Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την έκταση της παρουσίας των ηλεκτρονικών στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αρκετές φορές ενοχλούν με την παρουσία τους, άλλες μπορεί να προκαλέσουν ανησυχία με τυχόν άναμμα των λυχνιών, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι παρεμβάσεις τους μπερδεύουν τον οδηγό. Στην πλειοψηφία τους, ωστόσο, συνδράμουν το έργο της οδήγησης και της εποπτείας του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Γιατί όταν αλλάζουμε ταχύτητες πρέπει να αφήνουμε γκάζι; (+video)
Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη ένδειξη που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων του Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT (του οποίου την αναλυτική δοκιμή θα διαβάσετε σύντομα). Όπως βλέπουμε απεικονίζει ένα αυτοκίνητο, ένα ταχύμετρο κι ένα θαυμαστικό. Στην πλήρη εικόνα παρατηρούμε πως συνοδεύεται από 3 ακόμα ενδείξεις, συνοδευόμενες από το «OFF». Το παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού για το ESP, δεν απενεργοποιεί μόνο το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (ένδειξη τέρμα δεξιά), αλλά και τα επικουρικά συστήματα. Στην προκειμένη το Pre-Collision (τέρμα αριστερά) και την ενεργή διατήρηση λωρίδας (πάνω από την ένδειξη που συζητάμε και δίπλα από αυτή του -παραδοσιακού- χειρόφρενου) και το ενεργό cruise control. Τι θέλει να πει το Swift στον οδηγό του;
Διαβάστε επίσης: Ποια σημάδια μαρτυρούν πρόβλημα στο αυτοκίνητο
Πολύ απλά, τον προειδοποιεί να προσέχει την ταχύτητα που αναπτύσσει καθώς οι ηλεκτρονικοί «βοηθοί» δεν βρίσκονται εν ενεργεία, ώστε να συμβάλλουν σε τυχόν δύσκολη στιγμή. Κυρίως, τον ενημερώνει ότι το Adaptive Cruise Control δεν δύναται να μεσολαβήσει, κάτι που σημαίνει ότι η ρύθμιση της ταχύτητας του οχήματος εναπόκειται αποκλειστικά στον άνθρωπο πίσω από το τιμόνι. Αυτό, βέβαια, ισχύει μόνο για την προειδοποίηση πρόσκρουσης και την αλλαγή λωρίδας, καθώς το ESP αν ανιχνεύσει έντονο γλίστρημα ή διαγνώσει πως το πίσω μέρος πάει να πάρει μεγάλη γωνία, αποκαθιστά την τάξη (ελαφρώς απότομα είναι η αλήθεια, αλλά τη δουλειά του την κάνει).