Χρήσιμα
Κάθε αυτοκίνητο χρειάζεται τη φροντίδα του και τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της ζέστης, η οποία κάνει τη κάνει τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο δύσκολη. Το εσωτερικό γίνεται γρήγορα «φούρνος» με αποτέλεσμα να καίνε όλα τα τμήματά του (ταμπλό, καθίσματα κ.λπ.) και μέχρι να δροσίζει από το air condition, ο ιδρώτας να στάζει […]
Αξεσουάρ και διάφορα εργαλεία για όλα τα αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά στο εμπόριο και μπορεί να τα βρει κανείς είτε σε καταστήματα ή από το διαδίκτυο. Κάποια είναι λιγότερο χρήσιμα, ενώ άλλα είναι περισσότερο απαραίτητα και για λόγους ασφαλείας. Ένα από αυτά είναι και ο μετρητής πίεσης των ελαστικών, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε […]
Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε τη σημασία της σωστής λειτουργίας των φρένων. Το σύστημα στο οποίο απευθυνόμαστε όποτε δούμε τα πράγματα να ζορίζουν μπροστά μας, είναι από τα πιο ζωτικά για την ασφάλειά μας και την ακεραιότητα του αυτοκινήτου. Ένας δυσεπίλυτος γρίφος σχετικά με αυτό, αφορά τα διαστήματα αντικατάστασης των εξαρτημάτων του. Τα τακάκια είναι το […]
Στο εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου από τα πολύ παλιά μοντέλα, υπάρχει η πλαφονιέρα οροφής για το φωτισμό της καμπίνας. Όλα έχουν στο εμπρός τμήμα για τον οδηγό και τον συνεπιβάτη (συνήθως πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη), ενώ αρκετά διαθέτουν και για τους πίσω φιλοξενούμενους, στο κέντρο της οροφής ή πιο πίσω, ή στα πλαϊνά. Στην πλειοψηφία […]
Τύποι ελαστικών υπάρχουν εκατοντάδες, για κάθε αυτοκίνητο, απαίτηση και οικονομική δυνατότητα. Όλα αποτελούν το συνδετικό κρίκο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα, όμως από εκεί και πέρα κάθε ένα έχει τη δική του χάραξη, γόμα κ.λπ. Για αυτό υπάρχουν και διαφορές μεταξύ τους σε κράτημα, αποστάσεις φρεναρίσματος, θόρυβο, άνεση και φθορά. Πότε αλλάζουμε λάστιχα; Σύμφωνα […]
Κάθε οδηγός είναι υποχρεωμένος να τηρεί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) για τη δική του ασφάλεια και των τριγύρω του. Δεν μπορεί να κάνει ο καθένας του κεφαλιού του, παρόλα αυτά καθημερινά βλέπουμε στους δρόμους πολλά στραβά και ανάποδα, όπως οδηγούς «φονιάδες» να παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη και το «Stop», να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς κ.λπ. […]
Κάθε τι που φαίνεται αμέσως ή είναι λιγότερο ορατό σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, βρίσκεται εκεί για κάποιο λόγο και δεν είναι τυχαία τοποθετημένο. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι τα πάντα είναι σωστά και χρηστικά για όλους, αφού τα εργονομικά λάθη δεν απουσιάζουν. Βέβαια δεν λείπουν και οι κακές συνήθειες των οδηγών – επιβατών, όπως ισχύει για […]
Σε κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως μάρκας, μοντέλου και τιμής, τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα. Όταν αυτά φθαρούν ή δεν είναι καλής ποιότητας, τότε αναμενόμενα «αλλοιώνεται» και η οδική συμπεριφορά, όσο καλά στημένες αναρτήσεις και να έχει, δυνατά φρένα, πλαίσιο κ.λπ. Όταν έρθει η αλλαγή της τετράδας, αρκετοί οδηγοί καταφεύγουν […]
Σε κάθε αυτοκίνητο βάσει νόμου πρέπει να υπάρχουν πάντα οπωσδήποτε κάποια πολύ απαραίτητα πράγματα. Αυτά είναι το φαρμακείο μαζί με όλα τα παρελκόμενα αρκεί να μην έχουν λήξει χρόνια πριν, όπως αντίστοιχα ισχύει και για τον πυροσβεστήρα. Προσθέστε το προειδοποιητικό τρίγωνο και τις αντιολισθητικές αλυσίδες, για όταν υπάρχει σχετική προειδοποίηση. Στη λίστα υπάρχουν ακόμα η […]
Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν πλέον πληθήνει αρκετά και κατηγοριοποιούνται στα mild hybrid, τα full hybrid και τα plug-in hybrid. Μεταξύ αυτών πιο δημοφιλή είναι χρόνια τώρα τα full hybrid της Toyota, όπως είναι κυρίως τα μοντέλα Yaris, Corolla και C-HR. Χαμηλότερη τιμή ή κατανάλωση; Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα των full hybrid έναντι των αμιγώς […]
Μια πάρα πολύ κακή συνήθεια αρκετών οδηγών είναι να παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια, όχι μόνο ίσα να πατάνε οι τροχοί γιατί μπορεί ο δρόμος να είναι στενός, αλλά ολόκληρο το αυτοκίνητο. Έτσι οι πεζοί δεν μπορούν να κινηθούν ελεύθερα και κάνουν… σλάλομ ανάμεσα από τα οχήματα, ή αναγκάζονται να περπατάνε στο δρόμο. Η κατάσταση γίνεται […]
Κάθε αυτοκίνητο με το πέρασμα των χιλιομέτρων και με τη καθημερινή χρήση ή ακόμα και με την ακινησία, θα αρχίσει να εμφανίζει φυσιολογικές φθορές ή απρόσμενες βλάβες. Στα πιο παλιά μοντέλα το πιο σύνηθες φαινόμενο είναι η διαρροή υγρών από το χώρο του κινητήρα. Οι τσιμούχες και διάφορα ακόμα συστήματα από τα οποία περνάνε υγρά, […]