Η Mercedes χαρακτηρίζει την GLA ως το «πιο σπορ off roader της κατηγορίας» και δεν έχει άδικο. Το παράστημα του μικρότερου SUV από την Στουτγάρδη πρεσβεύει το δυναμισμό. Καθισμένη στα φαρδιά μετατρόχια και με το «αστέρι» στο καπό, η GLA μοιάζει έτοιμη να επαληθεύσει τους ισχυρισμούς των δημιουργών της, οι οποίοι την προικίσει με το αντίστοιχο υπόβαθρο.
Δείτε ακόμη: Οδοιπορικό με 5 SUV/Crossover
Κάτω από το καπό παίρνει θέση ο τετρακύλινδρος 1.600άρης των 156 ίππων και των 250 Nm ροπής, συνδυαζόμενος με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τα 1.435 κιλά του αμαξώματος δεν προβληματίζουν το κινητήριο σύνολο, όπως πιστοποιούν τα 8,1 δλ. που απαιτούνται για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τα 215 χλμ./ώρα τελικής. Οι αλλαγές είναι γρήγορες και ομαλές, όπως εξάλλου αρμόζει σε ένα μοντέλο της Mercedes, κρατώντας το μοτέρ στο απλωμένο φάσμα της ισχύος, με την ροπή να είναι σταθερή από τις 1.250 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση βρέθηκε στα 8,3 λτ./100 χλμ. και με ουκ ολίγη πίεση, ειδικά στις απολαυστικές στροφές των διαδρομών.
Η «200άρα» GLA σε πολλές περιπτώσεις στρίβει όπως έρχεται, με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να επιτρέπουν μια μικρή μετατόπιση προς όφελος της ευελιξίας. Οι κλίσεις είναι μικρές, ενώ υποστροφή θα παρουσιαστεί μόνο σε πολύ κλειστές στροφές και με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός θα πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ στη μοκέτα. Το έτερο πεντάλ (αυτό του φρένου, δηλαδή) έχει πολύ καλή αίσθηση και σε βοηθά να εκμεταλλευτείς μέχρι το τελευταίο διαθέσιμο μέτρο, πριν καταφύγεις στο πέρα για πέρα αποτελεσματικό σύστημα πέδησης. Το τιμόνι έχει λίγο λιγότερο βάρος από όσο ίσως κάποιοι μπορεί να ήθελαν, ωστόσο δεν στερείται ακρίβειας. Χαρακτηριστικά, που εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο, στις γεμάτες γεμάτες στροφές διαδρομές, μέχρι το μαγευτικό Πόρο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mercedes-Benz A 180 d 7G-DCT
Όταν ηρεμήσουν τα πράγματα, εκτιμάς το ποιοτικό εσωτερικό με τα κορυφαίας ποιότητας πλαστικά και τους προσφερόμενους χώρους για 4 άτομα και τις αποσκευές τους, οι οποίες θα χωρέσουν στο πορτμπαγκάζ των 421 λίτρων. Μπόνους πόντους πρακτικότητας κερδίζουν οι βαθιές θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν πάνω στο τούνελ της κονσόλας, αξιοποιώντας στο έπακρο την παρουσία του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού.
Καθότι μιλάμε για «τέκνο» της Mercedes, η άνεση και η ποιότητα κύλισης δεν θα μπορούσαν να μην στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Παρά τις σπορτίφ εκφάνσεις της GLA, το ταξίδι γίνεται με ελάχιστο θόρυβο από αέρα και λάστιχα, έχοντας την ανάρτηση να κρατά την συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών εκτός καμπίνας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mercedes A 160 1.33 λτ. 109 PS
Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Κυβισμός (κ.εκ.): 1.595, Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 156/5.300, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 250/1.250, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,1, Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα): 215, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 7,4, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 167, Βάρος (κιλά): 1.420, Τιμή: 36.746 ευρώ