Χρήσιμα
Σε κάθε όχημα τα ελαστικά του πρέπει να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, γιατί αποτελούν το μόνο σημείο επαφής με την άσφαλτο ή το χώμα, χιόνι, λάσπη κ.λπ. Το όριο της φθοράς τους φαίνεται από σχετική σήμανση (δείτε εδώ), ενώ στα πλαϊνά τους αναγράφονται πάρα πολλές ενδείξεις. Οι πιο γνωστές είναι η διάσταση και η […]
Το πρώτο πράγμα που ακούμε στα βελτιωμένα αυτοκίνητα, όταν οι μετατροπές ξεφεύγουν από τα περιφερειακά και εισέρχονται στα ενδότερα του κινητήρα, είναι τα σφυρήλατα έμβολα. Προαπαιτούμενο για διαχείριση αυξημένων πιέσεων και θερμοκρασιών, συνώνυμο της αντοχής. Γιατί, όμως; Τα σφυρήλατα θεωρούνται ως τα ισχυρότερα πιστόνια που κυκλοφορούν. Αδιαμφισβήτητα περισσότερο από της πρώτης τοποθέτησης, ανώτερα και από […]
Το «Α» και το «Ω» της σωστής λειτουργίας ενός κινητήρα, είναι η ποιότητα του λαδιού που διατρέχει το κύκλωμα λίπανσης. Η ακεραιότητα των μετάλλων εξαρτάται από αυτό το λεπτό φιλμ, που τα διαχωρίζει και αποτρέπει τη μεταξύ τους επαφή. Η τήρηση των προκαθορισμένων διαστημάτων συντήρησης είναι κρίσιμης σημασίας, αλλά το ίδιο ισχύει για την κατάσταση […]
Ο Έλλην οδηγός έχει πολλές αγαπημένες, αλλά και κακές, συνήθειες. Δεν είναι τυχαίο που σε κάθε έρευνα, σχετική με οδηγική παιδεία, η Ελλάδα αναπαύεται μονίμως στις τελευταίες θέσεις. Καθημερινή και διαχρονική γιορτή του ελληναρισμού πίσω από το τιμόνι, δεν είναι άλλη από την κόρνα. Η ηχητική προειδοποίηση, όπως είναι ο επίσημος όρος, «κοσμεί» την ατμόσφαιρα […]
Όποιος ζει και οδηγεί στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην γνωρίζει πως μια από τις συνηθέστερες «καρμανιόλες» των δρόμων είναι οι λακκούβες. Αυτά τα κενά στο οδόστρωμα, που έχουν την τάση να μεγαλώνουν υπό κανονικές συνθήκες και να καλύπτονται με χαλίκι ή άλλα πρόχειρα μέσα όταν ζυγώνουν δημοτικές εκλογές. Όλοι ξέρουμε τα προφανή προβλήματα που μπορεί […]
Τα συναντάμε σχεδόν σε καθημερινή βάση, σαν «στολίδια» πεζοδρομίων και οδοστρώματος πλησίον αυτών: καρέκλες, κουβάδες, γλάστρες, τελάρα, μπιτόνια, σανίδες, μηχανάκια που δεν λειτουργούν. Άλλως γνωστά ως «καβάτζες» parking, για τους Ελληνάρες που νομίζουν ότι τους ανήκει ο δρόμος έξω από το σπίτι ή βαριούνται να περπατήσουν 50 μέτρα και να παρκάρουν λίγο πιο μακριά. Η […]
Στα παλιότερα αυτοκίνητα, ο οδηγός είχε πολλές έγνοιες την ώρα που έφευγε από το αυτοκίνητο, αν φυσικά ήθελε να το βάλει μπροστά την επόμενη φορά. Τα ξεχασμένα φώτα ήταν η Νο1 αιτία αποστράγγισης της μπαταρίας, αφήνοντας το όχημα να αναζητά καλώδια μόλις λίγες ώρες μετά. Σήμερα όλα τα νέα μοντέλα διαθέτουν ηχητικές ειδοποιήσεις, που προλαβαίνουν […]
Κάθε δυσλειτουργία ή βλάβη στο αυτοκίνητο συνοδεύεται από διάφορες «παρενέργειες», οι οποίες γίνονται αντιληπτές από σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ανωμαλία στην οδήγηση ή ορατές εξωτερικά του οχήματος. Μία από αυτές που μαρτυρά πρόβλημα, είναι κηλίδα κάτω από το αυτοκίνητο, εκεί ακριβώς που βρίσκεται παρκαρισμένο. Τι μπορεί να σημαίνει; Καταρχήν ο οδηγός θα πρέπει να […]
Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε τη σημασία της σωστής λειτουργίας των φρένων. Το σύστημα στο οποίο απευθυνόμαστε όποτε δούμε τα πράγματα να ζορίζουν μπροστά μας, είναι από τα πιο ζωτικά για την ασφάλειά μας και την ακεραιότητα του αυτοκινήτου. Και μπορεί τα βλέμματα να πέφτουν κατευθείαν στο δίδυμο δισκόπλακας-δαγκάνας, όμως τα τακάκια είναι αυτά που παρέχουν την […]
Κάθε αυτοκίνητο κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα θα αποκτήσει γρατσουνιές στο αμάξωμά του, όσο προσεκτικός και να είναι ο οδηγός του, μιας και ως δια μαγείας εμφανίζονται εκεί που δεν το περιμένει (π.χ. όταν είναι παρκαρισμένο). Ορισμένες είναι επιφανειακές και μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα, ενώ άλλες είναι πιο βαθιές και έχει φύγει το χρώμα. Στη […]
Όπως κάθε τι στο αυτοκίνητο, έτσι και τα ελαστικά με τον καιρό και τα χιλιόμετρα φθείρονται. Συνήθως πολλοί οδηγοί περιμένουν το φθινόπωρο για να τα αντικαταστήσουν, γιατί ξεκινούν οι βροχές. Βέβαια αυτή είναι μια λάθος τακτική, μιας και τα ελαστικά πρέπει να αλλάζονται όποτε κρίνεται απαραίτητο για την ασφαλή οδική συμπεριφορά, αφού όταν έχει φθαρεί […]
Κάθε αυτοκίνητο «κρύβει» διάφορες ετικέτες και κωδικούς στα εσωτερικά τμήματα του αμαξώματός του, οι οποίοι υποδηλώνουν πολλά πράγματα, όπως είναι ο αριθμός πλαισίου, οι πιέσεις των ελαστικών, τα επιτρεπόμενα βάρη, μέχρι και τον κωδικό χρώματος. Κάθε μοντέλο έχει το δικό του διαφορετικό χρώμα, το οποίο είναι φτιαγμένο για να του ταιριάζει καλύτερα και να το […]