H κατηγορία των μικρών SUV έχει εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση, κάτι που γίνεται αντιληπτό από την πληθώρα των διαθέσιμων κι ικανών μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά. Όπως για παράδειγμα τα Opel Crossland X και SEAT Arona τα οποία διασταυρώνουν τα ξίφη τους στο παρακάτω συγκριτικό.
Δείτε ακόμα: Πρώτη εμφάνιση του νέου «πράσινου» Opel Mokka
Αμφότερα τα μοντέλα μας, εξοπλίζονται με σύγχρονους κι αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης, προσφέρονται με λογικές (για αυτά που προσφέρουν) τιμές, όπου το καθένα παρατάσσει διαφορετικά πλεονεκτήματα για να κερδίσει την εύνοια του αγοραστικού κοινού.
Από τους κινητήρες του Crossland X ξεχωρίσαμε τον 1.2 λτ. με τους 130 ίππους, που προσφέρεται με δυο εκδόσεις: την επετειακή 120 Edition και την κορυφαία Χ-Clusive. Η πρώτη ξεκινάει από τα 19.950 ευρώ και διατίθεται με ικανοποιητικό εξοπλισμό. Αν επιλέξετε την εν λόγω έκδοση σας προτείνουμε να δώσετε έξτρα 1.250 ευρώ και να προμηθευτείτε τα Safety (Σύστημα Ανίχνευσης Κόπωσης Οδηγού, Σύστημα Προειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης & Ανίχνευση Πεζών) και Park and Go Pack (Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προηγμένο σύστημα παρκαρίσματος, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας) πακέτα, που ενισχύουν την ασφάλεια και την άνεση.
Το SEAT Arona στην κορυφαία του βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.5 TSI κινητήρα των 150 ίππων προσφέρεται από 20.100 ευρώ. Ο εξοπλισμός των εκδόσεων FR είναι πλούσιος καθώς μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σπορ χαρακτηριστικά, όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, LED φώτα και σύστημα πολυμέσων.
Μικρά μεν, αλλά δεν θα στερηθείτε τίποτα!
Ξεκινώντας με το ισπανικό μοντέλο αυτό βασίζεται στην νέα πλατφόρμα MQB A0 και είναι η ίδια με του Ibiza, αλλά και του VW Polo και Audi Α1. To μήκος του αγγίζει τα 4.138 χλστ., το πλάτος τα 1.780 χλστ. και το ύψος τα 1.552 χλστ. Στο Crossland X τα αντίστοιχα νούμερα είναι 4.212 χλστ. για το μήκος, 1.765 χλστ. για το πλάτος και 1.605 χλστ για το ύψος. Το μεταξόνιο στο Crossland X είναι μεγαλύτερο στα 2.604 χλστ., έναντι 2.566 χλστ. στο Arona.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή SEAT Tarraco 1.5 TSI 150HP ACT
Στο τομέα της εξωτερικής εμφάνισης, το μικρό Opel θυμίζει ελαφρώς το παλιότερο Mokka X, με τη διχρωμία στο αμάξωμα και το τρικ της αιωρούμενης οροφής στις πίσω κολόνες να κεντρίζουν το μάτι, δίνοντας παράλληλα και την απαιτούμενη νότα διαφορετικότητας. Από την άλλη το Arona, αντιπαρατάσσει ένα πιο σπορτίφ παρουσιαστικό, χάρη στο δυναμικό εμπρός προφυλακτήρα, τη νέα μάσκα, αλλά και τις 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Άνετα και καλοφτιαγμένα εσωτερικά
Οι καμπίνες και των δυο μικρών SUV είναι σύγχρονες σχεδιαστικά, ενσωματώνοντας όλες τις απαραίτητες ανέσεις κι ευκολίες που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Σε επίπεδο κατασκευής κανένα από τα δυο δεν θα σας απογοητεύσει, με τα υλικά που απαρτίζουν τις καμπίνες να είναι ποιοτικά. Στο Crossland X ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό αποτελείται από αφρώδες υλικό, έναντι σκληρού πλαστικού στο Arona, με την πιο στιβαρή όμως συναρμογή. Επίσης, στο Arona η επένδυση δέρματος στο διακοσμητικό του ταμπλό με τις κόκκινες ραφές και τα σπορ καθίσματα υπογραμμίζουν τον πιο δυναμικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Κυρίαρχη θέση και στα δυο, έχει η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο Opel και 6,5 ιντσών στο SEAT, που βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Εργονομικά ζητήματα δεν θα συναντήσετε σε κανένα από τα δυο μοντέλα, ενώ και πρακτικά θα μείνετε ικανοποιημένοι, μιας και πλήθος θηκών υπάρχει σε αφθονία για τα καθημερινά μικροαντικείμενα.
Αμφότερα τα μικρά SUV είναι σε θέση να μετακινήσουν δίχως παραχωρήσεις έως τέσσερις ενήλικους επιβάτες στο εσωτερικό τους. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι, ακόμα και για τους λίγο πιο ψηλούς. Μικρές διαφορές υπάρχουν και στο χώρο αποσκευών κατά 10 λτ. (410 λτ. το Crossland X, έναντι 400 λτ. του Arona), αλλά η διαφορά μπορεί να εκτοξευθεί, μιας και το Opel διαθέτει συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 15 εκατοστά. Με το κάθισμα προς τα εμπρός η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 520 λίτρα, όμως ο χώρος για τα πόδια στο πίσω κάθισμα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος.
Πιο δυνατό κι εκρηκτικό το SEAT Arona
Μπορεί ο κυβισμός του SEAT Arona να είναι ελαφρώς μεγαλύτερος κατά 299 κ.εκ., εν τούτοις αξίζει κάθε ευρώ που θα δαπανήσετε. Οι μηχανικοί της SEAT έχουν καταφέρει να συνδυάσουν γρήγορες επιδόσεις με λογική, για την ιπποδύναμη και τις επιδόσεις, κατανάλωση καυσίμου. Έτσι έχετε στη διάθεσή σας 150 ίππους και 250 Nm ροπής, νούμερα που προσφέρουν ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολύ καλή, χωρίς κραδασμούς ή θόρυβο που να εισβάλει στην καμπίνα, ενώ η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας ανήλθε σε 7,1 λτ./100 χλμ. Αρωγός στη μάχη της κατανάλωσης είναι το σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων (όταν δεν δέχεται φορτίο), καταναλώνοντας έτσι λιγότερο καύσιμο και τη μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.). Η μετάβαση μάλιστα από τη λειτουργία ανάμεσα σε δύο ή τέσσερις κυλίνδρους είναι ομαλή και δεν την αντιλαμβάνεται ο οδηγός, παρά μόνο όταν βλέπει την σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS
Όμως κι ο 1.2 PureTech του Opel Crossland X με τους 130 ίππους και τα 230 Nm ροπής δεν στερείται επιδόσεων, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 9,9 δλ. και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 201 χλμ./ώρα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 ταχυτήτων στέκεται αρωγός στο έργο του οδηγού, όχι όμως και η σαφήνεια του λεβιέ, που έχει μεγάλες διαδρομές, ενώ στις γρήγορες αλλαγές δεν ικανοποιεί. Μπορεί να είναι 3κύλινδρος, αλλά τουλάχιστον δεν έχει έντονους κραδασμούς, αλλά σίγουρα θα σας ενοχλήσει κατά τη πλήρη επιτάχυνση με τον παραγόμενο θόρυβο, που περνάει μέσα στη καμπίνα. Τουλάχιστον σε συνθήκες ταξιδιού τα πράγματα είναι καλύτερα χάρη και στη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ. με 6η). Η κατανάλωση είναι λογική, καθώς σε πραγματικές συνθήκες βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,8 λτ./100 χλμ.
Καλύτερο στο δρόμο το Arona
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τα πράγματα είναι πιο διακριτά με το κάθε μοντέλο να κερδίζει συγκεκριμένο πυρήνα κοινού. Αν για παράδειγμα είστε ένας νέος οικογενειάρχης που προσφάτως αφήσατε το σπορ μοντέλο για χάρη της οικογένειας, τότε το SEAT Arona θα είναι πιο κοντά στα θέλω σας. Σαφώς και δεν μιλάμε ότι θα έχετε ένα GTi στα χέρια σας, αλλά συγκριτικά με το Crossland X θα σας κερδίσει περισσότερο με τα τονισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά του. Η ανάρτηση φροντίζει να προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση, διατηρώντας παράλληλα τις κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες. Συνδυασμός που έχει μικρό αντίκτυπο στην άνεση των επιβατών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αισθανθούν δυσαρέσκεια στην καμπίνα του ισπανικού μικρού SUV. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και σταθερό, με τα φρένα να είναι δυνατά και με καλή αίσθηση στο πεντάλ, το τιμόνι έχει λογικό βάρος, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ικανοποιεί με την αίσθησή του και την κλιμάκωσή του. Επίσης, μέσω του Drive Profile δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ των οδηγικών προφίλ Comfort, Eco, Sport και Individual.
Διαβάστε επίσης: Ποιο είναι το ακριβότερο SEAT των 45.750 ευρώ;
Σφιχτή είναι η ρύθμιση της ανάρτησης και στο Crossland X, με αποτέλεσμα να περιορίζει τις κλίσεις, με την υποστροφή να είναι το κύριο γνώρισμα σε συνθήκες οδηγικές πίεσης. Και μην νομίζετε ότι με μεταφορά βάρους θα το καταφέρετε να υπερστρέψει, μιας και το ESP θα βάλει τέλος και μάλιστα άτσαλα στα όνειρά σας.
Η ανάρτηση επιτρέπει σε ανωμαλίες -ειδικά του εγκάρσιου είδους- να περνάνε στο εσωτερικό και αντιδρά ξερά στα φαγώματα. Ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός, όμως αυτή η χαμηλή ένταση είναι που τονώνει τα «γκαπ» του πίσω ημιάκαμπτου άξονα στο πέρασμα από ταλαιπωρημένη άσφαλτο. Στις ευθείες είναι γενικά σταθερό και μόνο σε έντονους πλευρικούς ανέμους εμφανίζει ευπάθεια. Το τιμόνι δεν διακρίνεται ούτε για την αίσθηση, ούτε για το βάρος του, όμως δεν σε αφήνει στο «σκοτάδι» σχετικά με την θέση των εμπρός τροχών. Τα φρένα επιβραδύνουν με αποφασιστικότητα το σχετικά βαρύ αμάξωμα, όμως θέλουν αρκετή πίεση στο πεντάλ για να «πιάσουν».
Συμπέρασμα:
Τα δύο μοντέλα της σημερινής μας σύγκρισης είναι σε θέση να καλύψουν τις περισσότερες ανάγκες των αγοραστών. Το Crossland X θα κερδίσει όλους όσους θέλουν ένα πρακτικό κι εμφατικό αυτοκίνητο με δυνατό 1.200άρη κινητήρα. Το SEAT Arona προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και γενικά είναι πιο καλά στημένο στο δρόμο, κερδίζοντας πόντους στην καρδιά των fun to drive οδηγών.
Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 PS
(+) Εξοπλισμός, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα
(–) Θόρυβος κινητήρα, άνεση ανάρτησης, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS FR
(+) Τιμή, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, φρένα
(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Crossland X 1.2 Turbo 130 PS | Arona 1.5 TSI 150 PS FR |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.498 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/5.500 | 150/5.000 – 6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 | 250/1.500 – 3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,9 | 8,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 201 | 205 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,2 | 5,1 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 118 | 115 |
Τέλη κυκλοφορίας | 115,64 | 112,7 |
Βάρος (κιλά) | 1.259 | 1.222 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Crossland X 1.2 Turbo 130 PS | Arona 1.5 TSI 150 PS FR |
Μήκος (χλστ.) | 4.212 | 4.138 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.765 | 1.780 |
Ύψος (χλστ.) | 1.605 | 1.552 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.604 | 2.566 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 410 | 400 |
Κατανάλωση – Κόστη | Crossland X 1.2 Turbo 130 PS | Arona 1.5 TSI 150 PS FR |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,8 | 7,1 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 1.070€ | 1.118€ |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Crossland X 1.2 Turbo 130 PS | Arona 1.5 TSI 150 PS FR |
Αυτόνομη πέδηση | ο | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | ο |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 7 ιντσών | Οθόνη 6,5 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | ο |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 19.950 | 20.100 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,312€/λτ. |