Για να αγοράσει κανείς σήμερα ένα καινούργιο αυτοκίνητο θα πρέπει να υπολογίζει το λιγότερο 15.000-16.000 ευρώ, αφού από αυτά τα χρήματα ξεκινούν τα φθηνότερα μίνι μοντέλα. Όσο δηλαδή κόστιζαν παλαιότερα τα περισσότερα supermini ή ακόμα και μικρομεσαία χάτσμπακ. Ακόμα και τα μεταχειρισμένα μικρά αυτοκίνητα λίγων ετών έχουν ακριβύνει, αφού τα 5ετίας πωλούνται κατά μέσο όρο γύρω στις 12.000-13.000 ευρώ.
Nissan Micra 3ης γενιάς με λίγα λεφτά
Οπότε όποιος θέλει πραγματικά φθηνό αυτοκίνητο πόλης με ένα πεντοχίλιαρο για παράδειγμα, θα πρέπει να κοιτάξει παλαιότερες χρονιές. Μια τέτοια περίπτωση πολύ οικονομικού μεταχειρισμένου supermini, το οποίο αποτελεί ένα ιδανικό «εργαλείο» πόλης, είναι το τρίτης γενιάς Nissan Micra με το χαρακτηριστικό καμπύλο αμάξωμα. Μεταχειρισμένα θα βρείτε πολλά σε αγγελίες, μεταξύ των οποίων τα πιο σύγχρονα facelift του 2005-2010 προσφέρονται κατά μέσο όρο για περίπου 5.000 ευρώ (+/- 1.000 ευρώ).
Με παιχνιδιάρικη εμφάνιση
Παρά το γεγονός ότι το τρίτης γενιάς Nissan Micra μετράει δύο δεκαετίες από τότε που πρωτοεμφανίστηκε (το 2002), ακόμα η «μπογιά» του περνάει. Το γεμάτο καμπύλες κόμπακτ αμάξωμά του με το μήκος των 3.719 χιλιοστών (3.999 χιλιοστά το τελευταίο Micra) παραμένει ακόμα και σήμερα ξεχωριστό σχεδιαστικά τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Στο θάλαμο των επιβατών τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν σε ποιότητα, όμως μικροατέλειες στις ενώσεις του ταμπλό είναι ορατές. Οι χώροι του θα καλύψουν τη μεταφορά τεσσάρων ατόμων, ενώ το πολύ πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα αυξομειώνει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 237 έως 371 λίτρα.
«Ζωηρό» στο δρόμο
Στο δρόμο το Nissan Micra K12 ήταν εξαιρετικά ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη και στο σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεών του. Προβλέψιμο στις αντιδράσεις του και ισορροπημένο, ακόμα και σε πιο γρήγορους ρυθμούς, που επέτρεπε ο δυνατός 1.200άρης κινητήρας. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 80 ίππους και τα 110 Nm ροπής είχε αρκετό «νεύρο» μέχρι τις υψηλές στροφές, όπου όμως ο θόρυβός του ήταν έντονος. Επιτάχυνε στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., αν και στην πράξη έδειχνε πιο γρήγορο.
Στο βασικό του εξοπλισμό διέθετε: 4 αερόσακους, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα, air condition και ηχοσύστημα. Εν κατακλείδι, είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει τα λίγα λεφτά που πωλείται και θα εξυπηρετήσει πολύ στις αστικές μετακινήσεις, ενώ κάνει και ταξίδια χωρίς να ζορίζεται. Σε κάθε περίπτωση επειδή τα Micra K12 μετρούν αρκετά χρόνια, επιβάλλεται εξονυχιστικός έλεγχος.