Αξιόπιστα SUV και 4κίνητα με 7.000 ευρώ

Η αγορά των καινούριων αλλά και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει γεμίσει από πολλά SUV διαφόρων μαρκών, μεγεθών και τιμών, τα οποία συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές. Ειδικά τα μικρά και μικρομεσαία SUV εμφανίζουν υψηλή ζήτηση και έχουν «εκτοπίσει» τα μικρομεσαία χάτσμπακ. Για νέο B-SUV θα πρέπει να υπολογίζει κανείς τουλάχιστον 20.000 ευρώ και άνω για τις πιο οικονομικές προστάσεις της αγοράς, ενώ όσοι κοιτούν για μεταχειρισμένα έχουν στη διάθεσή τους πολλές φθηνές επιλογές.

Μία από αυτές είναι και το πρώτης γενιάς Suzuki SX4 που παρουσιάστηκε το 2006, ανανεώθηκε το 2009 και αντικαταστάθηκε το 2013 από το διάδοχο και αρκετά μεγαλύτερο C-SUV πλέον, SX4 S-Cross. Σήμερα SX4 πωλούνται αρκετά μεταχειρισμένα, τα πιο πολλά με τον 1.600άρη κινητήρα βενζίνης και κάποια ελάχιστα ντίζελ 1.6 λτ. και 1.9 λτ. Οι τιμές των περισσότερων αυτοκινήτων κυμαίνονται μεταξύ 6.000-8.000 ευρώ και σίγουρα κάποιο από αυτά θα καλύψει τις όποιες ανάγκες του ενδιαφερόμενου.

Το Suzuki SX4 εξελίχθηκε από κοινού με τη Fiat (Sedici) και τον σχεδιασμό του ανέλαβε ο διάσημος Ιταλός Giorgetto Giugiaro. Το πρώτο S-Cross ήταν και παραμένει με τα τωρινά δεδομένα ένα κόμπακτ SUV (μικρότερο από το υπάρχον Vitara), με μήκος 4.100 χλστ., πλάτος 1.730 χλστ., ύψος 1.565 χλστ. και μεταξόνιο 2.499 χλστ. Οι χώροι στο εσωτερικό του είναι αρκετά ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, όμως το πορτ μπαγκάζ των 269 λίτρων είναι μικρό για τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Όσον αφορά την κατασκευή της καμπίνας, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ανθεκτικά και ικανοποιούν με τη συναρμογή τους.

Στην οδήγηση, οι μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις του Suzuki SX4 ευνοούν ιδιαίτερα την ευελιξία και τους χειρισμούς στην πόλη. Οι αναρτήσεις του διαθέτουν σφιχτή ρύθμιση, γεγονός που λειτουργεί υπέρ της σταθερότητας του οχήματος, όμως οι επιβάτες αντιλαμβάνονται τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές οι κλίσεις είναι μικρές και οι αντιδράσεις του μικρού SUV προβλέψιμες και ελεγχόμενες μέσω του άμεσου τιμονιού. Ακόμα καλύτερα είναι τα SX4 με την 4κίνηση με τις επιλογές Auto και Lock (υπάρχει διακόπτης δίπλα από το χειρόφρενο). Στο Auto η ροπή κατανέμεται σε όλους τους τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και στο Lock η τετρακίνηση «κλειδώνει» κατανέμοντας την ροπή στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50 μέχρι τα 60 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 190 χλστ. βοηθά εκτός δρόμου.

Σχετικά με τους κινητήρες βενζίνης, ο αρχικός 1.600άρης των 107 ίππων και 145 Nm ροπής έχει δύναμη κυρίως από τις μεσαίες στροφές και άνω. Προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. (11,8 δλ. το 4WD), όμως η μακριά 4η και 5η ταχύτητα δεν ευνοούν τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το πιο δυνατό μοτέρ των 1.6 λτ. με τους 120 ίππους και τα 156 Nm ροπής πετύχαινε ίδιο χρόνο στα 0-100 χλμ./ώρα, ωστόσο σύμφωνα με τις μετρήσεις της Suzuki η κατανάλωση ήταν λίγο χαμηλότερη. Μειονέκτημα και στα δύο μηχανικά σύνολα ο αισθητός θόρυβος που παράγουν σε πιο υψηλές στροφές και γίνεται αισθητός στην καμπίνα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.586 1.586
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 107/5.600 120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 145/4.000 156/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,7 10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 185
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 6,8 6,2
*Εργοστασιακή

Get it on Google Play Download on the App Store