Στην τωρινή γκάμα της Alfa Romeo, το μικρότερο και πιο προσιτό μοντέλο είναι το μικρομεσαίο SUV Tonale, το οποίο στην αρχική έκδοση 1.5Τ Hybrid 130 PS κοστίζει από 38.500 ευρώ. Ποσό που ξεπερνά εύκολα τις 40.000 ευρώ με κάποια εξτρά, ενώ για την πετρελαιοκίνητη 1.6 Multijet 130 PS η πρώτη τιμή είναι στις 43.300 ευρώ. Οπότε για να αποκτήσει κανείς μια νέα «Alfa» θέλει πολλά λεφτά.
Στις μεταχειρισμένες, οικονομική λύση για τη μικρομεσαία κατηγορία αποτελεί η Giulietta και ειδικότερα η ντίζελ 1.6 JTDM-2, μιας και υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες σε ένα εύρος τιμών μεταξύ 12.000 έως 15.000 ευρώ. Δηλαδή όσο πωλούνταν πριν από λίγα χρόνια και σήμερα τα καινούργια μίνι αυτοκίνητα. Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 13 χρόνια από το 2010 όταν λανσαρίστηκε, η Giulietta παραμένει «φρέσκια», δυναμική και καλλίγραμμη. Να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι το 2020 που σταμάτησε η παραγωγή της, είχε δεχτεί μια αναβάθμιση το 2013, ανανέωση το 2016 και ένα ακόμα facelift το 2019.
Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό της, ειδικά στις πιο σύγχρονες εκδόσεις με το σύστημα πολυμέσων. Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι αρκετά καλή και δείχνει στιβαρή, ενώ τα μαλακά πλαστικά σε ένα τμήμα του ταμπλό και των θυρών βελτιώνουν τη συνολική εικόνα. Όσον αφορά τους χώρους, η Giulietta είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα χωρίς να νιώσουν στριμωγμένα. Ο χώρος αποσκευών με το ψηλό κατώφλι έχει χωρητικότητα 350 λίτρα.
Ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας ήταν αρχικά διαθέσιμος με ισχύ 105 ίππων και ροπή 280 Nm. Το τράβηγμά του είναι μέτριο στις πολύ χαμηλές στροφές, όμως από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή βελτιώνεται αισθητά. Με την επιλογή Normal στο Alfa D.N.A. η Giulietta επιταχύνει ομαλά και στο Dynamic η ροπή είναι αισθητά περισσότερη και ενισχύει την σπορτίφ αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός. Η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα δεν ενθουσιάζει με τα 11,3 δλ., ωστόσο το βασικό πλεονέκτημα είναι οι σβέλτες ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Από το 2015 και μετά προστέθηκε ο πιο δυνατός 1.6 diesel των 120 ίππων και 320 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κοντά στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Στην οδήγηση η Giulietta είναι «Alfa – Alfa», αφού προσφέρει απλόχερα εξαιρετική σταθερότητα και σπορτίφ αίσθηση, δίχως ωστόσο να γίνεται κουραστική παρά στην σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Στις στροφές και ειδικά σε καλή άσφαλτο «βιδώνει», χάρη και στην ύπαρξη του ηλεκτρονικού μπλοκέ e-Q2, το οποίο φροντίζει ώστε να μην την αφήνει να ανοίξει την τροχιά της. Σε πιο γλιστερό οδόστρωμα και κατόπιν επιδίωξης του οδηγού, το πίσω μέρος της Giulietta γλιστράει ομαλά και ελεγχόμενα, μέχρι να επέμβουν τα ηλεκτρονικά.