Η πλειοψηφία των οδηγών που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους βρίσκονται εντός των αστικών κέντρων, οπότε χρειάζονται ένα αυτοκίνητο πόλης. Για αυτό άλλωστε τα μικρά μοντέλα είναι χρόνια τώρα τόσο δημοφιλή, όχι μόνο όσον αφορά τα καινούργια, αλλά και τα μεταχειρισμένα.
Ωστόσο τη σημερινή εποχή των απανωτών ανατιμήσεων, ακόμα και τα πιο μικρά αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει αισθητά, σε σημείο που να απαιτούνται τουλάχιστον 15.000 ευρώ για ένα μίνι και κοντά στις 20.000 ευρώ ή και περισσότερα για μικρό. Εύλογα οι αυξήσεις αυτές έχουν συμπαρασύρει και τις τιμές των μεταχειρισμένων, αφού μοντέλα 5ετίας για παράδειγμα πωλούνται όσο είχαν καινούργια! Οπότε για να αποκτήσει κανείς φθηνό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πόλης για καλύπτει τις διαδρομές ρουτίνας χωρίς να ξοδέψει πολλά λεφτά, θα πρέπει να κοιτάξει παλαιότερες χρονολογίες.
Από τα πιο καινούργια μίνι που προσφέρονται στις 4.000-5.000 ευρώ, το προγενέστερο Fiat Panda. Σε αυτά τα λεφτά διατίθενται δεκάδες τέτοια, με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2007-2012. Πρόκειται για ένα πάρα πολύ πρακτικό και ευέλικτο όχημα, το οποίο είναι ένας ακούραστος «εργάτης», χάρη και στους απλής τεχνολογίας αξιόπιστους κινητήρες Fire 1.1 λτ. και 1.2 λτ. Αμφότερα τα μηχανικά αυτά σύνολα με την απαιτούμενη βασική συντήρηση και νορμάλ οδήγηση, είναι πολύ ανθεκτικά και βγάζουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Το βασικό μοτέρ των 1.108 κ.εκ. αποδίδει 54 ίππους και 88 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 15 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Σίγουρα προτιμότερος είναι ο κινητήρας των 1.242 κ.εκ. με τους 60 ίππους και τα 102 Nm ροπής από τις μόλις 2.500 σ.α.λ. (0-100 χλμ./ώρα σε 14 δλ. και τελική 155 χλμ./ώρα). Ο 1.2 Fire είναι αρκετός για το μικρό και ελαφρύ αμάξωμα (935 κιλά) του Panda, παρουσιάζει πολύ καλή ελαστικότητα στην πόλη και η κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. σε αστική χρήση.
Ο οδηγός του προγενέστερου Panda θα υπερ-ευχαριστηθεί την κορυφαία ευελιξία, ευκολία στους χειρισμούς και ορατότητα. Με μήκος 3.538 χλστ. και πλάτος 1.590 χλστ. χωράει εύκολα στα στενά και είναι πανεύκολο στο παρκάρισμα, χάρη και στο ελαφρύ τιμόνι, που ελαφραίνει και άλλο με το πάτημα του διακόπτη City. Ο μηχανισμός της ηλεκτρικής υποβοήθησης ήταν ένα από τα τρωτά του σημεία, οπότε εκεί πρέπει να γίνουν έλεγχοι. Παράλληλα η μαλακή ανάρτηση και τα υψηλού προφίλ ελαστικά είναι ό,τι πρέπει για τους γεμάτους ανωμαλίες και λακκούβες δρόμους.
Παρά τις πολύ μαζεμένες του διαστάσεις, το δεύτερης γενιάς Panda διαθέτει καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 206 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα. Επίσης, για τα δεδομένα των χρόνων και της κατηγορίας του είναι καλοφτιαγμένο, με γεροδεμένα σκληρά πλαστικά. Πολύ βολικός είναι και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων, όμως οι πιο εύσωμοι οδηγοί θα νιώσουν στρυμωγμένοι.