Τα μικρά αυτοκίνητα ανέκαθεν ήταν δημοφιλή και συγκέντρωναν υψηλά νούμερα πωλήσεων, τόσο στα καινούργια, όσο και στα μεταχειρισμένα. Στην πλειοψηφία τους πωλούνται σε προσιτές τιμές, ενώ είναι οικονομικά και στη χρήση, σε επίπεδο κατανάλωσης, τελών κυκλοφορίας και φορολογίας. Στην αγορά των μεταχειρισμένων, υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες με λίγα χρήματα, ωστόσο σίγουρα πάντοτε χρειάζεται καλό ψάξιμο για τυχόν προβλήματα που μπορεί να κρύβονται η τρακάρισμα. Σε κάθε περίπτωση, μεγάλο ρόλο παίζει και το ιστορικό του, γι’ αυτό ένας έλεγχος στο service book είναι άκρως απαραίτητος.
Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τέσσερα μικρά αυτοκίνητα που πωλούνται σε τιμές κοντά στις 6.000 ευρώ, ενώ έχουν πολύ καλό ιστορικό στον τομέα της αξιοπιστίας, σύμφωνα με έρευνες που γίνονται από ευρωπαϊκές εταιρίες.
Hyundai i20 1.2
Τα αυτοκίνητα της Hyundai έχουν ισχυρή παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας, γεγονός που αφορά και το μικρό i20, από την πρώτη του γενιά. Τώρα, μοντέλα του 2012 με τον κινητήρα των 1.2 λτ. πωλούνται σε τιμές που κυμαίνονται γύρω στις 6.000 ευρώ και αποτελούν μία καλή πρόταση αγοράς. Επίσης, από το βασικό του εξοπλισμό ανήκουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως 6 αερόσακους, air condition, ράδιο CD και τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Στο θάλαμο των επιβατών με την καλή εργονομία, τα σκληρά πλαστικά διαθέτουν ικανοποιητική ποιότητα και συναρμογή. Στα ατού ανήκουν οι άνετοι χώροι για τη φιλοξενία 4 ενήλικων επιβατών και το πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων.
Στα θετικά του στοιχεία του Hyundai i20 είναι και ο κινητήρας βενζίνης των 1.2 λτ. ισχύος 78 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει καλή ελαστικότητα και ικανοποιητικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Στο δρόμο, το μικρό Hyundai με τη σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του, ωστόσο το τιμόνι με την θετική αμεσότητα είναι ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση.
+ Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κινητήρας, εργονομία, οδική συμπεριφορά
– Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, άνεση ανάρτησης, αίσθηση τιμονιού
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηχοσύστημα, air condition και υποβοηθούμενο τιμόνι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 78/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 118/4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,1 λτ./100 χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Kia Picanto 1.0
Το δεύτερης γενιάς Kia Picanto συνδυάζει το στιλ με την οικονομία, αφού είναι ένα νεανικό μίνι αυτοκίνητο με χαμηλή τιμή και σε προσιτές τιμές αγοράς, με τα μοντέλα του 2012 να πωλούνται κατά μέσο όρο στις 6.000 ευρώ. Εξωτερικά διακρίνεται για τη χαριτωμένη του εμφάνιση μπροστά, τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά και τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 3,6 μ.), που ευνοούν την ευελιξία. Σύγχρονα χαρακτηριστικά παρουσιάζει και το εσωτερικό του με την καλή ποιότητα, τους αρκετά καλούς χώρους για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών και το ικανοποιητικής χωρητικότητας πορτ μπαγκάζ των 200 λίτρων (για μίνι αυτοκίνητο).
Ο 1.000άρης κινητήρας του Picanto εκτός από το ότι είναι οικονομικός, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς (3κύλινδρος), ανεβάζει με ευκολία στροφές και χαρίζει στο αυτοκίνητο αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις. Παράλληλα το μίνι Kia διαθέτει ασφαλή οδική συμπεριφορά και πολύ καλή ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς, είναι άνετο αλλά το τιμόνι του έχει μέτρια επαναφορά κατά την κίνηση σε ευθεία.
+ Σχεδίαση, ποιότητα και συναρμολόγηση, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, χώροι
– Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, κούμπωμα επιλογέα
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 69/6.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 95/3.200 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.*εργοστασιακές μετρήσεις
Nissan Micra 1.2
Το προγενέστερο Nissan Micra πωλείται γύρω στις 6.000 ευρώ, όσον αφορά τα μοντέλα του 2012 και με το βασικό του εξοπλισμό να περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του ESP, 6 αερόσακους ράδιο CD και τις βασικές ανέσεις. Χαρακτηριστικό σχεδιαστικό του γνώρισμα αποτελούν οι πολλές καμπύλες εξωτερικά, όπως επίσης και στο εσωτερικό του. Η καμπίνα του διακρίνεται για την εργονομία που προσφέρει και τους αρκετά ικανοποιητικούς χώρους (πορτ μπαγκάζ 265 λτ.). Σε επίπεδο ποιότητας τα σκληρά πλαστικά εμφανίζουν καλή συναρμογή, ωστόσο έχουν άγρια υφή.
Η ευκολία στην οδήγηση και στους χειρισμούς, η πολύ καλή ορατότητα και η ευελιξία που παρέχει στο δρόμο το Micra είναι τα πρώτα στοιχεία που θα εκτιμήσει ο οδηγός στις αστικές μετακινήσεις. Το μικρό Nissan εστιάζει στην άνεση μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του, διατηρώντας ένα ευχάριστο και κυρίως πολύ φιλικό χαρακτήρα προς τον οδηγό του. Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει ο κινητήρας των 1.2 λίτρων των 80 ίππων, καθώς είναι δυνατός, έχει πολιτισμένη λειτουργία, περιορισμένους κραδασμούς (για 3κύλινδρος) και είναι ολιγαρκής σε βενζίνη.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.198 κ.εκ., Ισχύς: 80 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 110 Nm/4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,7 δλ., Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα, Κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 115 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
+ Τιμή, ευελιξία, απόκριση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, νεανικός χαρακτήρας, καλοί χώροι, ευκολία στην οδήγηση
– Σκληρά καθίσματα με μέτρια πλευρική στήριξη, αίσθηση τιμονιού στις στροφές, ποιότητα πλαστικών
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, air condition και ηχοσύστημα.
Μέση τιμή: 4.500 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 135 ευρώ, Τεκμήριο: 3.220 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.240 κ.εκ., Ισχύς: 80/5.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 110/3.600 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ.
Toyota Yaris 1.0
Το επί σειρά ετών πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ελλάδα, το Toyota Yaris παραμένει πολύ δημοφιλές και στα μεταχειρισμένα, σε κάθε γενιά του. Το δεύτερης γενιάς Yaris με τον 1.000άρη κινητήρα και με πρώτη ταξινόμηση το 2011, μπορεί να το βρει κανείς σε τιμές που κυμαίνονται γύρω στις 6.000 ευρώ.
Εξωτερικά, το Yaris παραμένει νεανικό, με άφθονες καμπύλες να κυριαρχούν στο αμάξωμα και στο εσωτερικό. Η καμπίνα του εμφανίζει ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα ξεχωριστή αισθητική, ενώ διαθέτει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Σε επίπεδο κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα για την ποιότητά τους. Στα θετικά του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι και το συρόμενο πίσω κάθισμα που αυξάνει την πρακτικότητα και διαμορφώνει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 272 έως 363 λίτρα.
Στην οδήγηση, το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται είναι η ευελιξία και η φιλικότητα που προσφέρει στην πόλη. Το τιμόνι του «κόβει» αρκετά, αλλά από την άλλη πλευρά η αμεσότητά του δεν είναι η καλύτερη δυνατή, όπως και η αίσθηση σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μαλακή προς όφελος της άνεσης, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται τάσεις πλεύσεις. Ο κινητήρας του 1.0 λτ. με τους 69 ίππους έχει το απαιτούμενο νεύρο, όμως προορίζεται κυρίως για αστικές μετακινήσεις, ενώ δεν λείπει ο θόρυβος και η τραχύτητα.
+ Πρακτικότητα εσωτερικού, επιδόσεις, χώροι, κατανάλωση
– Οδηγική αίσθηση, υφή σκληρών πλαστικών, τραχύτητα κινητήρα
Βασικός εξοπλισμός: 2 αερόσακοι, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, ράδιο CD, ηλ. παράθυρα εμπρός και a/c.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 69/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 93/3.600 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις