Η Skoda έχει διευρύνει και ανανεώσει σημαντικά το τελευταίο χρονικό διάστημα την γκάμα των μοντέλων της σε κάθε κατηγορία, προσφέροντας πλήρως ανταγωνιστικές προτάσεις. Μεταξύ των επιλογών που τοποθετούνται σε δύο πολύ δημοφιλείς κατηγορίες, αυτές των μικρών SUV και μικρομεσαίων χάτσμπακ και διαθέτουν άριστο value for money, είναι το Scala και το Kamiq, με τον κινητήρα 1.0 TSI 116 PS.
Δείτε ακόμα: Το καλύτερο SUV των 3 ευρώ/100 χλμ.!
Τα δύο αυτά μοντέλα διαθέτουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, αλλά και διαφορές, απευθυνόμενα σε διαφορετικό κοινό. Από τις αρχικές εκδόσεις Ambition περιλαμβάνουν πληρέστατο εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition (2ζωνικό κλιματισμό το Kamiq), ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών κ.λπ. Όσον αφορά στις τιμές τους (εκδόσεις 1.0 TSI 116 PS Ambition) το Kamiq είναι ακριβότερο κατά 1.300 ευρώ και κοστίζει 18.900 ευρώ έναντι 17.600 ευρώ το Scala.
Μοντέρνος και ελκυστικός σχεδιασμός
Εξωτερικά, τα δύο αυτοκίνητα παρουσιάζουν μοντέρνα στοιχεία στον σχεδιασμό τους, με αρκετά κοινά στοιχεία. Εκεί που μοιάζουν είναι στη μάσκα, στα πλαϊνά τους τμήματα και στα πίσω φωτιστικά σώματα. Εντελώς διαφορετικό σχέδιο έχουν τα εμπρός φώτα τους, όπου εκείνα του Kamiq με τα διπλά παραλληλόγραμμα φανάρια του χαρίζουν πιο δυναμική εμφάνιση. Το Kamiq είναι αναμενόμενα πιο ψηλό, ενώ το Scala είναι μακρύτερο κατά 121 χλστ. (4.362 χλστ. έναντι 4.241 χλστ.), έχει όμως πιο κοντό μεταξόνιο κατά 2 χλστ.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Καμία απολύτως διαφορά δεν υπάρχει στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, καθώς είναι ολόιδιο, μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Διακρίνεται για τον κομψό και μινιμάλ σχεδιασμό και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό πλαστικό, ενώ την μοντέρνα του εικόνα ενισχύει το διακοσμητικό πάνελ που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών. Αυτή έχει εύκολο μενού, είναι γρήγορη στις εντολές και προσφέρει πολύ καλή εργονομία στο χρήστη. Προαιρετικά διατίθεται μεγαλύτερη 9,2 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών.
Δείτε ακόμα: Ford Kuga ή Skoda Octavia diesel στα ίδια λεφτά;
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με τον οδηγό του Kamiq να κάθεται πιο ψηλά. Μειονέκτημα αποτελούν η ύπαρξη μόνο θυρών USB-C και η έλλειψη διακοπτών για τη ρύθμιση της έντασης και κατεύθυνσης του αέρα του διζωνικού κλιματισμού, ο έλεγχος των οποίων γίνεται μέσω των επιλογών στο σχετικού μενού της οθόνης αφής. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του εσωτερικού τους, είναι και οι πολύ άνετοι χώροι των επιβατών και αποσκευών. Το ωφέλιμο πλάτος και ο χώρος για τα πόδια πίσω είναι ακριβώς ίδιος, όμως το Kamiq προσφέρει λίγο περισσότερο ύψος και το Scala πιο μεγάλο χώρο αποσκευών κατά 67 λτ. (467 λτ. έναντι 400 λτ.).
Ταιριαστός ο κινητήρας 1.0 TSI 116 PS
Κοινός μεταξύ των δύο Skoda είναι και ο γνωστός 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TSI με τους 116 ίππους και τα 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει κατάλληλα τόσο στο Scala όσο και στο Kamiq, καθώς προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και απαιτεί λογικές ποσότητες βενζίνης. Ξεχωρίζει και για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, σε σημείο που να απορεί ο οδηγός αν είναι 3κύλινδρος.
Δείτε ακόμα: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4 ή Skoda Kamiq 1.0 TSI
Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και είναι γεμάτο στις μεσαίες στροφές, φτάνοντας εύκολα την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Μόνο σε ανηφορικούς επαρχιακούς δρόμους θα φανερώσει τη μικρή του χωρητικότητα, αφού θα χρειαστούν συχνά κατεβάσματα και πίεση στο γκάζι. Οι επιδόσεις είναι σβέλτες και σχεδόν ίδιες σε αμφότερα τα Skoda (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. το Scala και 9,9 δλ. το Kamiq), ενώ η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.750 σ.α.λ.), ευνοεί στο ταξίδι. Ίδια είναι η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, όπου κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ.
Άνεση και ασφάλεια στο δρόμο
Αμφότερα βασίζονται στη γνωστή, στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW, όμως οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις. Το Kamiq διαθέτει μεγαλύτερα σε μήκος ελατήρια και αμορτισέρ, πιο μεγάλη αντιστρεπτική δοκό μπροστά, ενισχυμένο πίσω άξονα, μεγαλύτερους τροχούς και τιμόνι με διαφορετικό λόγο. Οι ρυθμίσεις αυτές έγιναν έτσι ώστε να αποφευχθούν οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές και οι τάσεις πλεύσης λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος. Χαρακτηριστικά που γίνονται αισθητά και στην πράξη.
Δείτε ακόμα: Skoda Kamiq ή Karoq με 19.900 ευρώ;
Το Kamiq έχει πιο σφιχτή ανάρτηση, χωρίς όμως να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης (όχι όμως στα επίπεδα του πιο άνετου Scala). Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων τα αμαξώματά τους παρουσιάζονται πολύ σταθερά, ταξιδεύουν ξεκούραστα τους επιβάτες τους και εμπνέουν σιγουριά σε γρήγορες ταχύτητες. Εξίσου ασφαλή είναι και σε διαδρομές με στροφές, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και οι κλίσεις του Scala είναι ελαφρώς πιο τονισμένες. Το τιμόνι ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και έχει καλή αμεσότητα, αλλά είναι αρκετά ελαφρύ. Τέλος, τα φρένα με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά και επιβραδύνουν έγκαιρα τα αμαξώματα των σχεδόν 1,2 τόνων.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Kamiq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Μοντέλο | Scala 1.0 TSI 116 PS | Kamiq 1.0 TSI 116 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 116/5.000-5.500 | 116/5.000-5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000-3.500 | 200/2.000-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,8 | 9,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 201 | 194 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,2 | 5,3 |
Βάρος (κιλά) | 1.134 | 1.156 |
Εξωτερικές διαστάσεις | Scala 1.0 TSI 116 PS | Kamiq 1.0 TSI 116 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.362 | 4.241 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.793 | 1.793 |
Ύψος (χλστ.) | 1.471 | 1.559 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.649 | 2.651 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 149 | 188 |
Χώροι* | Scala 1.0 TSI 116 PS | Kamiq 1.0 TSI 116 PS |
Πλάτος εμπρός (χλστ.) | 1.439 | 1.439 |
Ύψος εμπρός (χλστ.) | 1.031 | 1.051 |
Πλάτος πίσω (χλστ.) | 1.425 | 1.425 |
Ύψος πίσω (χλστ.) | 982 | 1.003 |
Πόδια πίσω (χλστ.) | 73 | 73 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 467 | 400 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Κατανάλωση – κόστη | Scala 1.0 TSI 116 PS | Kamiq 1.0 TSI 116 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,4 | 7,4 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. | 1.250 € | 1.250 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 119 | 120 |
Τέλη κυκλοφορίας | 116,62 € | 117,60 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 4.000 € |
Εξοπλισμός – τιμή | Scala 1.0 TSI 116 PS | Kamiq 1.0 TSI 116 PS |
Έκδοση | Ambition | Ambition |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | – |
Ηλ. κλιματισμός | ο | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8 ιντσών | Οθόνη 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή (ευρώ) | 17.600 | 18.900 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος των καυσίμων είναι υπολογισμένο με μέση τρέχουσα πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,408 €/λτ. |