Χρήσιμα
Ο χρονισμός των εκκεντροφόρων εναπόκειται στο δίπολο ιμάντα ή καδένας. Αμφότερα απαντώνται στη συντριπτική πλειοψηφία των κινητήρων, αφήνοντας κάποιες extreme και ιδιαίτερα πολύπλοκες υδραυλικές ή πνευματικές εναλλακτικές για πολύ σπάνιες και συνήθως πειραματικές περιπτώσεις. Ποιο, όμως, είναι καλύτερο; Ή, για να είμαστε ακριβείς, υφίσταται τέτοιος διαχωρισμός μεταξύ τους ή μιλάμε για ισοδύναμες εφαρμογές; Η σύνδεση […]
Καθημερινά στο δρόμο οι περισσότεροι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με πολλά στραβά και ανάποδα και διάφορες επικίνδυνες καταστάσεις. Για αυτό πρέπει πάντα να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο και όχι να χαζεύουν δεξιά – αριστερά ή να ασχολούνται με το κινητό τηλέφωνο. Παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. γίνονται πολλές, μεταξύ των οποίων από τις πιο συνηθέστερες είναι […]
Το λιπαντικό ή τα λάδια στο χώρο του κινητήρα, αποτελούν ένα πολύ βασικό συστατικό για την εύρυθμη λειτουργία του. Εάν για τον οποιοδήποτε λόγο η στάθμη τους βρίσκεται κάτω από το επιτρεπτό όριο, τότε δεν θα γίνεται η σωστή λίπανση και τα μέταλλα θα φθαρούν πιο γρήγορα. Το ίδιο ισχύει και όταν χρησιμοποιούνται για πολύ […]
Το 2014 η παρουσία του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (κατά κόρον γνωστό ως ESP) έγινε υποχρεωτική για κάθε νέο μοντέλο που ταξινομείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δυο χρόνια νωρίτερα, είχαν προηγηθεί οι Η.Π.Α. Σκοπός του συστήματος είναι να χαλιναγωγεί τις τάσεις εκτροπής/ανατροπής του οχήματος από την πορεία με τη -μικρομετρικής ακρίβειας- χρήση των φρένων. Η σωτήρια παρουσία του δεν αμφισβητείται. Έχουμε δει εξάλλου […]
Από τα κατ’ εξοχήν προαπαιτούμενα της εύρυθμης λειτουργίας του κινητήρα, ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες, είναι το ζέσταμα. Ποτέ δεν πρέπει να βάζουμε μπροστά και να φεύγουμε «με τη μία», πόσω μάλλον όταν το θερμόμετρο εμφανίζει ενδείξεις σαν της φωτογραφίας. Εκτός, βέβαια, κι αν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ντίζελ. Οι πετρελαιοκινητήρες, εκ φύσεως λειτουργούν σε […]
Η οδική βοήθεια μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμη ανά πάσα ώρα και στιγμή και να έρθει ως από «από μηχανής θεός» να σώσει μια απρόσμενη κατάσταση. Γι’ αυτό κάθε κάτοχος αυτοκινήτου οφείλει να έχει στο ασφαλιστήριο και αυτή την υπηρεσία, καθώς η χρηματική επιβάρυνση είναι αμελητέα. Τι θα πρέπει όμως να γνωρίζει ο πελάτης για […]
H διαδικασία του ανεφοδιασμού καυσίμων είναι εδώ και χρόνια, στάνταρ. Οδηγούμε μέχρι το πρατήριο, σβήνουμε τον κινητήρα, ανοίγουμε το πορτάκι του ρεζερβουάρ (ή δίνουμε και το κλειδί για την τάπα), λέμε πόσο καύσιμο θέλουμε (πόσα ευρώ, καλύτερα), περιμένουμε λίγο, πληρώνουμε και φεύγουμε. Απλούστατη αλληλουχία κινήσεων, που συνήθως δεν ξεπερνά το 5λεπτο και συνιστά τη μεγαλύτερη […]
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στις παγίδες που κρύβει η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, αμελώντας ελαφρώς τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά την πώληση. Ένα ραντεβού για επίδειξη αυτοκινήτου μπορεί εύκολα να πάρει δυσάρεστη τροπή, όπως διαπίστωσε ένας Καναδός που ήθελε να πουλήσει την Mercedes GLE 63 S Coupe του. Ο Marco, όπως αναφέρεται μόνο το όνομά του, […]
Μια κακή συνήθεια πολλών οδηγών, ειδικά όταν είναι μποτιλιαρισμένοι στην κίνηση, είναι να κινούνται στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης τη γνωστή μας Λ.Ε.Α.! Μια συνήθεια, όπου πέρα από κακή, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο ζωές, αφού ως γνωστόν στη Λ.Ε.Α. επιτρέπεται να κινούνται οχήματα έκτακτης ανάγκης που συνδράμουν σε περίπτωση ατυχήματος, όπως το ΕΚΑΒ, η Πυροσβεστική […]
Καθημερινά όλοι οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με πολλά και διάφορα προβλήματα, μεταξύ των οποίων ένα από τα σημαντικότερα είναι η στάθμευση. Ειδικά στις πόλεις και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, αν βρεις θέση για παρκάρισμα, είναι σαν να έχεις κερδίσει το… Τζόκερ. Αναγκαστικά λοιπόν ορισμένοι παρανομούν, με κίνδυνο να βρουν το αυτοκίνητό τους χωρίς πινακίδες και με […]
Ο οδηγός πρέπει να έχει συνεχώς τα μάτια του… 104 στο δρόμο, αλλά και τα αφτιά του «τεντωμένα», ώστε πάντα να είναι σε εγρήγορση. Η όποια ενασχόληση με το κινητό τηλέφωνο απαγορεύεται διά ροπάλου, γιατί η αντίληψη και τα αντανακλαστικά μειώνονται δραστικά. Επίσης, καλό είναι και η ένταση του ραδιοφώνου να βρίσκεται σε λογικά επίπεδα, […]
Ακούμε από πολύ κόσμο όταν αναζητά μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, να θέτει όριο τις 100.000 χλμ. Ένα ψυχολογικό φράγμα που μοιάζει με αυτά των τιμών, όπου τα 9,99 ευρώ φαίνονται τόσο καλύτερα από τα 10, για παράδειγμα. Προφανέστατα, δεν σημαίνει πως ένα μοντέλο με 99.000 χλμ. είναι «βιτρίνα» και ένα με 101.000 χλμ. «σαπάκι». Αλλά στις πεποιθήσεις […]