Χρήσιμα
Ας το παραδεχτούμε. Ακόμα και σήμερα, τον καιρό των εκπομπών ρύπων, της πανάκριβης βενζίνης, της οικονομικής -και όχι μόνο- κρίσης και των γενικότερων δυσκολιών, όταν η κουβέντα έρχεται στα σπορ αυτοκίνητα (πολλές φορές και στα απλά) συνήθως το πρώτο που ρωτάει κανείς, είναι «πόσα βγάζει;». Ερώτηση φυσικά που αναφέρεται στον αριθμό των ίππων, που προέρχονται […]
Το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα και θεμέλιος λίθος της οδικής συμπεριφοράς αυτού, αλλά και της οδικής ασφάλειας γενικότερα, έχει αλλάξει δραματικά σε σχέση με τα βρεφικά βήματα της αυτοκίνησης. Τα πρώτα λάστιχα δεν ήταν καν λάστιχα, αλλά δερμάτινα λουριά (από το ίδιο υλικό που έφτιαχναν τις ακριβές σέλες) ή μεταλλικές φλούδες […]
Δεν είναι μυστικό πως τα σημερινά αυτοκίνητα βρίθουν ηλεκτρονικών και παρουσιάζουν αυξημένη πολυπλοκότητα, κυρίως στο μέτωπο της συντήρησης. Αναλόγως κατηγορίας και μοντέλου, το ίδιο μπορεί να ισχύει για την οδήγησή τους. Μέρος αυτής, είναι η ανάγνωση των μηνυμάτων που θέλει να μας περάσει το τετράτροχο καμάρι μας, μέσω του πίνακα οργάνων. Τα -όχι και τόσο- […]
Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια οι κινητήρες έχουν κάνει άλματα ανάπτυξης, τόσο σε ότι αφορά τις επιδόσεις τους, όσο και τους παραγόμενους ρύπους. Πλέον ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου είναι ο κανόνας σε ότι έχει να κάνει με την τροφοδοσία καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας ελλοχεύει μερικούς κινδύνους για τη μακροζωία […]
Τα φύλλα μπορεί να είναι το αγαπημένο στοιχείο των φωτογράφων για να δημιουργούν εντυπωσιακά φθινοπωρινά τοπία, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις – όταν είναι βρεγμένα και σε πολλαπλά στρώματα – μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνα για τους οδηγούς. {loadposition Fordcarcenter} Εκείνοι που γνωρίζουν, τα θεωρούν εφάμιλλα σε ολισθηρότητα με το χιόνι. Αλλά μπορεί ένα ταπεινό φύλλο να […]
Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι οι ντίζελ κινητήρες είναι πιο αποδοτικοί από τους αντίστοιχους βενζίνης, τουλάχιστον αναφορικά με τις βασικές αρχές λειτουργίας τους – και τα τελευταία χρόνια, ακόμα και σε απόλυτα νούμερα. Μπορεί παλιότερα να συναντούσαμε ατμοσφαιρικούς πετρελαιοκινητήρες με αναιμικές ιπποδυνάμεις, όμως σήμερα έχουμε να κάνουμε με σύνολα που αποδίδουν τα ίδια άλογα […]
Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την έκταση της παρουσίας των ηλεκτρονικών στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αρκετές φορές ενοχλούν με την παρουσία τους, άλλες μπορεί να προκαλέσουν ανησυχία με τυχόν άναμμα των λυχνιών, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι παρεμβάσεις τους μπερδεύουν τον οδηγό. Στην πλειοψηφία τους, ωστόσο, συνδράμουν το έργο της οδήγησης και της εποπτείας […]
Τα αυτοκίνητα συνεχώς εξελίσσονται και βελτιώνονται σε ασφάλεια, τεχνολογία, ανέσεις, εξοπλισμό, επιδόσεις, κατανάλωση, ρύπους κ.λπ. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι τέλεια και δεν έχουν τα αρνητικά τους σημεία, τα οποία μπορεί να ενοχλούν τους οδηγούς και να τους προκαλούν εκνευρισμό. Δείτε ακόμη: Τηλεχειριστήριο αυτοκινήτου: Τι πρέπει να γνωρίζετε Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει […]
Όπως κάθε εύφλεκτο καύσιμο που κινεί αυτοκίνητο, έτσι και το υγραέριο κίνησης (LPG) απαιτεί προφυλάξεις για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια του οδηγού και των υπολοίπων. Οχήματα με κινητήρες LPG κυκλοφορούν πολλά στους δρόμους, ενώ τα περισσότερα προέρχονται από μετατροπές και πιο λίγα είναι τα εργοστασιακά. Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το πρόστιμο για τη σφήνα στο […]
Ένα καθημερινό φαινόμενο που παρατηρείται κυρίως στους μποτιλιαρισμένους αυτοκινητόδρομους, είναι η κίνηση των αυτοκινήτων στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.), με αποτέλεσμα να μπλοκάρει και αυτή. Έτσι αν τύχει και χρειαστεί να τη χρησιμοποιήσει ένα όχημα για έκτακτο γεγονός (π.χ…
Η πρώτη κίνηση που θα κάνει κάθε οδηγός και χωρίς δεύτερη σκέψη με το που θα μπει στο αυτοκίνητο για να μετακινηθεί, είναι να τοποθετήσει το κλειδί στο διακόπτη ανάφλεξης (μίζα όπως συνηθίζεται να λέγεται) και να βάλει μπρος. Εκτός, αν το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με πλήκτρο engine start/stop, οπότε και θα το πατήσει, συνήθως πιέζοντας […]
Στο εσωτερικό του κάθε αυτοκινήτου υπάρχουν διάφορα χειριστήρια και διακόπτες, τα οποία συνδέονται με κάποια λειτουργία. Στα πολύ παλιά αυτοκίνητα υπήρχαν λίγα κουμπιά, στα πιο νέα πλήθυναν, ενώ στα καινούργια μοντέλα πολλά μπουτόν ενσωματώθηκαν στις οθόνες αφής των συστημάτων πολυμέσων. Δείτε ακόμη: Πως να δροσίσεις γρήγορα το εσωτερικό του αυτοκινήτου Τα δύο μπουτόν που σας […]