Στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, Hyundai και Toyota έχουν μακρόχρονη, ισχυρή και πετυχημένη παρουσία, με το i10 και το Aygo να αποτελούν δύο κατάλληλα μοντέλα για τις αστικές μετακινήσεις. Αμφότερα ξεχωρίζουν για τα νεανικά τους χαρακτηριστικά, την ευελιξία, τη χαμηλή κατανάλωση και την αξιοπιστία τους. Ωστόσο, μεταξύ τους οι υπάρχουν αρκετές και σημαντικές διαφορές, τις οποίες αναλύουμε στο συγκριτικό τεστ που ακολουθεί.
Ξεκινώντας από ένα πολύ βασικό τομέα, αυτό των τιμών, το Hyundai i10 πωλείται από 11.490 ευρώ στην αρχική έκδοση Fresh. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας (δεν τα έχει άλλο μίνι μοντέλο στάνταρ), μαζί με τις γνωστές ανέσεις. Η πλέον απαραίτητη οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων περιλαμβάνεται από τη δεύτερη έκδοση Style, στις 12.290 ευρώ. Το αντίπαλο Aygo προσφέρεται στη βασική του έκδοση X-Cool στην τιμή των 10.350 ευρώ, αλλά με βασικές ελλείψεις (δεν έχει ηλεκτρικά παράθυρα). Η οθόνη αφής των 7 ιντσών μαζί με άλλες ευκολίες διατίθεται από την έκδοση X-Play, με τιμή που ξεκινά από τις 11.760 ευρώ.
Ευφάνταστος και παιχνιδιάρικος σχεδιασμός
Αμφότερα τα μίνι αυτοκίνητα διακρίνονται αρχικά για το μοντέρνο τους σχεδιασμό με την αιχμηρή αισθητική. Το νέο i10 χαρακτηρίζεται από το δυναμικό εμπρός άκρο του με τα πολυγωνικά φώτα, την ευμεγέθη μάσκα και τα στρογγυλά φώτα ημέρας LED. Τα ανάγλυφα πλαϊνά και το τοξοειδές σχήμα της οροφής κυριαρχούν στα πλαϊνά, ενώ πίσω οι οριζόντιες γραμμές που τονίζουν το πλάτος. Στο Aygo το μοτίβο «Χ» αποτελεί δομικό συστατικό της εμπρόσθιας όψης του. Το ίδιο συμβαίνει και πίσω με τα κάθετα τοποθετημένα φανάρια. Από πλευράς διαστάσεων το i10 είναι εμφανώς μεγαλύτερο (αλλά στα πλαίσια της κατηγορίας), γεγονός που έχει ανάλογο θετικό αντίκτυπο στους χώρους.
Καλύτερο σε ποιότητα και χώρους το i10
Μπαίνοντας στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, το i10 κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις, αφού έχει «αέρα» μεγαλύτερου αυτοκινήτου, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε χώρους. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας κυριαρχεί η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών, που ενώνεται με το πλαίσιο του πίνακα οργάνων. Τα ποιοτικά σκληρά πλαστικά είναι στιβαρά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς. Στο Aygo υπάρχουν οι απαραίτητες ευχάριστες πινελιές, όμως τόσο σε ποιότητα υλικών, όσο και σε φινίρισμα βρίσκεται πίσω από το Hyundai. Ειδικά οι επενδύσεις στις πόρτες με τις μεταλλικές επιφάνειες είναι πολύ φτωχές.
Από πλευράς χώρων, το νέο i10 είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα. Στο πίσω κάθισμα το πιο μακρύ κατά 85 χιλιοστά μεταξόνιο ευνοεί σημαντικά των αέρα για τα πόδια, ενώ και το ωφέλιμο ύψος είναι μεγαλύτερο. Σημαντικό προβάρισμα έχει το i10 και στο μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων, έναντι των 168 λίτρων του Aygo με το ψηλό παράλληλα κατώφλι φόρτωσης. Στα μείον του Aygo συγκαταλέγονται και τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω.
Πιο σβέλτες επιδόσεις το Toyota
Κοινά στοιχεία των κινητήρων τους είναι οι 3κύλινδρες κεφαλές, η ατμοσφαιρική «αναπνοή» και η χωρητικότητα των 998 κ.εκ. To μοτέρ του Toyota με το περισσότερο «νεύρο» διαθέτει 5 περισσότερους ίππους (72 PS έναντι 67 PS το i10) αλλά 3 Nm λιγότερα και με την απόδοση της ροπής σε υψηλότερες στροφές. Xάρη και στο ελαφρύτερο αμάξωμά του επιτυγχάνει καλύτερες επιταχύνσεις (13,8 δλ. έναντι 15,0 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα). Ωστόσο, το μηχανικό σύνολο του Hyundai διακρίνεται για την περισσότερο πολιτισμένη του λειτουργία με τους ανύπαρκτους κραδασμούς και το τρέμουλο από το ρελαντί μέχρι τις μεσαίες στροφές. Θετικό τους στοιχείο είναι η χαμηλή κατανάλωση που βρίσκεται σε πραγματικές συνθήκες κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ. Πρόσθετα και τα δύο αυτοκίνητα εκπέμπουν κάτω από 123 γρ./χλμ. CO2 και απαλλάσσονται από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
Εξαιρετικά ευέλικτα – ποιο ποιοτικό πάτημα το i10
Η ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις και η ευκολία στους χειρισμούς και στην οδήγηση, αποτελούν βασικά ατού των δύο μίνι αυτοκινήτων, τα οποία εκτιμήσει δεόντως ο οδηγός τους. Ξεκινώντας από το νεότερο Hyundai i10, εμφανίζεται πολύ ισορροπημένο στο δρόμο, ενώ από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ο οδηγός αντιλαμβάνεται την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και τη στιβαρότητα του πλαισίου. Επίσης, τα καταφέρνει πολύ καλά και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου το πιο μακρύ μεταξόνιο λειτουργεί θετικά ως προς την σταθερότητα. Το τιμόνι του νέου i10 προσφέρει καλή αίσθηση και έχει το απαραίτητο σφίξιμο στις ευθείες, αλλά και στις στροφές. Στα συν και τα δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, που περιλαμβάνονται στις εκδόσεις Premium και Distinctive
Ο αντίπαλος Ιάπωνας, διαθέτει ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και ελίσσεται με ακόμα περισσότερη ευκολία λόγω του μικρότερου μήκους, αλλά δεν έχει το ποιοτικό πάτημα του Κορεάτη αντιπάλου του. Η σταθερότητά του σε πιο γρήγορους ρυθμούς εκτός πόλεως, όπως και σε διαδρομές με στροφές είναι αρκετά καλή, με τον οδηγό να λαμβάνει θετική αίσθηση και αμεσότητα από το τιμόνι για να κατευθύνει το αυτοκίνητο.
Συμπέρασμα: Περισσότερα συν το i10
Κοινά στοιχεία των δύο μίνι αυτοκινήτων είναι η χαμηλή κατανάλωση, η «παιχνιδιάρικη» εμφάνισή τους και η ευκολία στην οδήγηση. Από εκεί και πέρα το i10 είναι καλύτερα εξοπλισμένο, σημαντικά πιο ευρύχωρο και αισθητά καλύτερο σε ποιότητα κατασκευής. Στο μόνο σημείο που το Aygo κερδίζει είναι σε επιδόσεις, με αποτέλεσμα η πλάστιγγα να γέρνει υπέρ του i10 με τα περισσότερα πλεονεκτήματα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | i10 1.0 | Aygo 1.0 |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 998 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 5 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 67/5.500 | 72/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 96/3.750 | 93/4.400 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,0 | 13,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 156 | 160 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,0 | 5,0 |
Βάρος (κιλά) | 935 | 840 |
Διαστάσεις | i10 1.0 | Aygo 1.0 |
Μήκος (χλστ.) | 3.670 | 3.465 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.680 | 1.615 |
Ύψος (χλστ.) | 1.480 | 1.460 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.425 | 2.340 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 252 | 168 |
Κατανάλωση – κόστη | i10 1.0 | Aygo 1.0 |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 6,0 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.049 € | 1.066 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 114 | 112 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0,00 € | 0,00 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 4.000 € |
Εξοπλισμός – τιμή | i10 1.0 | Aygo 1.0 |
Έκδοση | Style | X-Play |
Αυτόνομη πέδηση | • | ο |
Διατήρηση λωρίδας | • | ο |
Αυτόματα φώτα | • | – |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | 8 ιντσών | 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | ο | ο |
Τιμή από (ευρώ) | 12.290 | 11.760 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,481 €/λτ. |