Το επί σειρά ετών Νο1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ελλάδα, το Toyota Yaris έχει αγαπηθεί από το κοινό για την αξιοπιστία του, την οικονομία και την ευχρηστία. Τώρα, το νέο Yaris προσθέτει πιο δυναμικό σχεδιασμό, συν ευχάριστη οδική συμπεριφορά, χάρη στη νέα πλατφόρμα TGNA και τους ολοκαίνουργιους κινητήρες Dynamic Force.
Ωστόσο, αρκετοί αγοραστές θα έρθουν αντιμέτωποι με το εξής δίλημμα: Yaris με τον υβριδικό κινητήρα των 116 ίππων ή το 1.5 λτ. 125 hp με περισσότερο εξοπλισμό; Πάμε παρακάτω για να δούμε τις διαφορές των δύο αυτοκινήτων σε όλους τους τομείς.
Ποιες οι διαφορές σε εξοπλισμό;
Ας ξεκινήσουμε από την τιμή και τον εξοπλισμό. To Hybrid κοστίζει στη βασική έκδοση Active 17.460 ευρώ και εφοδιάζεται με όλα τα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού (βλ. παρακάτω πίνακα). Στα ίδια περίπου χρήματα (17.770 ευρώ) προσφέρεται το «125άρι» στην έκδοση Style. Επιπλέον του Hybrid Active περιλαμβάνει ζάντες 16 ιντσών (αντί 15), επιπλέον επενδύσεις στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, εμπρός και πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης LED, αισθητήρα βροχής, δερμάτινο τιμόνι, ατμοσφαιρικό φωτισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ασύρματη φόρτιση κινητού και οθόνη αφής 8 ιντσών (αντί 7).
Οι πιο κύριες διαφορές μεταξύ των δύο Yaris εστιάζονται κάτω από το αμάξωμα και συγκεκριμένα στον κινητήρα. Εξωτερικά το υβριδικό ξεχωρίζει από τα λογότυπα «HYBRID» και τα διαφορετικά σήματα με το μπλε περίγραμμα. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τα δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, αντί των ταμπούρων στο 1.5 λτ. 125 hp.
Περισσότερη δύναμη ή οικονομία;
Το σύνολο Hybrid Dynamic Force αποτελείται από τον 3κύλινδρο VVT–iE των 1.5 λίτρων ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής, και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 207 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 116 άλογα και επικουρείται μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου 177,6V, με το κιβώτιο e-CVT να αναλαμβάνει την τροφοδότηση των εμπρός τροχών. Στην πράξη η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ είναι πρακτικά ανεπαίσθητη, με τον 3κύλινδρο να ακούγεται μόνο όταν καλείται να φορτίσει την μπαταρία ή πατηθεί τέρμα γκάζι για φουλ επιτάχυνση. Στην πόλη κινείται αρκετά με το ρεύμα, με τη μεικτή κατανάλωση να βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. Επίσης είναι αρκετά σβέλτο, αφού σε 9,7 δλ. πιάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση.
Στο αμιγώς βενζίνης, ο 1.5 λτ. Dynamic Force αποδίδει 125 ίππους και 153 Nm ροπής και διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, λες και έχει turbo. Παράλληλα χαρίζει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.) και συνδυάζεται ιδανικά με το εύχρηστο 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Η κατανάλωσή του σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,8 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι σε ετήσια βάση 12.000 χλμ. το επιπλέον κόστος σε καύσιμο αγγίζει τα 500 ευρώ.
Πιο άνετο στην οδήγηση ή πιο ευχάριστο;
Οι «εραστές» της οδήγησης θα απολαύσουν περισσότερο το 1.5 λτ. 125 hp από το Yaris Hybrid, το οποίο όμως λόγω και του e-CVT είναι σαφώς πιο ξεκούραστο στην οδήγηση, ειδικά στους πηγμένους αστικούς δρόμους. Οι μηχανολογικές αυτές διαφορές γίνονται αισθητές και εκτός του αστικού περιβάλλοντος και ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Εκεί το 1.5 λτ. 125 hp είναι πιο ευχάριστο, λόγω του ότι ο οδηγός έχει καλύτερο έλεγχο μέσω του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Παράλληλα οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Το Hybrid είναι μόνο «γκάζι – φρένο», ενώ το πεντάλ των φρένων δεν έχει την αίσθηση του βενζινοκίνητου. Επίσης, οι αντιδράσεις των αναρτήσεων είναι ελαφρώς πιο «ξερές», γεγονός που γίνεται αντιληπτό όταν περνάει από ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Παρόμοια εντός
Κατά τα λοιπά, δεν υπάρχουν άλλες διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, όπως σε χώρους και ποιότητα. Η καμπίνα με το μοντέρνο σχεδιασμό και την αρκετά καλή κατασκευή θα ικανοποιήσει τους περισσότερους. Οι ανέσεις για τέσσερις επιβάτες βρίσκονται στο μέσο όρο, όπως και το ακριβώς ίδιο πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.
Τελικά ποιο;
Ποιο από τα δύο λοιπόν; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Όσοι έχουν προτεραιότητα την πολύ χαμηλή κατανάλωση και θέλουν να κινούνται ξεκούραστα στην πόλη, θα πάρουν το Hybrid. Αυτοί που με τα ίδια λεφτά επιθυμούν πιο φουλ εξοπλισμό και περισσότερη ευχαρίστηση στην οδήγηση θα προσανατολιστούν στο 1.5 λτ. 125 hp.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | 1.5 λτ. 125 hp | 1.5 λτ. Hybrid 116 hp |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 | 1.490 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | e-CVT |
Ισχύς (HP/σ.α.λ.) | 125/6.000 | 91/- |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 153/4.800 | 120/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (HP) | – | 80 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | – | 207 |
Συνδυαστική ισχύς (HP) | – | 116 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,0 | 9,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 175 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,2 | 4,0 |
Βάρος (κιλά) | 1.040 | 1.080 |
Διαστάσεις | ||
Μήκος (χλστ.) | 3.940 | 3.940 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.745 | 1.745 |
Ύψος (χλστ.) | 1.500 | 1.500 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.560 | 2.560 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 286 | 286 |
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,8 | 4,5 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.385€ | 916€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 122 | 91 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0€ | 0€ |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Έκδοση | Style | Active |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας φώτων | • | • |
Αισθητήρας βροχής | • | ο |
Αερόσακοι | 8 | 8 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Αυτόματος κλιματισμός | • (2ζωνικός) | • |
Ψηφιακός πίνακας οργάνων | • | ο |
Σύστημα πολυμέσων | 8 ιντσών | 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | ο |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 17.770 | 17.460 |
* Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,697 €/λτ. |