Τι θέλει κανείς από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για να τον εξυπηρετεί κυρίως στις αστικές του μετακινήσεις; Ευελιξία, ευκολία στους χειρισμούς, αποδοτικό κινητήρα με χαμηλή κατανάλωση, καλούς χώρους για τις καθημερινές ανάγκες και αξιοπιστία. Και όλα αυτά σε μια προσιτή τιμή αγοράς, κοντά στα μισά λεφτά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο καινούργιο αυτοκίνητο.
Όλα τα παραπάνω μπορεί να τα βρει κανείς στο προγενέστερο Nissan Micra, το οποίο αποτελεί έναν έμπιστο «συνεργάτη» πόλης. Μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015 έως 2017 πωλούνται κατά μέσο όρο γύρω στις 9.000 ευρώ, ανάλογα πάντα με τον εξοπλισμό, τα χιλιόμετρα και τη γενικότερη κατάσταση. Αυτή πρέπει πάντοτε να ελέγχεται διεξοδικά και ο αγοραστής να μην κάνει «τυφλή» αγορά.
Παιχνιδιάρικος σχεδιασμός – καλοί χώροι
Το τέταρτης γενιάς Micra με το χαρακτηριστικό γεμάτο καμπύλες αμάξωμα, παρουσιάστηκε το 2010, ανανεώθηκε το 2013 αντικαταστάθηκε το 2016 (στην Ευρώπη γιατί σε άλλες χώρες συνεχίζει να πωλείται) από το υπάρχον Micra. Μετά το εκτεταμένο facelift άλλαξαν τα φωτιστικά σώματα, η μάσκα και οι προφυλακτήρες, όμως κράτησε το μικρό του μήκος (3.780 χλστ.). Όσον αφορά τον εξοπλισμό του, από τις βασικές εκδόσεις εφοδιάζεται με ESP, 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι κ.λπ. Βέβαια, στα μεταχειρισμένα θα βρείτε και πιο πλούσια με ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρονικό κλιματισμό και οθόνη με GPS και σύστημα πολυμέσων.
Πολλές καμπύλες επιφάνειες συνθέτουν και το νεανικό εσωτερικό του προγενέστερου Micra. Τα σκληρά πλαστικά που το απαρτίζουν δεν εντυπωσιάζουν με την όψη και την υφή τους, ωστόσο είναι στιβαρά συναρμολογημένα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αν και τα καθίσματα ενδέχεται να κουράσουν σε πολύωρες διαδρομές, γιατί δεν είναι ιδιαίτερα αναπαυτικά και έχουν μέτρια πλευρική στήριξη. Από πλευράς χώρων το Micra θα φιλοξενήσει τέσσερα άτομα χωρίς παραχωρήσεις, διαθέτοντας ένα ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 265 λίτρων.
Σπιρτόζικο μοτέρ – ευκολοδήγητο στην πόλη
Το προηγούμενο Micra με τις μαζεμένες διαστάσεις και το ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο 1.200άρι μοτέρ, είναι ένα πολύ εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο, γεγονός που θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως στους αστικούς δρόμους. Το μηχανικό σύνολο των 80 ίππων και με τη ροπή των 110 Nm στις 4.000 σ.α.λ. παρουσιάζει καλό τράβηγμα και απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, επιταχύνοντας σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 13,7 δλ.) το ελαφρύ αυτοκίνητο των 910 κιλών. Ο θόρυβος που φτάνει από το μοτέρ στην καμπίνα δεν ενοχλεί, όπως και το ελαφρύ «τρέμουλο» κυρίως στο ρελαντί. Όσον αφορά την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κάτω από τα 7,0 λτ./100 χλμ.
Όσοι κινούνται καθημερινά στην πόλη και σε στενούς δρόμους, σίγουρα θα διευκολυνθούν πολύ οδηγώντας το Micra. Οι αναρτήσεις του είναι αναμενόμενα προσανατολισμένες στην άνεση και συνδυάζονται καλύτερα με τις μικρότερες ζάντες και ελαστικά (αντί των μεγαλύτερων 185/60 R16). Σε διαδρομές με στροφές, το Micra εμφανίζει αισθητές κλίσεις με προοδευτικές αντιδράσεις, όμως το τιμόνι γίνεται ελαφρύ και χάνει σε αίσθηση. Στις ευθείες έχει το απαιτούμενο βάρος και το αμάξωμα ικανοποιεί σε σταθερότητα.