδια στο πίσω κάθισμα, ενώ τα 354 λτ. του πορτ μπαγκάζ είναι ελάχιστα λιγότερα από τα 361 λτ. του υπάρχοντος Corolla Hatchback.
Οι κινητήρες που «φορούσε» το πρώτο Auris, ήταν ο 1.4 VVT-i των 97 ίππων και ο 1.6 λτ. VVT-i με τα 124 άλογα. Το 2008 ο 1.4 αντικαταστάθηκε από τον 1.33 Dual VVT-i με την λίγο περισσότερη δύναμη των 100 ίππων, με 6άρι κιβώτιο (αντί 5τάχυτο) και με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση. Τα ίδια χαρακτηριστικά ισχύουν και για τον πιο αποδοτικό 1.6 Valvematic των 132 ίππων που αντικατέστησε το 2009 τον 1.6 VVT-i (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά). Σε κάθε περίπτωση, το Auris εστίαζε στην άνεση, τη φιλικότητα και την ευκολία στους χειρισμούς. Στο ανανεωμένο Auris οι μηχανικοί της Toyota έκαναν νέες ρυθμίσεις στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού και στις αναρτήσεις με την τοποθέτηση νέων ελατηρίων και πιο σφιχτών αμορτισέρ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Έκδοση | 1.4 VVT-i | 1.33 VVT-i |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.398 | 1.329 |
Ταχύτητες | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 97/6.000 | 100/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 130/4.600 | 127/3.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,0 | 13,1 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 170 | 174 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 6,9 | 5,8 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Έκδοση | 1.6 VVT-i | 1.6 Valvematic |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | 1.598 |
Ταχύτητες | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 124/6.000 | 132/6.400 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 157/5.200 | 160/4.400 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 | 10,2 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 190 | 195 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 7,0 | 6,6 |