Οι ανατιμήσεις στα νέα αυτοκίνητα έχουν συμπαρασύρει προς τα πάνω και τα μεταχειρισμένα, αφού μοντέλα λίγων ετών έχουν φτάσει να πωλούνται ακριβότερα από όσο στοίχιζαν καινούργια. Κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις υπάρχουν στην αγορά, οπότε χρειάζεται καλή έρευνα, ποτέ βιαστικές κινήσεις και πάντα εξονυχιστικός έλεγχος.
Ένα πρώην δημοφιλές αυτοκίνητο που βρίσκεται σε αφθονία σε αγγελίες και αξίζει ως μοντέλο, είναι το προγενέστερο, πέμπτης γενιάς Opel Astra με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα. Αμάξια του 2016-2018 προσφέρονται κατά μέσο όρο σε ένα εύρος τιμών μεταξύ 12.000-14.000 ευρώ, ποσά τα οποία σήμερα φτάνουν μόνο για ένα καινούργιο Fiat Panda.
Το προηγούμενο Astra παραμένει ακόμα και σήμερα ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο και ήταν σημαντικά βελτιωμένο από τον προκάτοχό του. Καταρχήν είχε ελαφρύνει έως 200 κιλά, γεγονός που επιδρούσε θετικά σε πάρα πολλούς τομείς (επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά). Ο αιχμηρός εξωτερικός του σχεδιασμός εμφανίζει δυναμικά στοιχεία, ενώ οι διαστάσεις του (μήκος 4.369 χιλιοστά) είναι βολικές για όσους μετακινούνται στην πόλη. Μοντέρνο παραμένει και το εσωτερικό του με την σπορτίφ εικόνα και την προσεγμένη ποιότητα και τη χρήση παχιού μαλακού πλαστικού στο ταμπλό. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών και πιο κάτω χειριστήρια για τον κλιματισμό. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα ενήλικα άτομα θα χωρέσουν δίχως παραχωρήσεις και με ύψος άνω του μέσου όρου. Ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 370 λίτρων με το πολύ εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα.
Σχετικά με τον 1.6 CDTI κινητήρα έβγαινε σε δύο αποδόσεις, με 110 και 136 ίππους. Ακόμα και στην πρώτη περίπτωση και σε συνδυασμό με την μπόλικη ροπή των 300 Nm, ο οδηγός είναι καλυμμένος από πλευράς δύναμης και επιδόσεων. Σίγουρα το πιο ισχυρό μοτέρ προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, ωστόσο δεν θα πάρει κανείς το Astra για να το πηγαίνει με το γκάζι στο πάτωμα, αλλά για κινείται με άνεση και ασφάλεια. Επίσης, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες για την έκδοση των 136 ίππων βρίσκεται κοντά στο πολύ χαμηλό νούμερο των 5,7 λτ./100 χλμ.
Στην οδήγηση το προγενέστερο ντίζελ Astra εμφανίζει ομοιογένεια και ισορροπημένη συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις του με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω, δεν «χτυπάνε» όταν το αυτοκίνητο περνά από τις ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότερα σε όλες τις συνθήκες.
Συνοψίζοντας, το προγενέστερο Opel Astra με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα ήταν ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ, το οποίο τώρα αξίζει ως αγορά μεταχειρισμένου. Αρκεί να είναι σωστά συντηρημένο, να μην έχει εμπλακεί σε σοβαρό τρακάρισμα και γενικά να είναι περιποιημένο από τον προηγούμενο κάτοχό του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | 1.598 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/3.500 | 136/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/1.750 | 320/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,0 | 9,6 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 195 | 204 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 3,5 | 3,9 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |