40 ολόκληρα χρόνια γιορτάζει φέτος το Opel Corsa από το 1982 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του, αποτελώντας όλα αυτά τα έτη ένα best seller μοντέλο για τη μάρκα και την κατηγορία του. Μια ισχυρή παρουσία που συνεχίζει και το εντελώς νέο 6ης γενιάς Corsa, που διατίθεται με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και αμιγώς ηλεκτρικό.
Πιο συμφέρον σε τιμή το Corsa βενζίνης
Αναμενόμενα περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον συγκεντρώνει με τα μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.2Τ 100 hp και πετρελαίου 1.5D 102 hp, τα οποία συγκρίνουμε σε όλους τους τομείς. Ξεκινώντας από τις τιμές, βλέπουμε ότι τα αρχικά μοντέλα κοστίζουν τα ίδια σχεδόν χρήματα, όμως διαφέρουν σε εξοπλισμό, καθώς πρόκειται για διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις. Το 1.5D 102 hp εκκινεί από τις 21.770 ευρώ στην πρώτη έκδοση Corsa, ενώ το 1.2Τ 100 hp ξεκινά από την τρίτη έκδοση Design & Tech στις 21.400 ευρώ. Επιπλέον διαθέτει στον εξοπλισμό του οθόνη αφής 7 ιντσών (αντί 5), ζάντες αλουμινίου, αισθητήρα βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ηλεκτρικά πίσω παράθυρα. Με τον ίδιο εξοπλισμό Design & Tech, το πετρελαιοκίνητο Corsa ανεβαίνει στις 23.400 ευρώ, δηλαδή είναι ακριβότερο κατά 2.000 ευρώ.
Κερδίζει το ντίζελ σε κατανάλωση και κόστος
Ένας ακόμα σημαντικός τομέας όπου σημειώνονται σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο Corsa, είναι οι κινητήρες, ειδικά όσον αφορά την κατανάλωση και κατά επέκταση το κόστος στον οδηγό τους. Κοινά τους χαρακτηριστικά αποτελούν η παραπλήσια ισχύς και επιδόσεις, όμως δεν αποδίδονται με τον ίδιο τρόπο. Ο 1.2Τ με τους 100 ίππους και τα 205 Nm ροπής διακρίνεται για την ομαλότητα και τη σπορτίφ χροιά του, με εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα θορύβου. Συνεργάζεται άψογα με τη μετάδοση, ταξιδεύοντας στα 130 χλμ./ώρα με μόλις 2.600 σ.α.λ., ενώ όταν του ζητηθεί φτάνει εύκολα μέχρι τις υψηλές στροφές. Επίσης, η μέση κατανάλωση των 6,6 λίτρων/100 χλμ. είναι εντυπωσιακή για turbo μοτέρ βενζίνης.
Από την άλλη πλευρά ο 1.500άρης ντίζελ των 102 ίππων δεν απαιτεί υψηλές στροφές για να κινήσει γρήγορα το Corsa, χάρη στα 250 Nm ροπής και την ορθή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου. Ο κινητήρας αναμενόμενα θα ακουστεί (σε λογικά επίπεδα) όταν πιεστεί, αλλά δεν υπάρχει λόγος, γιατί ως ντίζελ, στις πιο υψηλές στροφές χάνει την απόδοσή του. Μεγάλο ατού είναι η πολύ χαμηλή πραγματική κατανάλωση των 5,0 λτ./100 χλμ.
Πολύ καλό πάτημα στο δρόμο ανεξαρτήτως κινητήρα
Όποιο Corsa και να επιλέξει κανείς, θα εκτιμήσει αμέσως την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια που αποπνέουν και παρέχουν ανεξαρτήτως διαδρομής. Τα αμορτισέρ είναι όσο σφιχτά χρειάζονται για να περιορίζουν τάσεις πλεύσεις και ταλάντωσης, απορροφώντας τις περισσότερες από τις ανωμαλίες που συναντούν. Κάποιοι κραδασμοί θα περάσουν προς το εσωτερικό, κυρίως μέσω του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, όμως το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρει έντονες ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Σε συνθήκες πίεσης, οι αντιδράσεις αμφοτέρων είναι ουδέτερες, με λογικές κλίσεις στις στροφές και αρκετή πρόσφυση. Το μπροστινό ικανοποιεί σε απόκριση, αν και το τιμόνι περνάει μια τεχνητή αίσθηση βάρους στα χέρια του οδηγού.
Προσεγμένη ποιότητα και ικανοποιητικοί χώροι
Ο μοντέρνος σχεδιασμός αποτελεί ένα ακόμα από τα θετικά γνωρίσματα του Corsa, γεγονός που αφορά τόσο το αμάξωμα, όσο και το εσωτερικό. Το ταμπλό του μικρού Opel είναι κατασκευασμένο στο άνω τμήμα του από μαλακό πλαστικό, στοιχείο που το αναβαθμίζει σε ποιότητα. Παράλληλα, οι διακόπτες είναι εκεί που τους περιμένει ο οδηγός, όπως για παράδειγμα τα «παραδοσιακά» χειριστήρια του κλιματισμού, αντί να βρίσκονται ενσωματωμένα στην οθόνη του infotainment. Από πλευράς χώρων, μπροστά ικανοποιούν πλήρως τους επιβάτες. Πίσω, αν πρόκειται για ενήλικες ύψους 1,80 μ. θα χωρέσουν οριακά, ενώ το άνοιγμα των θυρών είναι μικρό, δυσχεραίνοντας την είσοδο και έξοδο από το πίσω κάθισμα. Όσον αφορά τις αποσκευές, τα 309 λίτρα ικανοποιούν, αλλά είναι λιγότερα από ανταγωνιστικών μοντέλων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | 1.2T 100 hp | 1.5D 102 hp |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.499 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) | 100/5.500 | 102/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1.750 | 250/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,9 | 10,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 194 | 188 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,1 | 4,0 |
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,6 | 5,0 |
Κόστος στα 1.000 χλμ.* | 135 € | 105 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 115 | 106 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0 € | 0 € |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Έκδοση | Corsa | Design & Tech |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας φώτων | • | • |
Αισθητήρας βροχής | – | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air Condition | • | • |
Αυτόματος κλιματισμός | – | ο |
Ψηφιακός πίνακας οργάνων | – | – |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 5 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | – | ο |
Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω | ο | • |
Ζάντες αλουμινίου | ο | • |
Τιμή από (ευρώ) | 21.770 | 21.400 |
*Tιμή βενζίνης 2,054 €/λτ. και πετρελαίου 2,094 €/λτ. |