Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με πάρα πολλά συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, που σημαίνει ότι είναι γεμάτα αισθητήρες. Πίσω από τους προφυλακτήρες, τους καθρέπτες, το εμπρός παρμπρίζ, το ταμπλό και σε άλλα μέρη του αμαξώματος και του εσωτερικού, κρύβονται αισθητήρες κάθε μορφής, οι οποίοι κάτι μετρούν.
Από την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, έως τη θερμοκρασία της καμπίνας για να γίνουν κάποιες απαραίτητες ρυθμίσεις. Για αυτό, καλό είναι κάθε οδηγός που αγοράζει ένα καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο να διαβάζει το εγχειρίδιο χρήσης, γιατί είναι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βλέπει κάποια πράγματα και δεν θα γνωρίζει γιατί υπάρχουν. Ειδικά στα νέα αυτοκίνητα με τις οθόνες αφής και τους ψηφιακούς πίνακες οργάνων, επιβάλλεται μελέτη του σχετικού βιβλίου.
Κάτι που υπάρχει σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και οι κάποιοι οδηγοί δεν ξέρουν τι κάνει ή έχουν λάθος αντίληψη για αυτό, εντοπίζεται στο κέντρο του ταμπλό ή στις άκρες του, κοντά στη βάση του εμπρός παρμπρίζ. Πρόκειται για πλαστικές προεξοχές σε οβάλ σχήμα που θυμίζει φάρο ή σε πιο επίπεδο σχήμα κώνου. Ορισμένοι πιστεύουν ότι είναι ραντάρ για τον συναγερμό ή ότι καλύπτει βίδες του ταμπλό. Τίποτα όμως δεν ισχύει από αυτά, αφού πρόκειται για τον αισθητήρα του ηλιακού φορτίου. Αυτός συνδέεται με τον αυτόματο κλιματισμό του αυτοκινήτου και ανάλογα την ένταση του ηλιακού φωτός, προσαρμόζει τον έλεγχο του κλιματιστικού (θερμοκρασία και ταχύτητα ανεμιστήρα). Κοινώς, όταν ο οδηγός πατάει το διακόπτη «Auto» στον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, αυτός ο αισθητήρας αναλαμβάνει να προσαρμόσει στην καμπίνα την επιθυμητή θερμοκρασία.
Οπότε ο οδηγός θα πρέπει να προσέχει αυτό το εξάρτημα, όταν για παράδειγμα καθαρίζει το ταμπλό του αυτοκινήτου. Σε εκείνο το σημείο δεν θα πρέπει να ασκεί μεγάλη δύναμη, γιατί μπορεί να κάνει ζημιά στο κάλυμμα. Επίσης, απαγορεύεται να καλύπτεται από επένδυση (π.χ. ύφασμα για να προστατεύεται το ταμπλό), γιατί πολύ απλά δεν θα λειτουργεί σωστά ο κλιματισμός.