Τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου και ειδικότερα τα πιο μικρά είναι πλέον ελάχιστα, όμως το ίδιο δεν ισχύει για την αγορά των μεταχειρισμένων. Εκεί ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει πολλά οχήματα σε προσιτές τιμές και με μικρής χωρητικότητας μηχανικά σύνολα.
Μια καλή περίπτωση για όσους δίνουν έμφαση και στα σπορτίφ χαρακτηριστικά σχεδιασμού και οδικής συμπεριφοράς, είναι η ντίζελ Alfa Romeo 1.3 JTDM-2 95 HP. Αρκετές διαθέσιμες MiTo είναι μοντέλα του 2011 έως 2013 και πωλούνται σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 7.000-8.000 ευρώ. Σίγουρα κάποιες μεταχειρισμένες MiTo θα είναι καλύτερες, ωστόσο όπως ισχύει για όλα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, έτσι και εδώ θα χρειαστεί ένας διεξοδικός έλεγχος.
Η μικρή «Alfa» παρουσιάστηκε το 2008 και σταμάτησε να παράγεται δέκα χρόνια αργότερα, δίχως να υπάρξει διάδοχος. Παρόλα αυτά ο δυναμικός σχεδιασμός παραμένει ένα από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς της MiTo, η οποία στέκεται επάξια δίπλα σε πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Επίσης, από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας της, με μήκος που φτάνει τα 4.063 χλστ.
Σπορτίφ είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά όργανα στον αντίστοιχο πίνακα, τους επίσης στρογγυλούς αεραγωγούς και το τριάκτινο τιμόνι. Ξεχωριστό στοιχείο αποτελεί το ευχάριστο στην όψη και αφή μαλακό υλικό στο ταμπλό «carbon look». Εκεί που θα γίνουν παραχωρήσεις είναι σε χώρους, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Μικρό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 270 λίτρων με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Κάτω από το μυώδες εμπρός καπό της MiTo φιλοξενείται ο γνώριμος και «πολυφορεμένος» 1.300άρης κινητήρας πετρελαίου, ισχύος 95 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και με 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Το εν λόγω μοτέρ εμφανίζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, κινώντας σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ.) στο μεσαίο φάσμα στροφών (κυρίως με την επιλογή Dynamic). Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η πολιτισμένη λειτουργία και η χαμηλή κατανάλωση (4,3 λτ./100 σύμφωνα με την Alfa Romeo).
Τα σπορ χαρακτηριστικά της MiTo συνεχίζονται και στο δρόμο, χάρη στη σφιχτή ρύθμισης της ανάρτησης και το σύστημα D.N.A. Με την επιλογή Dynamic το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και το γκάζι αποκτά πιο άμεση απόκριση, ενώ παράλληλα ενεργοποιείται και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e-Q2. Με το «Normal» παραμένει ευχάριστη στην οδήγηση στις πιο ήπιες, αστικές συνθήκες. Αναμενόμενα από πλευράς άνεσης, θα ενοχλήσει κυρίως στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.