Η αγορά ενός αυτοκινήτου σίγουρα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, τόσο όταν πρόκειται για καινούργιο, όσο και μεταχειρισμένο. Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να ο ενδιαφερόμενος να ψάξει ακόμα περισσότερο και να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους για να δει σε τι κατάσταση βρίσκεται.
Ωστόσο, δεν παύει να υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες και αξιόλογα αυτοκίνητα, με λίγα λεφτά. Μια τέτοια περίπτωση που βρίσκεται σε αφθονία, είναι και το 5ης γενιάς Opel Astra, με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 CDTI, των 110 ή 136 ίππων. Η πιο ισχυρή έκδοση κόστιζε το 2016 από 21.800 ευρώ, όμως τώρα μοντέλα του 2016-17 μπορεί να τα βρει κανείς με μια τιμή που κυμαίνεται στις 13.000 ευρώ (+/- 1.000 ευρώ).
Το εν λόγω Astra είχε βελτιωθεί πολύ συγκριτικά με το 4ης γενιάς σε πάρα πολλούς τομείς, ενώ είχε χάσει από 120 έως 200 κιλά, ανάλογα την έκδοση. Γεγονός που λειτουργούσε προς όφελος της κατανάλωσης, των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς. Σχεδιαστικά, ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα παραμένει σύγχρονο, αν και πλέον δεν προκαλεί κανένα ενδιαφέρον όταν το βλέπεις στο δρόμο.
Ο 1.600άρης ντίζελ των 136 ίππων και με τη μπόλικη ροπή των 320 Nm στις 2.000 σ.α.λ., συνδυάζει γρήγορες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, χωρίς να ενοχλεί ιδιαίτερα με θόρυβο και κραδασμούς τους επιβάτες. Το μοτέρ επιταχύνει το βάρους 1.360 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Στα πολύ θετικά η κατανάλωση, μιας και σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 5,7 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο, το Astra 1.6 CDTI 136 PS είναι ευέλικτο και ασφαλές. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω, συνδυάζουν με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Επίσης δεν «κοπανάνε» στις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές και χαρίζουν στο δημοφιλές χάτσμπακ πολύ καλή σταθερότερα, κάτω υπό όλες τις συνθήκες. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αμεσότητα, αλλά είναι αρκετά ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα «επικοινωνιακό».
Από την αναβάθμιση ωφελήθηκε και το εσωτερικό του, αποκτώντας πιο σπορτίφ εικόνα, καλύτερη εργονομία και πιο προσεγμένη ποιότητα, με χρήση παχιού μαλακού πλαστικού στο ταμπλό. Όμως κάποιοι τριγμοί δεν αποκλείονται να κάνουν την εμφάνισή τους, οπότε ένα test drive του μεταχειρισμένου Astra που σας ενδιαφέρει, πιθανώς να αποκαλύψει διάφορες τέτοιες κατασκευαστικές αστοχίες. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η 7άρα οθόνη και τα λίγα χειριστήρια, αλλά θήκες δεν υφίστανται. Από πλευράς χώρων, τέσσερα ενήλικα άτομα δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 370 λίτρων ικανοποιεί.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.