Η Toyota μετράει πολλά χρόνια στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων με το Corolla, το οποίο έκανε ένα ενδιάμεσο «διάλλειμα» με το όνομα Auris. Η πρώτη γενιά του πωλούνταν από το 2006 έως το 2012, ενώ μεταξύ 2012 έως 2018 ήταν διαθέσιμο το σημαντικά αναβαθμισμένο δεύτερης γενιάς Auris. Τώρα τέτοια Auris με τον 1.33 λτ. κινητήρα πωλούνται μεταξύ 11.000 έως 14.000 ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζουν μεταχειρισμένα μίνι και μικρά αυτοκίνητα λίγων ετών. Επίσης, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μηδαμινά προβλήματα, σύμφωνα με τους ελέγχους της Γερμανικής TÜV, για τα Auris του 2012-2019.
Καλό σε χώρους και ποιότητα το εσωτερικό
Παρά το γεγονός ότι το δεύτερης γενιάς Auris μετράει μια δεκαετία από τότε που λανσαρίστηκε, δεν δείχνει «γερασμένο» Ειδικά μετά το facelift που έγινε το 2015 απέκτησε πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά εξωτερικά και στο εσωτερικό (πίνακας οργάνων, κονσόλα, σύστημα πολυμέσων και επενδύσεις). Ποιοτικά, το μεγαλύτερο μέρος στο πάνω τμήμα του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό και η συναρμογή ικανοποιεί, αν και δεν λείπουν ορισμένες μικροατέλειες σε ενώσεις. Στον τομέα των χώρων, το τελευταίο Auris τα καταφέρνει αρκετά καλά, αφού στο πίσω τμήμα της καμπίνας με το επίπεδο δάπεδο υπάρχει αρκετό πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια. Ικανοποιητικό αν και ρηχό είναι το πορτ μπαγκάζ των 360 λίτρων με τις θήκες για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.
Καλοστημένο στο δρόμο με απλά επαρκή κινητήρα
Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 99 ίππους και τα 128 Nm ροπής δεν προορίζεται για όσους κυνηγούν τις επιδόσεις, αλλά για αυτούς που θέλουν να κινούνται άνετα στις καθημερινές τους μετακινήσεις και με οικονομία στη βενζίνη. Σε χαμηλούς ρυθμούς πόλης εμφανίζει θετική απόκριση και δείχνει πιο δυνατό, όμως σε συνθήκες ταξιδιού φαίνεται η χαμηλή του απόδοση. Γεγονός που αποδίδεται και στο μακρύ 6τάχυτο κιβώτιο, αφού σε αυτοκινητόδρομους με ελαφριά ανηφορική κλίση θα χρειαστούν και δύο κατεβάσματα ταχυτήτων. Όσο για την κατανάλωση, σε μεικτή χρήση απαιτούνται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ., τιμή χαμηλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, το Auris δεύτερης γενιάς παρουσιάζεται ισορροπημένο και άνετο. Οι αναρτήσεις του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω εξασφαλίζουν καλή σταθερότητα στις ευθείες και στις στροφές, με λογικές κλίσεις και αρκετή πρόσφυση. Παράλληλα, οδηγός και επιβάτες θα εκτιμήσουν την άνεση από την ανάρτηση και την ποιοτική κύλιση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.329 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 99/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 128/3.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 175 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,0 |
*Δοκιμής |