Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν μακρόχρονη και ισχυρή παρουσία σε επίπεδο πωλήσεων στην ελληνική αγορά, όπου ιδιαίτερη προτίμηση παρουσιάζουν τα ιαπωνικά μοντέλα. Δύο από τα πιο αγαπημένα είναι το επί σειρά ετών best seller στην Ελλάδα, Toyota Yaris, καθώς και το πολύ δημοφιλές Suzuki Swift.
Δείτε ακόμα: DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi Vs ΜΙΝΙ Countryman One D
Αμφότερα διατίθενται με ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης και πωλούνται σε αρκετά δελεαστικές τιμές για τον εξοπλισμό που προσφέρουν. Ξεκινώντας από το Swift, για πρώτη φορά προσφέρεται με υβριδική τεχνολογία, συνδυαστικά με τον 1.2 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 90 ίππων. Οι τιμές του Swift 1.2 λτ. Dualjet Hybrid ξεκινούν από 12.640 ευρώ, τιμή που το καθιστά ως ένα από τα πλέον οικονομικά σε τιμή, μικρά υβριδικά της αγοράς. Στα ίδια σχεδόν χρήματα προσφέρεται και το Yaris 1.5 λτ. (από 12.530 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά), με πιο δυνατό κινητήρα και λίγο καλύτερο εξοπλισμό. Επιπλέον του Swift περιλαμβάνει τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, καθώς και διζωνικό κλιματισμό αντί air condition.
Πιο νεανική εμφάνιση το Swift
Και τα δυο μοντέλα του συγκριτικού μας, διαθέτουν την απαραίτητη σπιρτάδα στο παρουσιαστικό, που τα βοηθάει να κερδίσουν κι ένα νεότερο αγοραστικά κοινό. Ειδικότερα το Swift είναι πιο σπορτίφ και πιο μικρό σε μήκος. Συγκεκριμένα το Yaris είναι κατά 105 χιλιοστά πιο μακρύ (3.945 χλστ., έναντι 3.840 χλστ του Swift) με το μικρό Suzuki να είναι πιο πλατύ, χάρη στα 1.735 χλστ. (1.695 χλστ. πλάτος το Yaris). Σημαντική διαφορά εντοπίζεται στο μεταξόνιο, (μιας κι επηρεάζει αρκετά το διαθέσιμο χώρο επιβατών) με εκείνο του Toyota να αγγίζει τα 2.510 χλστ. και του Swift τα 2.450 χλστ.
Διαβάστε επίσης: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;
Νεανικό εσωτερικό το Swift, πιο ευρύχωρο το Yaris
Οι καμπίνες των δυο ιαπωνικών μοντέλων θα βολέψουν την πλειοψηφία των χρηστών, ενώ θα τους ικανοποιήσουν και με την άνεση, αλλά και εργονομία που προσφέρουν. Η καμπίνα του Swift είναι ελαφρώς πιο οδηγοκεντρική, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό, μόλις ο οδηγός κάτσει στο κάθισμα. Σε αυτή την αίσθηση συμβάλλει το σπορτίφ δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, τα δύο κυκλικά όργανα με την οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα σε αυτά, οι στρογγυλοί αεραγωγοί, τα επίσης στρογγυλά χειριστήρια του κλιματισμού και η οθόνη αφής των 7 ιντσών. Από την άλλη το εσωτερικό του Yaris διαθέτει το τυπικό παρουσιαστικό, με πιο ποιοτικά υλικά και το καλό φινίρισμα. Οι οδηγοί και των δύο αυτοκινήτων δεν αντιμετωπίζουν κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα με την εργονομία, ωστόσο η θέση οδήγησης του Swift είναι καλύτερη.
Στους χώρους επιβατών, το Yaris έχει ένα μικρό προβάδισμα σε ότι αφορά το διαθέσιμο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Όφελος που αποκομίζει από το μεγαλύτερο μεταξόνιο που αναφέραμε παραπάνω, ενώ μεγαλύτερος είναι κι ο χώρος αποσκευών που αγγίζει τα 279 λίτρα, έναντι των 265 λίτρων που προσφέρει το Swift.
Δείτε ακόμα: Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG VS Kia Picanto 1.2 MPI
Δυνατός του Yaris, έμφαση στην οικονομία του Swift
Ο λόγος φυσικά για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες των δυο μικρών που συγκρίνουμε. Ξεκινώντας με το τεχνολογικά προηγμένο μοτέρ του Suzuki, αυτό συνδυάζει τον 1.2 DualJet κινητήρα βενζίνης με ένα υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Αποδίδει 90 ίππους και 120 Nm ροπής, διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία, όντας πρόθυμο από το χαμηλό φάσμα στροφών. Τα πάει εξαιρετικά με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο κι έτσι ο οδηγός απολαμβάνει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Σε ότι αφορά το υβριδικό σύστημα, όταν ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί (π.χ. στο φανάρι), τα ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου τροφοδοτούνται από τη μπαταρία. Στην εκκίνηση η ηλεκτρογεννήτρια επιτρέπει την αθόρυβη και ομαλή επανεκκίνηση, ενώ όταν οδηγός φρενάρει ή αφήνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, το ISG χρησιμοποιεί την ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση και φορτίζει τη μπαταρία. Η ηλεκτρογεννήτρια ενισχύει το μηχανικό σύνολο στις επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, βοηθώντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Από την άλλη το Yaris διαθέτει μια πιο συμβατική λύση, με τον ατμοσφαιρικό 1.5 λτ. Dual VVT-iE να αποδίδει 111 ίππους και 136 Nm ροπής. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Toyota, o 1.5 λτ. επιταχύνει το Yaris από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ., έχοντας τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 λτ. Hybrid 90 HP
Στη πράξη κι οι δυο κινητήρες αποδίδουν ικανοποιητικά, με πρόθυμο τράβηγμα από χαμηλά, όπου η ελαφρώς υψηλότερη ροπή του Yaris και η κλιμάκωση του κιβωτίου, του δίνει ένα μικρό προβάδισμα κατά την επιτάχυνση. Μην νομίζετε ότι τα 21 λιγότερα άλογα του Swift το κάνουν ένα αργό αυτοκίνητο. Αντιθέτως οι Ιάπωνες φρόντισαν να έχουν μια σωστή κλιμάκωση στο κιβώτιο, όπου συνδυαστικά με τις αρετές του κινητήρα, επιτρέπουν στο Swift να ακούει άμεσα στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ, με θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές.
Κλείνοντας την αναφορά μας στα μηχανικά σύνολα, εκεί που το Suzuki Swift κερδίζει κατά κράτος είναι στην κατανάλωση. Kατά τη διάρκεια τις δοκιμής, εμείς είδαμε μέση τιμή στα 5,7 λτ./100 χλμ., έναντι των 7,0 λτ./100 χλμ. που χρειάστηκε το Yaris.
Διαβάστε επίσης: Audi Q3 35 TFSI VS Volvo XC40 T3
Πιο fun to drive το Swift και άνετο το Yaris
Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά των δυο μικρών μοντέλων κι εδώ τα πράγματα είναι μοιρασμένα. Το Swift είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ το Yaris δίνει έμφαση στην άνεση, σε κάθε είδους διαδρομή. H πλατφόρμα Heartect στο Swift έχει μειώσει αρκετά το βάρος, συγκριτικά με τα προηγούμενα μοντέλα, επιτρέποντας στο μοντέλο της Suzuki να κινείται πιο ανάλαφρα σε δρόμο με καμπές, χωρίς να χάνει την σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και με καλή πληροφόρηση, τα φρένα ισχυρά και το πεντάρι κιβώτιο έχει ευχάριστο κούμπωμα, ενώ δεν θα δυσανασχετήσει και σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.
Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση ικανοποιεί σε άνεση, όμως εδώ το Yaris είναι καλύτερο. Η άνεση είναι προτεραιότητα, ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός, με το Yaris να είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μακρινές αποστάσεις, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Τώρα αν αποφασίσετε να το πιέσετε, δεν θα σας πει «Όχι», με την συμπεριφορά να μην είναι τόσο κοφτερή, όσο του Swift. Τα πάντα είναι ελεγχόμενα, με λογικές κλίσεις, με την υποστροφή να εμφανίζεται πρώτη, αλλά θα εξαλειφθεί από το ESP. Το τιμόνι παρουσιάζει καλή αμεσότητα και απόκριση, ενώ η αίσθηση είναι σχετικά ελαφριά. Τέλος, δυνατά είναι τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS
Η τελική επιλογή ανάμεσα στα δυο μικρά ιαπωνικά μοντέλα είναι ξεκάθαρη κι έχει να κάνει με τον τύπο του οδηγού. Κι εξηγούμαστε ευθύς αμέσως. Ξεκινώντας με No1 σε πωλήσεις Toyota Yaris, αποτελεί μια σίγουρη επιλογή που ο τελικός αγοραστής θα απολαμβάνει την άνεση και την αξιοπιστία της μάρκας. Παράλληλα, όταν αποφασίσει να το πουλήσει θα πετύχει υψηλότερη μεταπωλητική αξία.
Από την άλλη, το Suzuki Swift μιλάει κατευθείαν στην καρδιά του οδηγού που θέλει ένα εμφανίσιμο, αλλά και σπιρτόζικο σε επιδόσεις μικρό αυτοκίνητο, το οποίο θα του χαρίσει και μερικά χαμόγελα σε μια διαδρομή με στροφές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Swift 1.2 Hybrid 90 PS | Yaris 1.5 Dual VVT-iE 111 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.242 | 1.496 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 90/6.000 | 111/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 120/4.400 | 136/4.400 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,9 | 11,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 175 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,1 | 4,8 |
Βάρος (κιλά) | 947 | 1.040 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Swift 1.2 Hybrid 90 PS | Yaris 1.5 Dual VVT-iE 111 PS |
Μήκος (χλστ.) | 3.840 | 3.945 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.735 | 1.695 |
Ύψος (χλστ.) | 1.495 | 1.510 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.450 | 2.510 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 265 | 279 |
Κατανάλωση – Κόστη | Swift 1.2 Hybrid 90 PS | Yaris 1.5 Dual VVT-iE 111 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 5,7 | 7,0 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 900 € | 1.105 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 94 | 109 |
Τέλη κυκλοφορίας | 84,6 € | 106,82 € |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Swift 1.2 Hybrid 90 PS | Yaris 1.5 Dual VVT-iE 111 PS |
Αυτόνομη πέδηση | ο | • |
Διατήρηση λωρίδας | ο | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | – |
Ηλ. κλιματισμός | ο | • |
Σύστημα πολυμέσων | ο | ο |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | ο |
Ζάντες αλουμινίου | ο | ο |
Τιμή από (ευρώ) | 12.640 | 12.530 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,316 €/λτ.