Τα αυτοκίνητα για πολλούς -ευτυχώς ακόμα, δεν αντιμετωπίζονται σαν άψυχα προϊόντα, όπως είναι για παράδειγμα οι λευκές συσκευές, αλλά έχουν ζωή και μπορούν να επηρεάσουν την ψυχολογία του οδηγού. Ο σχεδιασμός τους, η απόδοση του κινητήρα, η οδική τους συμπεριφορά, η πρακτικότητα και πολλοί ακόμα παράγοντες συνθέτουν την προσωπικότητα κάθε μοντέλου.
Τα σπορ και πολυτελείας αναμφίβολα φτιάχνουν τη διάθεση, όταν τα βλέπεις, τα οδηγείς και είσαι μέσα σε αυτά, ωστόσο ακόμα και ένα μικρό και φθηνό αυτοκινητάκι μπορεί να το αγαπήσεις στην καθημερινότητά σου. Άλλωστε η πλειοψηφία των οδηγών κινούνται μέσα στις πόλεις καθημερινά, όπου τα βασικά ζητούμενα είναι η οικονομία και η ευελιξία. Χαρακτηριστικά που προσφέρει απλόχερα το πρώτης γενιάς Citroen C1, το οποίο μπορεί να το βρει κανείς με 5.000-5.500 ευρώ, όσον αφορά τα ταξινομημένα το 2012 και 2013.
Το λιλιπούτειο γαλλικό αυτοκίνητο με τον παιχνιδιάρικο σχεδιασμό του αμαξώματος, τις πολλές καμπύλες, τα στρογγυλά σχήματα, το μεγάλο αεραγωγό μπροστά, τα κάθετα φώτα LED (μετά την ανανέωση του 2012) και το μήκος των 3.435 χλστ. είναι πολύ «αγαπησιάρικο» στο να το βλέπεις, αλλά και όταν το οδηγείς. Η εξαιρετική του ευελιξία διευκολύνει πάρα πολύ, ενώ ο σπιρτόζος 1.000άρης κινητήρας είναι επαρκέστατος και ολιγαρκής σε καύσιμο. Το 1.0 λτ. 3κύλινδρο ιαπωνικό μηχανικό σύνολο με τους 68 ίππους και τη ροπή των 93 Nm εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ.) και μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. Παράλληλα το C1 κερδίζει τον οδηγό του με την ασφαλή οδική του συμπεριφορά, αφού μπορεί να καλύψει δίχως πρόβλημα και διαδρομές εκτός των «τειχών» της πόλης.
Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι λιτή και ενισχύεται από τις μεταλλικές επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος και τα άγριας υφής σκληρά πλαστικά. Άλλωστε δεν μπορεί να περιμένει κανείς θαύματα από ένα φθηνό μίνι μοντέλο. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης δεν θα νιώσουν στρυμωγμένοι, όχι όμως και όσοι κάτσουν στο πίσω κάθισμα, όπου οι χώροι επαρκούν οριακά. Μειονέκτημα αποτελεί το πολύ μικρό και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης πορτ μπαγκάζ των 139 λίτρων. Από το βασικό του εξοπλισμό το C1 περιλάμβανε 2 αερόσακους, air condition και τιμόνι με υποβοήθηση, ωστόσο τα περισσότερα μεταχειρισμένα διαθέτουν ακόμα ηχοσύστημα, στροφόμετρο και ηλεκτρικά παράθυρα.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.