Κατά την αναζήτηση ενός αυτοκινήτου, ο αγοραστής θα εξετάσει πολλούς παράγοντες μέχρι να καταλήξει στο μοντέλο που καλύπτει καλύτερα τις όποιες ανάγκες του. Όταν όμως πρόκειται για μεταχειρισμένο, τότε προστίθεται και ένας ακόμα βασικός τομέας, αυτός της αξιοπιστίας. Κάποια αυτοκίνητα έχουν χτίσει ισχυρό όνομα και τη φήμη ότι «δε σπάνε, δε χαλάνε», όπως είναι και το εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας, Toyota Yaris.
Αυτό αποδεικνύεται από έρευνες και ελέγχους που γίνονται σε μεγάλες αγορές, όπως είναι της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Άλλωστε και στην Ελλάδα δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το Yaris βρίσκεται σταθερά πρώτο σε πωλήσεις. Όσοι λοιπόν ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα Yaris και έχουν λίγα χρήματα, τότε το δεύτερης γενιάς του 2010-2011 με τον 1.33 λτ. κινητήρα θα τους καλύψει, αφού υπάρχουν δεκάδες διαθέσιμα μοντέλα σε τιμές που κυμαίνονται κοντά στις 8.000 ευρώ.
Το γεμάτο καμπύλες αμάξωμα των 3.785 χλστ. μήκους είναι αρκετά πιο μαζεμένο συγκριτικά με τα καινούργια μικρά αυτοκίνητα που βρίσκονται κοντά στα 4 μέτρα, γεγονός που ευνοεί την ευελιξία, αλλά όχι εις βάρος των χώρων. Άλλωστε ένα από τα ατού του αυτοκινήτου είναι οι πολύ καλές ανέσεις που προσφέρει σε τέσσερις επιβάτες. Την πρακτικότητα απογειώνει το συρόμενο σε δύο τμήματα πίσω κάθισμα, με αποτέλεσμα να αυξομειώνει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 272 έως 363 λίτρα. Ένα ακόμα προσόν στο εσωτερικό του παλαιότερου Yaris είναι οι πάρα πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και θήκες. Τα σκληρά πλαστικά σίγουρα δεν ενθουσιάζουν με την ποιότητά τους, ενώ και ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό μπορεί να δημιουργεί μια ξεχωριστή εικόνα, αλλά δεν είναι και ότι καλύτερο σε εργονομία.
Το 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.33 λτ. με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων αποδίδει 101 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 132 Nm ροπής στις 3.800 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων μακριάς κλιμάκωσης, όπου η overdrive τελευταία ταχύτητα συνήθως κρεμάει τον κινητήρα και προορίζεται μόνο για επίπεδους δρόμους. Από την άλλη πλευρά το μοτέρ εμφανίζει πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, αλλά με αισθητό θόρυβο στην καμπίνα όταν δουλεύει σε πιο υψηλές στροφές. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ.
Στην οδήγηση το πρώτο στοιχείο που θα εκτιμηθεί είναι η ευκολία στους χειρισμούς και η ευελιξία. Οι αναρτήσεις με τη σχετικά μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζουν πολύ καλή άνεση, ενώ αντίστοιχου επιπέδου είναι και η ποιότητα κύλισης. Βέβαια, το 2ης γενιάς Yaris δεν είναι ένα fun to drive αυτοκίνητο, αφού εστιάζει στο να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη στις αστικές μετακινήσεις. Εκτός πόλεως εμφανίζει καλή σταθερότητα στις ευθείες, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η υποστροφή εξελίσσεται ομαλά. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση, μιας και αυτό στοχεύει στην άνεση.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.