Με τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων να παίρνουν συνεχώς τον ανήφορο, οι εν δυνάμει αγοραστές καλούνται να βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Για να αποκτήσει κανείς σήμερα ένα νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ θα χρειαστεί να εκταμιεύσει ή να χρεωθεί (αν είναι με δάνειο) τουλάχιστον 20.000 ευρώ, εφόσον πρόκειται για βενζίνης. Αν σκοπεύει να αποκτήσει ντίζελ, τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, αφού οι τιμές πάνε πολύ ψηλότερα και οι προτάσεις συνεχώς λιγοστεύουν.
Η εναλλακτική λύση είναι κάποιο μεταχειρισμένο μικρομεσαίο 5θυρο ντίζελ με τα μισά και πιο κάτω χρήματα. Βέβαια όπως και να το κάνουμε δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με καινούργιο, αλλά δεν παύει να είναι πολύ φθηνότερο. Αν βρεθεί και ένα αυτοκίνητο που να είναι σε καλή κατάσταση γενικότερα, τότε ο νέος του ιδιοκτήτης θα εξυπηρετήσει τις όποιες ανάγκες του, δίχως να ξοδέψει μια περιουσία.
Όσοι λοιπόν προσανατολίζονται σε 5θυρο μικρομεσαίο και το θέλουν με κινητήρα πετρελαίου για να μην «καίει», ενώ δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιοπιστία, τότε θα πρέπει να αναζητήσουν αγγελίες με το δεύτερης γενιάς Toyota Auris 1.4 D-4D. Μοντέλα του 2013-2015 πωλούνται αρκετά και σε τιμές που κατά μέσο όρο κυμαίνονται γύρω στις 11.000 ευρώ (ανάλογα πάντα τα χιλιόμετρα, τον εξοπλισμό κ.λπ.). Οι βασικές του εκδόσεις περιλαμβάνουν ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κλιματισμό και ράδιο CD.
Το ντίζελ Auris εφοδιάζεται με το 8βάλβιδο 1.400άρι μηχανικό σύνολο ισχύος 90 ίππων και 205 Nm ροπής, σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σύμφωνα με την Toyota το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,5 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ. Στην πράξη το τράβηγμα που παρουσιάζει είναι θετικό από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή (πιο χαμηλά υπάρχει ένα κενό), ενώ στις χαμηλές στροφές δεν λείπουν οι κραδασμοί. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,0 λτ./100 χλμ. Στο δρόμο το Auris παρουσιάζεται ισορροπημένο, αφού συνδυάζει άνεση και σταθερότητα με καλό τρόπο.
Η καμπίνα του Auris θα ικανοποιήσει το συντηρητικό κατά βάση κοινό που απευθύνεται. Ποιοτικά, το μεγαλύτερο μέρος στο πάνω τμήμα του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, ωστόσο η συναρμογή θα μπορούσε να ήταν καλύτερη μιας και δεν αποκλείονται τριγμοί. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις την εικόνα αναβαθμίζει η οθόνη αφής 6,1 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch2. Στον τομέα των χώρων, το μικρομεσαίο Toyota είναι σε θέση να φιλοξενήσει δίχως παραχωρήσεις τέσσερα άτομα. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια, με το επίπεδο δάπεδο να διευκολύνει τη μετακίνηση τρίτου ατόμου. Ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ με το ρηχό δάπεδο και τη χωρητικότητα των 360 λίτρων.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.