Ο ιδρυτής της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, το Nissan Qashqai μετράει αισίως 16 χρόνια και 3 γενιές από τότε που έκανε την πρώτη εμφάνισή του, το 2006. Οι προβλέψεις της ιαπωνικής μάρκας ήταν αναμενόμενα αρκετά συγκρατημένες γιατί ήταν κάτι το εντελώς νέο για τότε, όμως τελικά η αποδοχή του κοινού για το Qashqai ήταν μεγάλη. Η Nissan είχε ως στόχο τις 100.000 πωλήσεις ετησίως, όμως τελικά έφτασε να κάνει τις διπλάσιες.
Το λανσάρισμά του ξεκίνησε το 2007, σε τιμές που ξεκινούσαν τον Μάιο από 18.680 ευρώ, με τον 1.600άρη κινητήρα. Τώρα στα μεταχειρισμένα διατίθενται αρκετά τέτοια Qashqai, με ένα μέσο όρο τιμής που κυμαίνεται μεταξύ 9.000-10.000 ευρώ για μοντέλα του 2007-2010. Όσοι τυχόν ενδιαφέρονται θα πρέπει να κάνουν έναν καλό έλεγχο, δεδομένου ότι τα πιο πολλά μετράνε αρκετά χρόνια και χιλιόμετρα. Αναμφίβολα ένα νέο C-SUV είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερο, ωστόσο απαιτούνται τριπλάσια ποσά για την απόκτησή του (π.χ. το νέο Qashqai 1.3 140 PS ξεκινά από 30.690 ευρώ).
Το πρώτο Qashqai δημιουργήθηκε για να αντικαταστήσει το Almera που είχε πάρει φθίνουσα πορεία, όπως και το Primera. Με μήκος 4.321 χλστ. δεν διέφερε από ένα κλασικό 5θυρο μικρομεσαίο, όμως ήταν αρκετά πιο ψηλό (1.621 χλστ.). Έτσι έμοιαζε με εκτός δρόμου όχημα, όμως ήταν «στημένο» σαν ένα χάτσμπακ. Μάλιστα είχε βασιστεί σε μια νέα πλατφόρμα της κοινοπραξίας Nissan-Renault και πατούσε σε ανεξάρτητες αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Χαρακτηριστικό που μαζί με το στιβαρό πλαίσιο προσέφερε στο «υπερυψωμένο» Nissan πολύ καλό πάτημα, αλλά και δυνατότητα κίνησης σε χωμάτινα εδάφη, χάρη στα 200 χιλιοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος. Ωστόσο η σχετικά σφιχτή ρύθμιση μείωνε πόντους από την άνεση, ειδικά σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ο 1.600άρης κινητήρας από την πλευρά του με τους 115 ίππους και τα 156 Nm ροπής διέθετε το απαιτούμενο νεύρο, εκμεταλλευόμενος και το κοντής διάταξης 5τάχυτο κιβώτιο. Αυτό είχε ως επακόλουθο να κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα σε ταχύτητες ταξιδιού, με αποτέλεσμα να παράγει αισθητό θόρυβο και ενδεχομένως να κουράζει ύστερα από πολύωρη οδήγηση. Η Nissan ανακοίνωνε επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ. και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 6,7 λτ./100 χλμ. (πάνω από 9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες).
Το εσωτερικό του πρώτου Qashqai ήταν προσεγμένο σε κατασκευή, ενώ στο ταμπλό κυριαρχούσε η μεγάλη επιφάνεια από μαλακό πλαστικό. Ο σχεδιασμός ήταν μοντέρνος για τα τότε δεδομένα των οικογενειακών αυτοκινήτων, ενισχυόμενος από τις σπορτίφ πινελιές στον πίνακα οργάνων και το τιμόνι που θύμιζε το αντίστοιχο του 350Ζ. Οι χώροι του είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν εύκολα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων (352 λτ. με κανονική ρεζέρβα).