Ο εκάστοτε κάτοχος ή ενδιαφερόμενος για ένα καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θέλει οικονομία στην αγορά και τη χρήση, ειδικά όταν τα διαθέσιμα χρήματα είναι περιορισμένα. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου από ένα μικρής χωρητικότητας κινητήρα (για λιγότερη φορολογία και ασφάλιστρα), συν αξιοπιστία και επισκέψεις στο συνεργείο μόνο για τα προγραμματισμένα service, αποτελούν μεγάλα ατού.
Ένα τέτοιο μοντέλο που συνδυάζει όλα τα παραπάνω ζητούμενα, είναι το προγενέστερο Toyota Yaris με το 1.000άρι μηχανικό σύνολο. Αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση το 2015-2016 πωλούνται κατά μέσο όρο κοντά στις 10.000 ευρώ και υπάρχουν αρκετά στις εμπορίες των μεταχειρισμένων. Με ένα διεξοδικό έλεγχο (όπως άλλωστε ισχύει για όλα τα μεταχειρισμένα), είναι βέβαιο ότι θα βρεθεί το κατάλληλο Yaris, για να εξυπηρετηθούν οι αστικές κυρίως μετακινήσεις.
Το βασικό μηχανικό σύνολο 1.0 λτ. VVT-i των 69 ίππων και 95 Nm ροπής στις 4.300 σ.α.λ. ακούγεται λίγο για το αμάξωμα του Yaris. Όμως αποτελεί μια μικρή έκπληξη, καθώς στις αστικές μετακινήσεις διαθέτει το απαιτούμενο νεύρο και δίνει την αίσθηση πιο δυνατού μοτέρ. Ο εν λόγω κινητήρας είναι πρόθυμος και άμεσος στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού στις χαμηλές στροφές, κάτι που συμβάλλει και το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις (130 χλμ./ώρα με 4.000 σ.α.λ.). Μόνο σε ανηφορικά τμήματα και με φορτίο μαρτυρά τη χαμηλή του ισχύ, αφού θα χρειαστούν κατεβάσματα ταχυτήτων. Η 3κύλινδρη κεφαλή περνάει στην καμπίνα δονήσεις κυρίως στο ρελαντί, όμως εν κινήσει δεν ενοχλεί. Από πλευράς επιδόσεων, το Yaris 1.0 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 155 χλμ./ώρα. Στα θετικά του στοιχεία ανήκει η χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, η οποία σε ρεαλιστικές συνθήκες δοκιμής, βρέθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο, το πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό του Yaris είναι η ευκολία στους χειρισμούς, η άνεση και η ευελιξία του στην πόλη. Η ανάρτησή του φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας αρκετά ξεκούραστες μετακινήσεις στους επιβάτες, μαζί με το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Αναμενόμενα δεν είναι ένα fun to drive αυτοκίνητο, όμως για αυτό που έχει φτιαχτεί είναι ότι πρέπει.
Το προηγούμενο Yaris παραμένει σύγχρονο και στο εσωτερικό του, όπου την ποιότητα υλικών αναβαθμίζει το μαλακό υλικό στο εμπρός τμήμα του ταμπλό. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις θα βρείτε οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch 2, καθώς και όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας. Η θέση οδήγησης ενδέχεται να μην τους βολέψει όλους, εξαιτίας του χαμηλά τοποθετημένου τιμονιού με τη μικρή διαδρομή ρύθμισης σε απόσταση. Από πλευράς χώρων μικρό Toyota προσφέρει άνεση σε τέσσερις φιλοξενούμενους και ένα ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 279 λίτρων.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία