Χρήσιμα
Πολλές φορές παραβλέπονται, αλλά οι υαλοκαθαριστήρες συγκαταλέγονται στα πιο σημαντικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Μάλιστα, δεν χρειάζεται να ρίχνει καν βροχή για να διαπιστώσουμε τη σημασία τους. Ακόμα και απλή σκόνη να έχει το παρμπρίζ, αν ψεκάσουμε νερό και τα μάκτρα δεν βρίσκονται στη δέουσα κατάσταση, αυτό που θα πάρουμε είναι ένα απίστευτα ενοχλητικά μουτζουρωμένο κρύσταλλο […]
Οι νεαροί/νεαρές οδηγοί πολύ πιθανό να μην ξέρουν τι είναι και το απλό συμπλεκτάρισμα, λόγω της πλημμυρίδας των αυτόματων κιβωτίων στα καινούργια αυτοκίνητα. Ευτυχώς οι περισσότερες σχολές οδήγησης επιμένουν χειροκίνητα, καθώς η αλλαγή ταχύτητας είναι μια από τις θεμελιώδεις τέχνες που πρέπει να κατέχει ένας άνθρωπος πίσω από το τιμόνι. Μια κίνηση που πρέπει να […]
Κάθε φορά που το θερμόμετρο ξεσκονίζει την κορυφή των ενδείξεων, σκεφτόμαστε διπλά και τριπλά το πώς θα μπούμε στο αυτοκίνητο. Γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι θα έχει γίνει «φούρνος», περιμένουμε το κλασικό κύμα ζέστης να μας χτυπήσει κατάμουτρα μόλις ανοίξουμε την πόρτα, δεν μας προκαλεί έκπληξη το κάψιμο στις παλάμες από τιμόνι και λεβιέ, ούτε […]
Όσοι έχουν οδηγήσει (ή οδηγούν ακόμα) παλιότερα αυτοκίνητα, θα γνωρίζουν πως η ενεργοποίηση του air condition συνοδεύεται από απώλεια ισχύος. Αυτό το χαρακτηριστικό «κόψιμο» στην απόδοση, μετά το κομπλάρισμα του συμπιεστή. Στα σύγχρονα μοντέλα, με τα τούρμπο βενζίνης ή πετρελαίου, τους ηλεκτροκινητήρες και τις σεμιναριακές καμπύλες ροπής, το φαινόμενο είναι ανεπαίσθητο. Σε κατασκευές μέτριας ιπποδύναμης […]
Κάθε οδηγός πρέπει να έχει οπωσδήποτε στο αυτοκίνητο του κάποια άκρως απαραίτητα πράγματα βάσει του ΚΟΚ. Αυτά είναι το φαρμακείο, ο πυροσβεστήρας, το προειδοποιητικό τρίγωνο, οι αντιολισθητικές αλυσίδες (από τον Οκτώβριο έως τον Απρίλιο), η ρεζέρβα ή το κιτ επισκευής ελαστικού και ένα εφεδρικό ζευγάρι γυαλιών οράσεως (για όσους έχουν μυωπία). Όλα όμως αυτά θα […]
Κάθε αυτοκίνητο διαθέτει αρκετά φίλτρα, τόσο στο χώρο του κινητήρα (λαδιού, βενζίνης, πετρελαίου, αέρα), όσο και εκτός αυτού. Ένα πάρα πολύ σημαντικό που έχει σχέση με τον αέρα που εισπνέουν οι επιβάτες, είναι το φίλτρο καμπίνας. Ποιοι είναι οι τύποι του φίλτρου καμπίνας; Υπάρχουν πάρα πολλά και δεν δεν ίδια για όλα τα αυτοκίνητα, αφού […]
Μια από τις συνηθέστερες προσθήκες στα αυτοκίνητα τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι η τοποθέτηση φιμέ παραθύρων (ή αντηλιακών μεμβρανών, ορθότερα) για την προστασία των επιβατών από τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Παράλληλα βοηθούν στο να μην καίγονται τα πλαστικά μέρη και οι επενδύσεις στο εσωτερικό (ταμπλό, καθίσματα κλπ), ενώ και ο κλιματισμός δεν χρειάζεται να λειτουργεί […]
Τις μέρες του Πάσχα που έρχονται, πολύς κόσμος θα ταξιδέψει προς πάσα κατεύθυνση και θα οδηγήσει σε αυτοκινητόδρομους. Χιλιάδες αυτοκίνητα θα περάσουν από σήραγγες ή τούνελ όπως ονομάζονται γενικότερα, όπου απαιτείται από όλους τους οδηγούς τήρηση επιπλέον κανόνων ασφαλείας και υψηλότερη προσοχή. Οι συμβουλές που πρέπει να ακολουθούν όλοι για την ασφάλεια όλων, είναι απλοί […]
Εκεί που έχουν φτάσει οι τιμές των καυσίμων, το γέμισμα του ρεζερβουάρ ανήκει πλέον στη σφαίρα του κινηματογραφικού σεναρίου για τους περισσότερους. Παρόλα αυτά, η τεχνολογία της αντλίας και ο τρόπος που αυτή γνωρίζει πώς να σταματά όταν γεμίσει το ντεπόζιτο, δεν παύει να χάνει το ενδιαφέρον της. Παρότι η σκανδάλη στην αντλία ρυθμίζει τη […]
Στα τόσα και τόσα που πληρώνουμε για το αυτοκίνητο (τέλη, ασφάλειες, σέρβις κλπ), υπάρχει ένα ακόμα έξοδο που συνήθως περνάει «στα ψιλά». Η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων θα πρέπει να βρίσκεται μαζί με την άδεια κυκλοφορίας και την ασφάλεια στο ντουλαπάκι, με την ανανέωσή της να είναι μια απλή, αλλά και συχνή υπόθεση. Η Κ.Ε.Κ. είναι […]
Τα λάστιχα είναι γεμάτα λεπτομέρειες. Πληροφορίες για τα πάντα στο προφίλ, πολύπλοκα σχέδια και αλληλοεπικαλύψεις υλικών στο πέλμα, γενικότερα μια διαρκής αλληλουχία σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, για την παροχή πρόσφυσης και άνεσης υπό σχεδόν κάθε κατάσταση. Από την προσοχή αυτή ακόμα και στα μικρότερα σημεία, δεν απουσιάζει η βαλβίδα. Αυτή η πολύ μικρή και συνήθως […]
Τα λάστιχα γνωρίζουμε ότι είναι γεμάτα σύμβολα και ενδείξεις, που δηλώνουν κάθε λεπτομέρεια της κατασκευής τους. Ημερομηνία παραγωγής, πάχος προφίλ, πλάτος πέλματος, χειμερινή ή θερινή γόμα, δείκτης ταχύτητας, διάσταση τροχού, προφανώς μάρκα κατασκευής και μοντέλο, τα πάντα αναγράφονται στο πλαϊνό του ελαστικού. Οι ζάντες, αντίθετα, είναι πιο απλοϊκές. Το έμβλημα του κατασκευαστή (αυτοκινήτου ή τροχού, […]