Χρήσιμα
Κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως αν είναι συμβατικό με θερμικό κινητήρα ή εξηλεκτρισμένο, δηλαδή υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό, χρησιμοποιεί δισκόφρενα για το φρενάρισμα. Όλα τα καινούργια διαθέτουν στους εμπρός τροχούς αεριζόμενους δίσκους, ενώ τα ταμπούρα στον πίσω άξονα χρησιμοποιούνται κυρίως σε πιο μικρά και ήπιας ισχύος (υπάρχουν και εξαιρέσεις). Τα ηλεκτρικά έχουν το πλεονέκτημα ότι επιβραδύνουν και […]
Από τις πλέον δυσάρεστες και εκνευριστικές αναποδιές που μπορεί να τύχουν πρωινιάτικα (ή σε οποιαδήποτε στιγμή της μέρας), είναι να γυρνάς το κλειδί στη μίζα ή να πατάς το start button και να μην παίρνει μπρος ο κινητήρας. Η κλασική ατυχία με την άδεια μπαταρία, για την αντιμετώπιση της οποίας θα πρέπει να επιστρατεύσεις κάποιον […]
Τα τέλη κυκλοφορίας 2023 έχουν ήδη αναρτηθεί στην πλατφόρμα www.aade.gr/mycar και κάποιοι τα έχουν πληρώσει, ενώ οι περισσότεροι περιμένουν μέχρι και την τελευταία μέρα προθεσμίας. Κανονικά είναι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, ωστόσο και φέτος ανάσα θα δώσει μια δίμηνη παράταση. Όπως ανακοίνωσε σήμερα στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις», ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, θα δοθεί […]
Οι ακραίες θερμοκρασίες δεν συνδυάζονται καλά με τα ηλεκτρικά οχήματα. Σε αμφότερες περιπτώσεις, αυτός που πλήττεται είναι η αυτονομία. Στη μεν ζέστη λόγω χρήσης κλιματισμού και ενδεχόμενης υπερθέρμανσης, στο δε κρύο λόγω πτώσης απόδοσης των μπαταριών. Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό; Στις υψηλές θερμοκρασίες είναι εύκολα κατανοητό το ζήτημα που μπορεί να προκαλέσει μια υπερθέρμανση, η […]
Κάθε φορά που πλησιάζει η ώρα της αντικατάστασης των ελαστικών, ένα είναι το ερώτημα που βασανίζει τους περισσότερους οδηγούς: «μήπως να βάλω ένα φθηνό αντί για μάρκα»; Δίλημμα που πηγάζει αφενός από τα οικονομικά «σφιξίματα», αφετέρου από την πεποίθηση πως τα λάστιχα των άγνωστων κατασκευαστών δεν έχουν τόση διαφορά στην απόδοση από τα Bridgestone, Michelin, […]
Το λάδι είναι το «Α» και το «Ω» στη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Γνωρίζουμε τι ζημιές μπορεί να πάθει ένα μοτέρ αν δεν έχει επαρκή ποσότητα ή καλή ποιότητα λιπαντικού, όμως προβλήματα δύναται να προκληθούν και στο ανάποδο σενάριο: όχι να μην έχει το κύκλωμα, αλλά να παραέχει. Η πληρότητα λιπαντικού θα πρέπει να βρίσκεται αυστηρά […]
H οδήγηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχει τις δικές της, ιδιαίτερες απαιτήσεις – κι όχι μόνο αναφορικά με τον έλεγχο του αυτοκινήτου, την προσαρμογή της ταχύτητας, την τοποθέτηση των κατάλληλων ελαστικών κλπ. Ακόμα και ο τρόπος που κάθεται ο οδηγός πίσω από το τιμόνι αλλάζει, καθώς το κρύο επιβάλλει βαριές και πολλαπλών στρώσεων φορεσιές. […]
Τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά πολλές φορές προτιμώνται έναντι των γνήσιων, καθαρά λόγω χαμηλότερου κόστους. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν εγκυμονούν κινδύνους για το αυτοκίνητο, αλλά ακόμα και οι απομιμήσεις θα πρέπει να είναι κάποιου επιπέδου για να διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία τους. Αν η ποιότητα κατασκευής είναι για πέταμα, ακόμα κι αν μιλάμε για ένα φίλτρο, […]
Κάθε αυτοκίνητο ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να εμφανίσει βλάβη ή μια δυσλειτουργία, που μπορεί να οφείλεται σε πιθανό πρόβλημα κάποιου εξαρτήματος ή γιατί κάτι κάνει λάθος ο οδηγός του. Συνήθως, όταν συμβαίνει μια τέτοια περίπτωση, αυτομάτως ανάβει η αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα οργάνων, σε χρώμα κόκκινο ή πορτοκαλί. Ο οδηγός δεν πρέπει να […]
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης είναι στα 2,111 ευρώ/λίτρο, της 100άρας στα 2,292 ευρώ/λίτρο, του πετρελαίου κίνησης στα 2,095 ευρώ/λίτρο και του θέρμανσης στα 1,350 ευρώ/λίτρο (βάσει Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, για τις 9/11). Αριθμοί ικανοί, αν έχεις βενζινοκίνητο, να σε κάνουν να το πουλήσεις για να […]
Η μπαταρία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα σε κάθε αυτοκίνητο, γιατί πολύ απλά χωρίς αυτή ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά, έτσι ώστε να λειτουργήσουν και τα υπόλοιπα επιμέρους συστήματα. Πολλοί οδηγοί την αφήνουν στη μοίρα της και της δίνουν σημασία μόνο όταν ξαφνικά το αυτοκίνητο έχει «νεκρώσει». Για αυτό, έστω μια φορά το χρόνο καλό […]
Το φθινόπωρο είναι συνήθως η εποχή που αρκετοί οδηγοί αποφασίζουν να αλλάξουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου τους. Ο κύριος λόγος είναι γιατί ξεκινάνε οι βροχές, άρα είναι περισσότερο επιρρεπή στα γλιστρήματα. Ωστόσο τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται πριν λιώσουν και ανεξαρτήτως εποχής, αφού και σε στεγνό οδόστρωμα οι αποστάσεις ακινητοποίησης είναι πολύ μεγαλύτερες, όταν είναι […]