Χρήσιμα
Τα πλαϊνά των ελαστικών είναι γεμάτα από ενδείξεις, κώδικες, αριθμούς και γράμματα. Τα εμφανή και πιο γνωστά όλων, αφορούν την κλασική τριπλέτα που καθορίζει το πλάτος του πέλματος, το προφίλ και τη διάσταση της ζάντας (π.χ. 225/40/R19). Λίγο δίπλα τους, ένας εξίσου -δυνητικά ακόμα πιο- σημαντικός δείκτης. Αυτός της ταχύτητας. Κάθε λάστιχο χαρακτηρίζεται από ένα […]
Τα ελαστικά είναι ζωτικής σημασίας για κάθε όχημα, καθώς αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο (ή και το χώμα για τα εκτός δρόμου). Όσο καλά στημένες αναρτήσεις και να έχει ένα αυτοκίνητο, αν τα λάστιχα είναι φθαρμένα, τότε χειροτερεύει σημαντικά και η οδική συμπεριφορά. Το γλίστρημα έρχεται πιο εύκολα, οι αποστάσεις φρεναρίσματος μεγαλώνουν […]
Το νέο Corolla που λανσαρίστηκε το 2019, έχει βρεθεί πολύ ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών στην Ελλάδα, αφού τοποθετείται σταθερά στην πρώτη θέση των πωλήσεων μεταξύ των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Η δυναμική του εμφάνιση, η αισθητά βελτιωμένη οδηγική του συμπεριφορά, οι ανταγωνιστικές τιμές και κυρίως ο υβριδικός κινητήρας των 1.8 λτ., αποτελούν κύρια προσόντα του. Με […]
Όσοι έχουν οδηγήσει (ή οδηγούν ακόμα) παλιότερα αυτοκίνητα, θα γνωρίζουν πως η ενεργοποίηση του air condition συνοδεύεται από απώλεια ισχύος. Αυτό το χαρακτηριστικό «κόψιμο» στην απόδοση, μετά το κομπλάρισμα του συμπιεστή. Στα σύγχρονα μοντέλα, με τα τούρμπο βενζίνης ή πετρελαίου, τους ηλεκτροκινητήρες και τις σεμιναριακές καμπύλες ροπής, το φαινόμενο είναι ανεπαίσθητο. Σε κατασκευές μέτριας ιπποδύναμης […]
Θα το έχετε παρατηρήσει σε προπορευόμενα οχήματα, ενδεχομένως να σας το έχουν πει για το δικό σας: νερό να στάζει από την εξάτμιση. Φαινόμενο καθόλου σπάνιο, ειδικά όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο ή οι συνθήκες υγρές. Γιατί συμβαίνει αυτό; Καταρχάς, δεν είναι κάτι επικίνδυνο. Αντιθέτως, υποδηλώνει φυσιολογική λειτουργία του κινητήρα. Με την καύση της βενζίνης […]
Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι ιδιαίτερα «ζεστή» με τα χειροκίνητα κιβώτια, οπότε οι προβληματισμοί και οι έγνοιες που απασχολούν τα μηχανικά συστήματα μετάδοσης, αποτελούν πια κατά τι παρελθόν. Στα καινούργια αυτοκίνητα. Στα παλαιότερα, όμως, και δη τα σπορ, χέρια και πόδια θα πρέπει να συντονίζονται για τα περάσματα του μοτέρ από ταχύτητα σε ταχύτητα. Όποιος έχει […]
Με τις τιμές της βενζίνης και του ντίζελ να συναγωνίζονται πλέον εκείνες του… ελαιόλαδου, από όπου μπορεί να γλιτώσει κάποιος χρήματα είναι ευπρόσδεκτο. Η μείωση της κατανάλωσης συνιστά κλειδί, αλλά και εκεί υπάρχουν δεδομένες συμβουλές και όρια. Μια από τις καλύτερες και αυτονόητες κινήσεις, αφορά την πίεση των ελαστικών. Πάντα θα πρέπει να έχουν τις […]
Το ότι ένας κινητήρας σε βάθος χρόνου χάνει μέρος της ισχύος του είναι λίγο πολύ γνωστό. Για αυτό και παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι δυναμομετρήσεις παλαιών μοντέλων, ώστε να βλέπουμε πώς βαστάνε τα μοτέρ τους και μέχρι ποιου σημείου διατηρούν τις ονομαστικές τους αποδόσεις. Η σχολαστική συντήρηση είναι το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να κάνουμε, […]
Σε αντίθεση με πολλές άλλες χώρες, στην Ελλάδα έχουμε τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε ελεύθερα τις εκτός δρόμου διαδρομές των βουνών μας. Πλην προστατευόμενων εξαιρέσεων, στη χώρα μας μπορείς να πάρεις το SUV σου και να επιδοθείς σε off roading δίχως ανάγκη για άδειες από δασαρχεία και λοιπά γραφειοκρατικά. Εκτός κι αν μιλάμε για την αντιπυρική […]
Στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου ή σε όποια άλλη θέση εξυπηρετεί τον οδηγό, θα πρέπει να βρίσκεται πάντα η Άδεια Κυκλοφορίας. Σε αυτή αναγράφονται πολλά χρήσιμα στοιχεία για κάθε μοντέλο, εκτός του Αριθμού Κυκλοφορίας και του Κυλινδρισμού του Κινητήρα (κ.εκ.), που είναι τα πιο γνωστά χαρακτηριστικά. Ωστόσο, στα καινούργια αυτοκίνητα υπάρχουν και άλλες χρήσιμες πληροφορίες, όπως […]
Τα αυτοκίνητα, όπως κι εμείς, δυσκολεύονται με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για κρύο είτε για ζέστη. Το δεύτερο μας απασχολεί τώρα, καθώς βρισκόμαστε μες το κατακαλόκαιρο και με καύσωνα εν όψει. Καταστάσεις όχι ιδεατές για τον κινητήρα, ιδίως αν μιλάμε για υπερτροφοδοτούμενα σύνολα. Τα μοτέρ είθισται να χάνουν σε απόδοση με τη ζέστη, αλλά […]
Για να πάρει τελική μορφή ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο θα πρέπει να περάσει από πάρα πολλούς ελέγχους, αφού οι μηχανικοί θα πρέπει να δώσουν το τελευταίο «οκ» στους σχεδιαστές. Οι τελευταίοι μπορεί να έχουν στο μυαλό τους πάρα πολλά πράγματα, αλλά μπορεί στην πράξη να δημιουργούν τα όποια προβλήματα σε ένα νέο μοντέλο (π.χ. αεροδυναμική). Για […]












