Στα τόσα και τόσα που πληρώνουμε για το αυτοκίνητο (τέλη, ασφάλειες, σέρβις κλπ), υπάρχει ένα ακόμα έξοδο που συνήθως περνάει «στα ψιλά». Η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων θα πρέπει να βρίσκεται μαζί με την άδεια κυκλοφορίας και την ασφάλεια στο ντουλαπάκι, με την ανανέωσή της να είναι μια απλή, αλλά και συχνή υπόθεση.
Η Κ.Ε.Κ. είναι υποχρεωτική για όλα τα οχήματα, από τον πρώτο κιόλας χρόνο που αποκτούν την πρώτη άδεια τους. Αυτό που κάνει, είναι να πιστοποιεί πως το όχημα βρίσκεται εντός των νόμιμων ορίων εκπομπών μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και υδρογονανθράκων (HC). Η συχνότητα ανανέωσης ποικίλει από κατηγορία σε κατηγορία, με τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. και οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνους να υποχρεούνται κάθε χρόνο σε επίσκεψη είτε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, είτε σε ΚΤΕΟ. Τα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, καθώς επίσης τα δημόσιας χρήσης (ταξί, ασθενοφόρα κλπ), θα πρέπει να φρεσκάρουν τις Κ.Ε.Κ. τους κάθε 6 μήνες. Εδώ χρειάζεται προσοχή να μην την ξεχάσουμε, καθώς πολλές φορές οι μηχανικοί την ανανεώνουν αυτόματα κατά τη διάρκεια του ελέγχου ΚΤΕΟ, ο οποίος ωστόσο είναι κάθε 2 χρόνια.
Η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, όμως, είναι ετήσια υποχρέωση – άρα και ραντεβού με το συνεργείο, για ένα τσεκ 10-15 λεπτών. Ούτως ή άλλως δεν κοστίζει πολύ, καθώς το κόστος κυμαίνεται από 5 ως 15 ευρώ (συνήθως στο 10άρικο). Αν τυχόν ξεχαστούμε, ευτυχώς δεν κινδυνεύουμε από διοικητικό πρόστιμο για ληξιπρόθεσμη οφειλή (όπως το ΚΤΕΟ). Η παράβαση μπορεί να καταλογιστεί μόνο από ειδικά εξοπλισμένο κλιμάκιο της Τροχαίας, που θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων της εξάτμισης. Σε περίπτωση που γίνουν όλα τα παραπάνω, τότε υπάρχει πρόστιμο – και μάλιστα φτάνει σε τσουχτερά επίπεδα, της τάξης των 200 ευρώ. Το «μπιλιετάκι» εξαρτάται από το πόσο παραπάνω ρυπογόνο εξακριβώνεται πως είναι το όχημα, με το κόστος να κυμαίνεται από 25 ως 200 ευρώ. Τζάμπα λεφτά για υπόθεση 10 λεπτών και 10 ευρώ.
Δεύτερο σημείο προσοχής εδώ, καθώς η παρουσία εμπρόθεσμης Κ.Ε.Κ. δεν εγγυάται εξασφάλιση απέναντι στην Τροχαία. Αν ο έλεγχος διαπιστώσει πως η περιβαλλοντική επιβάρυνση ξεπερνά τα νόμιμα όρια (βλέπε έκδοση Κ.Ε.Κ. «αεριτζίδικα» από το συνεργείο), τότε πάλι επιβάλλεται πρόστιμο αναλόγως ρύπων, ενώ παράλληλα ακυρώνεται η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.