Έπειτα από την απελευθέρωση του diesel πριν μερικά χρόνια, το αγοραστικό κοινό πέρα από την προφανή ερώτηση τι αυτοκίνητο να αγοράσει, πλέον κάνει ακόμα μια: Βενζίνη ή diesel;
Ένα ερώτημα που ομολογουμένως είναι αρκετά δύσκολο να απαντηθεί, αφού κι η απάντηση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Όπως για παράδειγμα πόσα χιλιόμετρα καλύπτει ο χρήστης σε ετήσια βάση, αλλά και πόσα χρήματα θέλει να δαπανήσει, μιας κι οι εκδόσεις diesel είναι κατά βάση ελαφρώς ακριβότερες από τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες.
Δείτε ακόμα: Δημοπρατείται Nissan Skyline 2000 GT-R του 1969
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που ένα μοντέλο κι ειδικά ένα best seller όπως το Nissan Qashqai, η τιμή κτήσης του είτε ως βενζινοκίνητο, είτε ως diesel είναι παραπλήσια και με ίδιο εξοπλισμό; Εσείς τι θα επιλέγατε, τον πιο δυνατό βενζίνης 1.3 turbo κινητήρα με 140 ίππους ή τον οικονομικό 1.5 diesel με τα 116 άλογα; Ας αναλύσουμε διεξοδικά τα δυο μοντέλα για να δούμε τα θετικά κι αρνητικά κάθε έκδοσης.
Αμελητέα διαφορά στην τιμή
Έχοντας ως σημείο αναφοράς την έκδοση Acenta με τον αρκετά καλό εξοπλισμό (σύστημα infotainment A-IVI με οθόνη αφής 7 ιντσών, κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρες βροχής και φωτός, προβολείς ομίχλης και δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και επιλογέα), το Nissan Qashqai 1.3 DIG-T ξεκινάει από τα 22.550 ευρώ, ενώ φθηνότερη κατά 180 ευρώ είναι η diesel έκδοση του μοντέλου, με τιμή που ξεκινάει από τα 22.370 ευρώ.
Επιδόσεις ή χαμηλή κατανάλωση;
Το best seller ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει μια ευρεία γκάμα κινητήρων που καλύπτει κάθε επιθυμία, αλλά και κάθε οδηγική ιδιαιτερότητα. Το βενζινοκίνητο μοντέλο με τον 1.300άρη turbo κινητήρα διακρίνεται για την σπιρτόζικη λειτουργία του, το πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και τις άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την Nissan ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ., ενώ διαθέτει κι αρκετό νεύρο στις ρεπρίζ, λόγω της ροπής και της καλής κλιμάκωσης του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Κάτι που συμβάλλει και στην λογική κατανάλωση καυσίμου, που βρέθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT
Στον αντίποδα έχουμε ένα γνώριμο μηχανικό σύνολο. Για την ακρίβεια μιλάμε για τον best seller κινητήρα σε αυτό το εύρος κυβισμού, ο οποίος κινεί πολλά μοντέλα και εκδόσεις στην σύγχρονη αυτοκίνηση. Αυτός δεν είναι άλλος από τον βελτιωμένο 1.5 dCi με την ομαλή και ήσυχη λειτουργία του. Όμως στις χαμηλές στροφές υπάρχει ένα κενό ισχύος που δεν εμφανίζει ο πιο γραμμικός και με μεγαλύτερο εύρος στροφών 1.3 DIG-T. Ο ντίζελ αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ., με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων να βοηθάει σημαντικά στην ισορροπία επιδόσεων και κατανάλωσης. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,3 δλ. και η τελική αγγίζει τα 181 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με πραγματική κατανάλωση που δεν ξεπερνάει τα 5,7 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες οδήγησης.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.7 diesel 150PS 4×4
Άνετο το diesel, για πιο σπορ οδηγούς το βενζινοκίνητο!
Κοινός τόπος και των δυο εκδόσεων είναι η άνεση. Είτε επιλέξετε τον βενζινοκινητήρα, είτε την diesel έκδοση, το μόνο σίγουρο είναι πως θα απολαύσετε άνετες διαδρομές. Η ανάρτηση του Qashqai 1.3 DIG-T είναι ελαφρώς πιο σφιχτή, όπου συνδυαστικά με το ελαφρύτερο μοτέρ, προσφέρει αυξημένη ευελιξία και σταθερότητα, ακόμα και στις έντονες αλλαγές πορείας. Στην diesel έκδοση, η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας και στα δύο) συνδυάζει κι αυτή σταθερότητα κι άνεση για τους επιβαίνοντες. Αμφότερα τα μοντέλα, στον αυτοκινητόδρομο κατορθώνουν να κινούνται με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας την ευθυβολία τους σε κάθε μέτρο που διανύουν. Σε δρόμο με στροφές κανένα από τα δυο δεν θα απογοητεύσει το μέσο χρήστη. Η πρόσφυση από την ανάρτηση είναι άφθονη, οι κλίσεις του αμαξώματος λογικές για την κατηγορία, αλλά η βενζινοκίνητη έκδοση συγκριτικά με την diesel, θα επιτρέψει στον οδηγό «να παίξει» λίγο περισσότερο, ενώ είναι πιο ευχάριστη στην οδήγηση λόγω κυρίως του κινητήρα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS
Το μεγαλύτερο εύρος στροφών του κινητήρα βενζίνης θα δώσει τη δυνατότητα στον οδηγό να είναι με μια σχέση κάτω, κινούμενος σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Και δεν υπονοούμε ότι το Qashqai 1.5 dCi δεν μπορεί να κινηθεί σβέλτα. Σε καμία των περιπτώσεων! Απλά ο οδηγός του θα πρέπει να συνηθίσει το γεγονός να κινείται με μια σχέση πάνω λόγω της φύσης της λειτουργίας του κινητήρα πετρελαίου. Τα φρένα είναι δυνατά, ενώ και το τιμόνι προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ότι ακριβώς περιμένεις από ένα SUV μοντέλο με οικογενειακό προσανατολισμό.
Εσωτερικό ίδιο και ποιοτικό
Απόλυτα αναμενόμενο και λογικό. Τα δυο μοντέλα μοιράζονται το ίδιο ακριβώς ταμπλό με τη διαφορά να εντοπίζεται μόνο στο εύρος του στροφόμετρου. Από εκεί κι έπειτα η καμπίνα αφήνει θετικές εντυπώσεις στον χρήστη από την πρώτη επαφή. Είναι κατασκευασμένη με ποιοτικά και μαλακά υλικά και διαθέτει πολύ καλή συναρμογή. Οι πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα βελτιώνουν κατά πολύ την πρακτικότητα, ο οδηγός κάθεται ψηλά κι έχει καλή περιμετρική όραση, με τα καθίσματα Monoform να προσφέρουν εξαιρετική άνεση. Το σύστημα infotainment NissanConnect, με την οθόνη αφής 7 ιντσών, αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις, χάρη στην πολύ καλή ευκρίνεια και τα καλά, καινούργια γραφικά του. Προσφέρει επιπλέον δυνατότητα φωνητικών εντολών, αλλά και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης. Στον τομέα των χώρων αυτοί είναι αρκετοί, αφού μια τετραμελής οικογένεια με τις αποσκευές της (430 λτ.) θα μετακινηθεί με άνεση.
Ποια είναι η ετυμηγορία λοιπόν;
Δύσκολη η απόφαση και σίγουρα πρέπει να εξετάζεται υπό περίπτωση, ειδικά την στιγμή που η χρηματική διαφορά είναι ανάξια αναφοράς. Αναμφίβολα το Nissan Qashqai είναι το best seller της κατηγορίας του κι αυτό σίγουρα τα λέει όλα. Άλλωστε η αξία του αντιπάλου μεγαλώνει και την αξία της επιτυχίας και το Qashqai έχει δύσκολους παίχτες απέναντί του. Όμως τα καταφέρνει μια χαρά, κάνοντας ότι ακριβώς απαιτεί ο μέσος χρήστης από ένα μοντέλο της κατηγορίας των SUV.
Διαβάστε επίσης: Πιο συναρπαστικό Nissan Navara N-Guard
Η επιλογή του κινητήρα είναι καθαρά προσωπική επιλογή. Αν είστε ταξιδιάρηδες τύποι τότε η diesel έκδοση ίσως να σας καλύψει παραπάνω μιας και η μικρότερη μέση κατανάλωση προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Αν θέλετε περισσότερο νεύρο από το μηχανικό σύνολο, τότε ο 1.3 DIG-T είναι αυτός που πρέπει να σας συντροφεύει στις μετακινήσεις σας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS | Qashqai 1.5 dCi 116 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.332 | 1.461 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/8 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 140/5.000 | 116/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 240/1.600 | 260/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,5 | 12,3 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 193 | 181 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,8 | 5,3 |
Βάρος (κιλά) | 1.300 | 1.460 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS | Qashqai 1.5 dCi 116 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.394 | 4.394 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.806 | 1.806 |
Ύψος (χλστ.) | 1.590 | 1.590 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.646 | 2.646 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 430 | 430 |
Κατανάλωση – κόστη | Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS | Qashqai 1.5 dCi 116 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,6 | 5,7 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. | 1.305 € | 792 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 154 | 139 |
Τέλη κυκλοφορίας | 284,90 € | 166,80 € |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS Acenta | Qashqai 1.5 dCi 116 PS Acenta |
Αυτόνομη πέδηση | – | – |
Διατήρηση λωρίδας | – | – |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | – | – |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη αφής 7 ιντσών | Οθόνη αφής 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 22.550 | 22.370 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα πανελλαδική μέση τιμή βενζίνης 1,431 €/λτ. και πετρελαίου 1,158 €/λτ. |