Πόσα λεφτά απαιτούνται σήμερα για την απόκτηση ενός καινούργιου μικρομεσαίου SUV; Τουλάχιστον 30.000 ευρώ και άνω είναι η απάντηση. Πριν από μια 5ετία για παράδειγμα 20.000-25.000 ευρώ έφταναν και περίσσευαν, όχι μόνο για μοντέλα με βενζινοκινητήρες, αλλά και με ντίζελ που ήταν ακριβότερα.
Ποσά που ίσχυαν -μεταξύ άλλων C-SUV- και για το πολύ δημοφιλές προγενέστερο Qashqai, αφού για παράδειγμα το best seller 1.5 dCi 110 HP ξεκινούσε το 2015 από 20.120 ευρώ (με απόσυρση και έκπτωση). Το ανανεωμένο του 2017 κόστιζε από 21.790 ευρώ, ενώ ίδια τιμή είχε κρατήσει και το 2019 με τον αναβαθμισμένο 1.500άρη ντίζελ των 116 ίππων. Τώρα το νέο και σαφώς καλύτερο Qashqai στοιχίζει από 27.490 ευρώ με τον κινητήρα 1.3 DiG-T 140 PS. Τιμή που είναι από τις χαμηλότερες της κατηγορίας με βάση τα νέα δεδομένα και τον ανταγωνισμό.
Αυτή την στιγμή για να πάρει κανείς δεύτερης γενιάς Qashqai σε παλιές τιμές θα πρέπει να κοιτάξει στα μεταχειρισμένα και ειδικά στα πετρελαίου, αφού υπάρχουν πολλά 1.5 dCi και 1.6 dCi. Αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2018 κυμαίνονται μεταξύ 15.000-20.000 για τα 1.5 dCi, ενώ τα 1.6 dCi είναι ακριβότερα κατά μέσο όρο γύρω στις 2.000 ευρώ. Τουλάχιστον υπάρχει μεγάλη προσφορά μέσω των αγγελιών, οπότε είναι βέβαιο ότι όποιος ψάχνει να ντίζελ μεταχειρισμένο Qashqai θα βρει κάποιο που να του κάνει. Άλλωστε το νέο Qashqai δεν βγαίνει με πετρελαιοκινητήρα, αλλά αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα βενζίνης.
Ο 1.5 dCi που έχει τοποθετηθεί και σε πολλά άλλα αυτοκίνητα (Renault, Dacia, Mercedes) είναι ένας αξιόπιστος κινητήρας, με χαμηλή κατανάλωση και αρκετά καλή απόδοση. Αρχικά ήταν διαθέσιμος με ισχύ 110 ίππων και ροπή 260 Nm, εξασφαλίζοντας θετικό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω, μαζί με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνονταν στα 6,0 λτ./100 χλμ. και η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονταν σε 11,9 δλ.
Όσοι θέλουν περισσότερη ισχύ θα κοιτάξουν τα 1.600άρια ντίζελ με τους 130 ίππους και τα 320 Nm ροπής. Η κατανάλωση παρέμενε στα ίδια επίπεδα, όμως η επιπλέον δύναμη ήταν αρκετά αισθητή (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.). Στις αρχές του 2019 ο 1.5 dCi βελτιώθηκε σε απόδοση (116 PS) και απέκτησε πιο ραφιναρισμένη λειτουργία, αν και στις χαμηλές στροφές παρατηρούνταν μια υστέρηση στην απόκριση. Όμως η κατανάλωση ήταν ακόμα χαμηλότερη στη δοκιμή, στα 5,7 λτ./100 χλμ.
Το δεύτερης γενιάς Qashqai ανανεώθηκε το 2017 και άλλαξε τελείως μπροστά, υιοθετώντας μια πιο κομψή και δυναμική αισθητική. Αρκετές επεμβάσεις είχε κάνει η Nissan και στο εσωτερικό του, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε ποιότητα, όπου κυριαρχούν τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες. Το προγενέστερο Qashqai δεν έχει τους χώρους του νέου Qashqai, όμως τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους (430 λίτρα) θα τα βολέψει μια χαρά.
Στο facelift Qashqai οι τεχνικοί της Nissan είχαν κάνει διάφορες επεμβάσεις και ως προς την οδική του συμπεριφορά, βελτιώνοντας την άνεση αλλά και την σταθερότητα. Είχε αυξηθεί ο βαθμός ακαμψίας της εμπρόσθιας αντιστρεπτικής δοκού, μειώθηκε η διαδρομή των ελατηρίων, τοποθετήθηκε πιο παχύς άξονας διεύθυνσης για το τιμόνι και ενσωματώθηκε η τεχνολογία Active Return Control για καλύτερη επαναφορά του τιμονιού. Στην πράξη το αυτοκίνητο ήταν πιο ευχάριστο οδηγικά, με σαφώς λιγότερες ταλαντώσεις και κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές και βελτιωμένα επίπεδα ανέσεων από τις αναρτήσεις και το λιγότερο θόρυβο.