Η επιλογή ενός αυτοκινήτου δεν είναι μια απλή υπόθεση, αφού ο αγοραστής θα πρέπει να βάλει κάτω με μολύβι και χαρτί τις προτεραιότητές του και φυσικά τα διαθέσιμα χρήματα. Όταν αυτά είναι περιορισμένα, τότε το μεταχειρισμένο είναι μονόδρομος. Όμως σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται πιο πολύ προσοχή και ψάξιμο. Ακόμα και αν είναι του γνωστού, κουμπάρου, φίλου κ.λπ., απαιτείται έλεγχος, γιατί ενδέχεται να υπάρχει βλάβη που να μην την έχει αντιληφθεί ο κάτοχός του.
Toyota Auris πρώτης γενιάς σε χαμηλές τιμές
Κάποια αυτοκίνητα και εταιρείες έχουν πιο ισχυρή παράδοση στην αξιοπιστία, όπως είναι η Toyota και τα Corolla/Auris για παράδειγμα. Το πρώτης γενιάς Auris λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 2007, ανανεώθηκε το 2010 και έμεινε στην παραγωγή έως το 2012, αντικαθιστώντας το πιο συντηρητικό Corolla 9ης γενιάς. Στην Ελλάδα και αυτό το Toyota ήταν μεταξύ των δημοφιλέστερων μικρομεσαίων, ενώ τώρα πωλούνται αρκετά σε αγγελίες με τους κινητήρες βενζίνης και σε τιμές που κυμαίνονται κυρίως μεταξύ 7.000-9.000 ευρώ.
Κινητήρες 1.4, 1.33 και 1.6 λτ.
Αρχικά στη βάση της γκάμας του υπήρχε ο 1.400άρης VVT-i κινητήρας των 97 ίππων και 130 Nm ροπής, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων (0-100 χλμ./ώρα σε 13 δλ.). Το 2008 αντικαταστάθηκε από τον 1.33 Dual VVT-i των 100 ίππων και 132 Nm ροπής, με 6άρι κιβώτιο (0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ.) και χαμηλότερη εργοστασιακή κατανάλωση (5,9 λτ./100 χλμ. έναντι 6,9 λτ./100 χλμ. το 1.4). Πιο πάνω τοποθετούνταν το μοτέρ 1.6 Dual VVT-i των 124 ίππων και 157 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ.). Το 2009 έδωσε τη θέση του στο 1.6 Valvematic των 132 ίππων και 160 Nm ροπής με το 6τάχυτο κιβώτιο.
Ανεξαρτήτως κινητήρα, το πρώτο Auris ξεχώριζε αμέσως στην οδήγηση για τη φιλικότητά του και την ευκολία στους χειρισμούς. Παράλληλα, διέθετε ασφαλή οδική συμπεριφορά, αρκετά καλή άνεση και ικανοποιητική οδηγική αίσθηση. Στο ανανεωμένο Auris έγιναν νέες ρυθμίσεις στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, όπως και στις αναρτήσεις με την τοποθέτηση νέων ελατηρίων και πιο σφιχτών αμορτισέρ.
Ικανοποιητικοί χώροι και καλή ποιότητα
Το πρώτης γενιάς Toyota Auris παρουσιάζει μοντέρνο σχεδιασμό στο εσωτερικό του, ακόμα και για τα τωρινά δεδομένα. Κυρίαρχο γνώρισμά του αποτελεί η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα με τον ψηλά τοποθετημένο και βολικό επιλογέα των ταχυτήτων και τις θήκες από κάτω. Στο Auris facelift τοποθετήθηκαν νέες επενδύσεις, τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος και βελτιώθηκε η ποιότητα κατασκευής μέσω της χρήσης μαλακού λεπτού πλαστικού πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών, ο αέρας για τα πόδια στο πίσω κάθισμα είναι αρκετός, ενώ τα 354 λτ. του πορτ μπαγκάζ ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας.