Η απόκτηση ενός καινούργιου οικογενειακού αυτοκινήτου αποτελεί σήμερα για αρκετό κόσμο άπιαστο όνειρο, λόγω των απανωτών ανατιμήσεων. Μικρομεσαία χάτσμπακ έχουν φτάσει να ξεκινούν από 28.000 ευρώ, όταν παλαιότερα προσφέρονταν σε εμπορικές εκδόσεις τους γύρω στις 15.000-16.000 ευρώ. Αναμφίβολα τα νέα μοντέλα είναι πιο ασφαλή και εφοδιασμένα με ένα σωρό συστήματα και τεχνολογίες, όμως σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές τους έχουν ξεφύγει, λόγω και των διαφόρων συγκυριών. Οπότε η επιλογή μεταχειρισμένου (πάντα με αυστηρούς ελέγχους) είναι μονόδρομος για όσους έχουν λίγα λεφτά διαθέσιμα.
Ένα μοντέλο που ακόμα κρατιέται μια χαρά και θα το ευχαριστηθεί ο οδηγός του από πολλές πλευρές, είναι το προγενέστερο Ford Focus. Στην τρίτη γενιά του παρουσιάστηκε το 2010 και δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα το 2014 σε σχεδιασμό, κινητήρες και σε διάφορους επιμέρους τομείς. Όσοι δίνουν έμφαση και στην οικονομία καυσίμου σε κατανάλωση και κόστος, τότε τα 1.5 TDCi θα τους καλύψουν με το παραπάνω. Τα περισσότερα σε αγγελίες αφορούν την έκδοση των 120 ίππων, ωστόσο υπάρχουν τα βασικά με τα 95 άλογα και τα ECOnetic των 105 ίππων. Οι τιμές για τα Focus 1.5 TDCi του 2015-2017 κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στις 12.000 ευρώ (+/- 1.000 ευρώ).
Ο 1.5 TDCi 95 PS επωφελείται από την πλούσια ροπή των 270 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. και εντυπωσιάζει με την πάρα πολύ ομαλή του λειτουργία. Το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές είναι θετικό, επιταχύνει αξιοπρεπέστατα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ.), ενώ συνθήκες ταξιδιού διατηρεί χωρίς πρόβλημα σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι και η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες συγκρατείται στα 5,5 λτ./100 χλμ. Το 1.5 TDCi 105 PS ECOnetic με τα 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. διέθετε αλλαγές στην αεροδυναμική, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, ανάκτηση ενέργειας και μακριά έκτη ταχύτητα. Εστίαζε στη χαμηλή κατανάλωση και CO2 (3,4 λτ./100 χλμ. και 88 γρ./χλμ. με NEDC), ικανοποιώντας και σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ.). Όσο για το 1.5 TDCi με τους 120 ίππους και τα 270 Nm στις 1.750 σ.α.λ. εξασφάλιζε τις καλύτερες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ.), με κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κάτω από 6 λτ./100 χλμ.
Ανεξαρτήτως ισχύος του 1.500άρη ντίζελ, το προγενέστερο Focus ήταν (και παραμένει) ένα από τα πιο ισορροπημένα μικρομεσαία αυτοκίνητα στο δρόμο. Συνδύαζε με επιτυχία την άνεση και οδηγική αίσθηση, χάρη στο πολύ καλό σετάρισμα των ανεξάρτητων αναρτήσεών του (πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλες τις εκδόσεις) και του δεμένου πλαισίου. Επιπλέον, προσέφερε θετική αίσθηση, αμεσότητα και ακρίβεια από το γρήγορο τιμόνι με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη.
Σχετικά με το εσωτερικό του προγενέστερου ανανεωμένου Focus, η Ford είχε αλλάξει την πλατιά κεντρική κονσόλα, βελτιώνοντας την εργονομία και την τεχνολογία. Στις βασικές εκδόσεις Trend τοποθετούνταν μια μικρή κεντρική οθόνη 4,2 ιντσών και στις πιο πλούσιες έγχρωμη αφής 8 ιντσών. Από πλευράς ποιότητας, κυριαρχεί το παχύ αφρώδες πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το ταμπλό, ενώ στη συναρμογή παρατηρούνταν κάποιες μικροατέλειες σε λιγότερο εμφανή σημεία. Σε χώρους, τέσσερις επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς προβλήματα, αν και το προηγούμενο Focus δεν ήταν από τα πιο ευρύχωρα μικρομεσαία 5θυρα. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 277 λίτρων με κανονική ρεζέρβα, 316 λίτρων με μικρή ρεζέρβα και 363 λίτρων με κιτ επισκευής ελαστικού.