Η επιλογή του νέου αυτοκινήτου αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας, πόσο δε μάλλον όταν έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα που πρόκειται να καλύψει μεγάλο μέρος των καθημερινών αναγκών μετακίνησης. Η κατάσταση περιπλέκεται, όταν έχουμε κατασταλάξει στο μοντέλο της αρεσκείας μας, αλλά αυτό προσφέρεται με δυο διαφορετικούς κινητήρες κοντά στο budget μας!
Μια τέτοια περίπτωση είναι το Renault Captur, το οποίο είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης. Βασικός είναι ο 1.000άρης TCe με 91 ίππους, ενώ με τον ίδιο κυβισμό προσφέρεται και με LPG, με ισχύ 100 ίππων. Πιο πάνω βρίσκεται ο 1.3 TCe με 140 ίππους και στάνταρ το 7άρι αυτόματο κιβώτιο EDC (από 26.380 ευρώ) και στην κορυφή τοποθετείται το Plug-in Hybrid E-TECH 160 (από 34.980 ευρώ). Το δικό μας αγοραστικό δίλημμα επικεντρώνεται στις πιο οικονομικές εκδόσεις, την 1.0 ΤCe και στην αντίστοιχη με το κιτ LPG. Τιμολογιακά τα δυο μοντέλα είναι αρκετά κοντά, όπως και εξοπλιστικά βάζοντας έτσι τα δύσκολα στον υποψήφιο κάτοχο ενός Renault Captur.
Το γαλλικό compact SUV στην αρχική έκδοση Expression με τον βενζινοκινητήρα των 91 ίππων προσφέρεται με ικανοποιητικό εξοπλισμό και με τιμή που ξεκινάει από τα 19.130 ευρώ. H έκδοση LPG που είναι και δυνατότερη κατά 9 άλογα (100 στο σύνολο) ξεκινάει από τα 19.830 ευρώ. Ο εξοπλισμός άνεσης κι ασφάλειας και στις δυο εκδοχές κινητήρα περιλαμβάνει:
- 6 αερόσακους
- Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR)
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA)
- Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (LDW)
- Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων (AEB)
- Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR)
- Cruise Control και περιοριστής ταχύτητας με χειριστήρια στο τιμόνι
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών
- Σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι καθρέφτες
- Αir condition
- Ζάντες 17 ιντσών Flex wheels
Ελκυστικό από άκρη σε άκρη!
Το νέο Renault Captur που μας πρωτοσυστήθηκε το 2020, ήρθε ολοκληρωτικά αλλαγμένο αποκτώντας μια αρκετά δυναμική εμφάνιση. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά του γνωρίσματα είναι τα φανάρια σε σχήμα «C» με τους στάνταρ Full LED προβολείς και οι έντονα ανάγλυφες πλευρικές του επιφάνειες, ενώ εξίσου εντυπωσιακό είναι και το μυώδες πίσω άκρο του. Σε ότι αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις, το νέο Captur είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Πιο συγκεκριμένα το μήκος αγγίζει τα 4.227 χλστ. (+11 εκ. από το πρώτης γενιάς Captur), το πλάτος τα 1.797 χλστ. και το ύψος 1.576 χλστ. Σημαντική αύξηση υπήρξε και στο μεταξόνιο των 2.639 χλστ. (+2 εκ.), γεγονός που βελτιώνει αισθητά τους χώρους επιβατών.
«Πάνε» και δεν καίνε οι κινητήρες!
Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα που εξετάζουμε, είναι αποδοτικά και δεν αποδεικνύονται δαπανηρά σε καύσιμο. Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης αποδίδει 91 ίππους στις 4.600 σ.α.λ., με την ροπή να αγγίζει τα 160 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 14,0 δλ. και η τελική φτάνει τα 168 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, κατά WLTP, ανέρχεται στα 5,8 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 130 – 141 γρ./χλμ.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας διπλού καύσιμου (βενζίνη – υγραέριο) TCe 100 LPG είναι σχεδιασμένος από το εργοστάσιο για να δουλεύει και με υγραέριο. Η δεξαμενή των 18 κιλών βάρους, είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και είναι τοποθετημένη στον χώρο που τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός, χωρίς να επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 422 έως 536 λτ. (ανάλογα τη θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος). Η λειτουργία του συστήματος είναι απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από τον διακόπτη που είναι τοποθετημένος στην καμπίνα, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει.
Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τώρα, έχει ισχύ 100 ίππων στις 4.600 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm στις 2.000 σ.α.λ. (LPG). Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,0 δλ., με μέση κατανάλωση υγραερίου 7,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 117 – 126 γρ./χλμ.
Τι θα «κάψουν» αμφότερα;
Πριν αναφερθούμε σε απόλυτα νούμερα, ένα ακόμα σημαντικό όφελος στην έκδοση διπλού καυσίμου, είναι η μεγαλύτερη αυτονομία που προσφέρει, χάρη στα δυο ρεζερβουάρ. 40 λίτρα για το υγραέριο και 48 λίτρα για την βενζίνη. Για να δούμε λοιπόν το κόστος καυσίμου για κάθε ένα μοντέλο και σε ετήσια βάση 12.000 χλμ. To Captur LPG προσφέρει σημαντικό όφελος, μιας και το κόστος καυσίμου για τα συγκεκριμένα διανυθέντα χιλιόμετρα, αγγίζει τα 747 ευρώ (με τιμή υγραερίου ανά λίτρο στα 0,83 ευρώ), έναντι των 1.114 ευρώ που θα στοιχίσει η χρήση βενζίνης (τιμή λίτρου 1,601 ευρώ). Το συνολικό όφελος φτάνει τα 367 ευρώ, νούμερο το οποίο θα αυξάνεται όσο περισσότερο χιλιόμετρα διανύονται.
Πάτημα γαλλικής σχολής!
Αυτό για το οποίο είστε σίγουροι με την επιλογή του Captur (ανεξάρτητα από τον κινητήρα) είναι πως θα απολαμβάνετε άνεση κι ασφάλεια. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά, αφήνοντας εκτός καμπίνας καθετί ενοχλητικό, εξασφαλίζοντας αυξημένη ευθυβολία και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Εξίσου άνετα θα μπορέσετε να στρίψετε με το Captur, μιας κι η ανάρτηση φροντίζει να προσφέρει αυξημένη πρόσφυση συνδυαστικά με την απαιτούμενη άνεση από ένα αυτοκίνητο της B–SUV κατηγορίας!
Το Captur LPG συμφέρει από πλευράς κόστους καυσίμων, συν τη μεγαλύτερη αυτονομία και τις καλύτερες επιδόσεις, όμως το αμιγώς βενζίνης έχει χαμηλότερη τιμή. Οπότε, ο ζυγός κλίνει υπέρ του LPG.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Captur 1.0 TCe 90 | Captur 1.0 TCe LPG 100 |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη/LPG |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.600 | 91/4.800 (B) 100/4.600 (LPG) |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.000 | 160/2.100 (B) 170/2.000 (LPG) |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,0 | 13,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 168 | 173 |
Κατανάλωση | 5,8 – 6,2 | 5,8 – 6,3 (B) 7,5 – 8,1 (LPG) |
Βάρος (κιλά) | 1.182 | 1.239 |
Κατανάλωση – κόστη | Captur 1.0 TCe 90 | Captur 1.0 TCe LPG 100 |
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,8 | 7,5 (LPG) |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.114 € | 747 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 130 – 141 | 132 – 143 |
Τέλη κυκλοφορίας | 83,2 – 98,7 € | 84,48 – 100 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 4.000 € |
Εξοπλισμός – τιμή | Captur 1.0 TCe 90 | Captur 1.0 TCe LPG 100 |
Έκδοση | Expression | Expression LPG |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αυτόματα φώτα | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | • | • |
Κάμερα οπισθοπορείας | o | o |
Ζάντες αλουμινίου | o | o |
Τιμή από (ευρώ) | 19.130 | 19.830 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,601 €/λτ. & LPG στα 0,83 €/λτ.